Gå til innhold

Liker du endringene på dol?

Anbefalte innlegg

Er det noe vi som brukere kan gjøre for å få opp aktiviteten slik den var før? Eller et det umulig pga forumets utseende eller andre ting?

Vi er nok mange som har blitt mye mer tilbakeholdne med å dele private/sensitive ting, i motsetning til hvordan det var her før. Nå blir det mye mer overfladisk prat, som ikke fenger så mye. Når noen innimellom likevel gjør det, så fenger det jo - men risikoen for å bli gjenkjent øker jo, og det er mange som ikke tør å ta sjansen på det lenger.

Når det er sagt, så synes jeg det gamle oppsettet var mye bedre, bl.a. hvordan greinene i tråden var opbygd, slik at en kunne føle ett svar og svarene på det etter hverandre. Det ble mange flere digresjoner også da, noe som gjorde forumet mye mer levende.

Fortsetter under...

• Svar 138
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

23

• skrevet

17

• slabbedask

9

• skrev

8

Når det er sagt, så synes jeg det gamle oppsettet var mye bedre, bl.a. hvordan greinene i tråden var opbygd, slik at en kunne føle ett svar og svarene på det etter hverandre. Det ble mange flere digresjoner også da, noe som gjorde forumet mye mer levende.

Akkurat det her er det veldig mange brukere av dette forumet som sier. Jeg syns det er merkelig. Slik det er nå har jo blitt hvordan så og si alle forum ser ut. Selvsagt grunnet at de kjøper ferdig pakke (og dette er en av de mest populære pakkene; IP Board), i stedet for å lage selv, men det må da være en grunn til at det er det folk vil ha? Antageligvis kan det ha endel med at mange i dag bruker mobil og nettbrett. Hvis du skal ha det gamle "forgreinede" forumet på en liten iPhone-skjerm, så blir det veldig knotete...

Akkurat det her er det veldig mange brukere av dette forumet som sier. Jeg syns det er merkelig. Slik det er nå har jo blitt hvordan så og si alle forum ser ut. Selvsagt grunnet at de kjøper ferdig pakke (og dette er en av de mest populære pakkene; IP Board), i stedet for å lage selv, men det må da være en grunn til at det er det folk vil ha? Antageligvis kan det ha endel med at mange i dag bruker mobil og nettbrett. Hvis du skal ha det gamle "forgreinede" forumet på en liten iPhone-skjerm, så blir det veldig knotete...

Men er problemet da den gamle forumoppsettet eller den lille knotede tulleskjermen?

Anonymous poster hash: b4b6f...26e

Men et tips fra meg da, er at det er smart med en "home button" som peker til forumet, og ikke til Klikk Helse. Det er lettere å trykke på musen enn F5. Også er det jo litt "kronglete" at når du trykker på "doktoronline" så føres du vekk...

Annonse

Jeg kan gjerne få ekspertstempel jeg også. Men jeg er ekspert på datamaskiner ikke på mennesker da

Når vi snakker om eksperter så synes jeg selv ekspertene tar litt lite forbehold om noe er 99% sikkert så sier de bare at slik er det ofte uten å presisere at saken ikke er fullstendig belyst og slikt, men sånn blir det jo på internetformatet og det er vel alle klar over uansett, er greit nok

At noen virker som "autoritetspersoner" har nok mer med personlighetstyper å gjøre

Jeg glemte å si at jeg også syns tonen her inne har blitt stadig mer ufin. Personangrep er mer regelen enn unntaket, og admin gjør lite med det. Nicklaus hadde fine kommentarer om dette i en av Madelenemies tråder forleden.

Syns jeg også, så jeg orker ikke mer

Anonymous poster hash: d497e...acd

Annonse

Selv om alle forum ser like ut i formen, så er det vel ikke dermed sagt at det ikke finnes modeller som brukerne er mer fornøyde med? De fleste av de gamle trofaste DOL-briukerne var mer fornøyd med det gamle oppsettet - kanskje nettopp FORDI det skilte seg ut fra andre fora og var mer brukervennlig.

Jeg glemte å si at jeg også syns tonen her inne har blitt stadig mer ufin. Personangrep er mer regelen enn unntaket, og admin gjør lite med det. 

Er du ny her? Man husker da hvordan det var i gamle dager når "morsk", "sør", "ulv i faarikaal", "jølsen", "flisgubben", etc. holdt på. Nå er det rene søndagsskolen i forhold.

For å mimre litt:

http://forum.doktoronline.no/index.php?/topic/118788-kan-du-vennligst-slette/

http://forum.doktoronline.no/index.php?/topic/110795-kan-du-sjekke-dette-innlegget/

http://forum.doktoronline.no/index.php?/topic/108556-skrulle-løs-på-dol/

http://forum.doktoronline.no/index.php?/topic/355308-speer-igjen/

http://forum.doktoronline.no/index.php?/topic/319589-jøsen-på-psykiatri/

Anonymous poster hash: b4b6f...26e

Selv om alle forum ser like ut i formen, så er det vel ikke dermed sagt at det ikke finnes modeller som brukerne er mer fornøyde med? De fleste av de gamle trofaste DOL-briukerne var mer fornøyd med det gamle oppsettet - kanskje nettopp FORDI det skilte seg ut fra andre fora og var mer brukervennlig.

Er ikke akkurat mer brukervennlig på mobil/nettbrett.

Hvordan ordner man det?

Man åpner nettleseren man bruker, søker etter tillegg til nettleseren, finner Adblock og installerer den.

Alt man lærer på dol! :P Å installere adblock var utvilsomt dagens (eller ukas...) høydepunkt!  :)

Ja, det er et kjekt tillegg i nettleseren. :)

Vi er nok mange som har blitt mye mer tilbakeholdne med å dele private/sensitive ting, i motsetning til hvordan det var her før. Nå blir det mye mer overfladisk prat, som ikke fenger så mye. Når noen innimellom likevel gjør det, så fenger det jo - men risikoen for å bli gjenkjent øker jo, og det er mange som ikke tør å ta sjansen på det lenger.

SÅ enig!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...