Gå til innhold

Litt ensom etter flytting

Anbefalte innlegg

Jeg trives vanligvis godt i eget selskap. Men etter vi har flyttet kjenner jeg at enkelte kvelder kan det bli litt for mye alenehet. Flyttet med ungene mine (jeg er alene med dem) for et par måneder siden, to timer fra der vi bodde før.

Syns det er vanskelig å bli kjent med nye. Har blitt med i ei gruppe rundt en hobby jeg har, men der føler jeg ikke at man blir så veldig personlig kjent akkurat. 

Ungene blir kjent på skolen med andre barn, men det er ikke sånn at vi foreldre treffes akkurat noe særlig...

Jobben er ikke i samme by, og heller ikke der er det noe kultur for mer personlig kontakt. Dessuten jobber jeg bare femti prosent.

Å gå ut om kveldene krever barnevakt, pluss at jeg uansett ofte er for sliten da. Skulle ønske jeg kjente noen som hadde formiddagene fri....

Vet at det tar tid å bli kjent, så dette er vel bare et klagesukk. 

Anonymous poster hash: 3148f...204
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/402086-litt-ensom-etter-flytting/
Del på andre sider

Fortsetter under...

frosken skrev (På 14.11.2014 den 23.07):

Kan det være aktuelt å bruke en formiddag i uka til å hjelpe til på Frivillighetssentral eller tilsvarende en periode?

Der er det bare eldre som mener negative ting om unge mennesker som ikke jobber. Men hver sin lyst.

skrevet skrev (På 14.11.2014 den 23.13):

Der er det bare eldre som mener negative ting om unge mennesker som ikke jobber. Men hver sin lyst.

Du er jo alltid så positiv og løsningsorientert...

Frivillighetssentralene er blant annet tenkt som et sted hvor folk kan hjelpe andre dersom man har noe tid og overskudd til overs. Det kan variere fra sted til sted hvem som bruker frivillighetssentralene, noen steder er det f.eks. enslige foreldre som hjelper hverandre i forhold til barnepass.

Annonse

frosken skrev (På 14.11.2014 den 23.20):

Frivillighetssentralene er blant annet tenkt som et sted hvor folk kan hjelpe andre dersom man har noe tid og overskudd til overs. Det kan variere fra sted til sted hvem som bruker frivillighetssentralene, noen steder er det f.eks. enslige foreldre som hjelper hverandre i forhold til barnepass.

Jeg har ikke tid og overskudd til overs, jeg sliter med å komme meg på gåtur. Jeg sliter med å dusje - nå er det 3 døgn siden sist.

*Edvarda* skrev (På 15.11.2014 den 12.20):

Hva vet du om det? Er ikke du veldig usosial? (Mulig jeg har fått feil inntrykk)

Hva jeg gjør har ikke noe med saken å gjøre. Har bare ikke inntrykk av at sosialisering med naboer er spesielt vanlig.

slabbedask skrev (På 15.11.2014 den 12.53):

Hva jeg gjør har ikke noe med saken å gjøre. Har bare ikke inntrykk av at sosialisering med naboer er spesielt vanlig.

Kommer an på hvordan man bor. Har man hage er det mer naturlig enn om man bor i blokk.

skrevet skrev (På 15.11.2014 den 12.59):

Kommer an på hvordan man bor. Har man hage er det mer naturlig enn om man bor i blokk.

Vet ikke det. Har vokst opp med hage. Kan ikke huske det var spesielt vanlig med nabo-sosialisering den gang.

Annonse

Jeg har faktisk lurt på det. Å invitere en og en av naboene til kaffe og kaker feks. Eller kanskje flere samtidig? Men lettere å bli kjent en og en. Det er snakk om 2 enker, 1 barnefamilie, og et par. Vi bor i enebolig med hage.

Anonymous poster hash: 3148f...204

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...