Gå til innhold

Dette er en plus size!

Anbefalte innlegg

http://www.kjendis.no/2014/11/12/kjendis/mote/design/motebilder/modellbyra/36206127/

Faktisk!

Hun ser mindre ut enn meg, så jeg kan ikke forstå at hun er en størrelse 40 heller...

Og den fantastiske kommentaren til Calvin Klein: 
"«Denne kampanjen ble laget for å feire og imøtekomme forskjellige kvinners behov, og disse bildene er ment å kommunisere at vår nye linje er mer inkluderende og tilgjengelige i flere former og i flere størrelser». "

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/402049-dette-er-en-plus-size/
Del på andre sider

Fortsetter under...

http://www.kjendis.no/2014/11/12/kjendis/mote/design/motebilder/modellbyra/36206127/

Faktisk!

Hun ser mindre ut enn meg, så jeg kan ikke forstå at hun er en størrelse 40 heller...

"«Denne kampanjen ble laget for å feire og imøtekomme forskjellige kvinners behov, og disse bildene er ment å kommunisere at vår nye linje er mer inkluderende og tilgjengelige i flere former og i flere størrelser». "

Hei!

Jeg tror det har med høyde å gjøre, 40 er en stor str for en på 1.50 cm, men en normal str for de på feks 1.80 cm.

Som str 34 er normalt for meg, jeg har runde kvinneformer, men høyden er lav.

Str 38 og 40 er kjempestor for meg, men det hele går på høyde.

Man ser jo ikke nedover kroppen hennes så vanskelig å mene da om hun er pluss size= kraftig, lenger ned, 

Hei!

Jeg tror det har med høyde å gjøre, 40 er en stor str for en på 1.50 cm, men en normal str for de på feks 1.80 cm.

Man ser jo ikke nedover kroppen hennes så vanskelig å mene da om hun er pluss size= kraftig, lenger ned, 

Nå er det vel et krav til modeller at de skal være over en viss høyde (1,75 var det på et tidspunkt), så denne kvinnen er nok ikke spesielt lav. Selv er jeg 1,74 og bruker 38.

Det har faktisk heller ikke så mye med akkurat om hun bruker 40 eller ikke heller, og om dette er pga høyden hennes - det handler om at hun - dette vakre, slanke, veltrente, flotte mennesket - blir kategorisert som en plus size = større enn normalen, og at dette kommuniseres til verden (les: unge, usikre jenter!)

Hei!

Såvidt jeg har fått med meg er du 3 cm høyere enn meg og 10 kg mindre - jeg har litt vansker med å tro at du har "runde former". :) Jeg bruker alt fra str. 34 til 42, alt etter stoffet og snittet. Bluser i "fast" stoff med knapper må jeg opp i 40 eller 42 for at det ikke skal sprike mellom knappene - jeg har derfor lite av den typen klær, de blir jo alt for store ellers. :) 38 eller M er vel den størrelsen jeg har mest av og jeg er som sagt lavere enn deg. :)

Annonse

Såvidt jeg har fått med meg er du 3 cm høyere enn meg og 10 kg mindre - jeg har litt vansker med å tro at du har "runde former". :) Jeg bruker alt fra str. 34 til 42, alt etter stoffet og snittet. Bluser i "fast" stoff med knapper må jeg opp i 40 eller 42 for at det ikke skal sprike mellom knappene - jeg har derfor lite av den typen klær, de blir jo alt for store ellers. :) 38 eller M er vel den størrelsen jeg har mest av og jeg er som sagt lavere enn deg. :)

Hei!

Oi aldri møtt noen som er lavere enn meg som er utvokst ;) vi er to dverger på dol :lol:

Jeg bruker 34 i alt av klær, til nød 36, men det er pga av de nye runde formene mine:-)

Men dette har jeg fra min mann, men jeg kjenner det jo, ser at kragebein ikke stikker ut, så noe har skjedd ;)

Det er uvant, men min mann syns kvinner skal være slik, han likte ikke før da han mente jeg var for tynn :unsure:

Det er fordeler som normalvektig da slipper man kommentarer,  :o

Jeg var så lei, lei lei og trøtt av å høre at "nå må det komme mat på bordet":-( 

Det slipper jeg nå, får bare høre jeg ser flott ut.

Men jeg forstår ikke at du kan bruke 42? til og med 38 med god vilje passer ikke, jeg så en kjole på gjenbruksstasjonen i dag, jeg var innom med noen ting, også hang den rett foran meg, men den var for stor sa damen, jeg tenker på den enda, ville likt om den passet.

Nå kom jeg på det, du liker kanskje løse ledige klær? jeg bruker ganske figurnære klær og slimfit-bukser.

Endret av Madelenemie

Men jeg forstår ikke at du kan bruke 42? til og med 38 med god vilje passer ikke, jeg så en kjole på gjenbruksstasjonen i dag, jeg var innom med noen ting, også hang den rett foran meg, men den var for stor sa damen, jeg tenker på den enda, ville likt om den passet.

Nå kom jeg på det, du liker kanskje løse ledige klær? jeg bruker ganske figurnære klær og slimfit-bukser.

Jeg vil helst ha klærne litt figurnære, ikke sånn veldig løse nei. Har såpass store pupper (75E) at jeg må opp i størrelse for å få kneppet igjen overdeler med knapper i, ellers er 36 eller 38 passe som regel. Jeg fikk på meg datterens treningsjakke i str. 34 nettopp, men skulle jeg kjøpt den til meg selv hadde jeg nok kjøpt str. 38 for den var ganske trang. ;)

Faktisk!

Var ikke mye plus der nei, omg.

Bildet er ikke representativt, og i forhold til andre bilder jeg har sett av henne tenker jeg at hun enten har gått ned i vekt eller blitt retusjert i CK-kampanjen. I modell-verden er Myla Dalbesio en slank/ liten pluss-modell, med rumpe, kraftige lår og store pupper som man ellers knapt ser på modeller. Myla har imidlertid et vakkert, langt, smalt ansikt og en relativt spe overkropp, så et portrett vil ikke være helt rett til å illustrere dette, men google gjerne navnet og gå inn på nakenprosjektet hennes - der ser man bedre hvordan kroppen hennes er. 

Hun er plus size i forhold til de fleste andre modeller, ikke i forhold til "normalen" - det er nok det det siktes til.

Jeg skjønner jo selvfølgelig det - det er begrepetsbruken som problematikk i forhold til unge jenter og deres kroppsbilde.

Annonse

Hun er str 40 og det vil jeg tro anses som plus size i size zero verdenen.

Her er forskjellen

size0model_285x4501.jpg

elle-02-myla-blog.jpg

Anonymous poster hash: 00240...a64

Jeg både ser og vet forskjellen - poenget er at det fullstendig hårreisende!!

Jeg vil helst ha klærne litt figurnære, ikke sånn veldig løse nei. Har såpass store pupper (75E) at jeg må opp i størrelse for å få kneppet igjen overdeler med knapper i, ellers er 36 eller 38 passe som regel. Jeg fikk på meg datterens treningsjakke i str. 34 nettopp, men skulle jeg kjøpt den til meg selv hadde jeg nok kjøpt str. 38 for den var ganske trang. ;)

Hei!

Huff har du store pupper :lol:  det liker min mann, jeg har ikke det. Det er der forskjellen ligger på at jeg bruker 34 i skjorter og du 38 ;) Liker du å ha store pupper forresten? Jeg lurer på om menn liker det, men jeg liker det ikke for min egen del.

Jeg vet ikke hva 75 E betyr :huh: min psykiater forklarte meg det med Bh`er en gang, skulle vise meg, tror tallet stod for omkrets og bokstav for selve bryststr.? Jeg har 70-75 A C eller B, jeg vet ikke, de ser like ut for meg.

Jeg skulle gjerne hatt 75B, det er drømmestørrelsen min. :) De fleste menn liker store pupper, men til syvende og sist tror jeg ikke det har så mye å si så lenge de liker jenta puppene sitter på. Som en tidligere dol'er sa - "Menn er stort sett fornøyde bare de får kose med et par pupper!" :)

Jeg skulle som sagt gjerne hatt mindre pupper ja, både fordi det er vanskelig å finne gode bh'er som passer og ikke er så veldig dyre og så jeg kunne brukt klær i litt mindre størrelser slik at de da også hadde passet bedre på resten av kroppen. Fysiske plager gir de meg heldigvis ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...