Gå til innhold

Hvordan kildesortere pringles-bokser?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg hadde nok puttet det i papiravfallet, men er litt usikkert hva som er rett. Hva gjør du med plastikk som det er puttet en papirlapp på?

Jeg kunne godt tenkt meg en oppskrift på hva som skulle hvor jeg altså

Endret av Dorthe

Jeg hadde nok puttet det i papiravfallet, men er litt usikkert hva som er rett. Hva gjør du med plastikk som det er puttet en papirlapp på?

Jeg kunne godt tenkt meg en oppskrift på hva som skulle hvor jeg altså

Plast med en papirlapp= plastsøppel for min del. Vinduskonvolutter går i papiravfallet. Er det lett å ta av plasten så river jeg plast og papir fra hverandre om det er større enheter.

Ta av plastlokket på Pringles-boksen og kast det i plastsøpla. Så kan du ta hele resten av boksen og kaste i papirsøpla. Den folien som er inni fjernes når pappen bløtes opp, slik det gjøres med juicekartonger m.fl.

Plastemballasje med litt papir på, kan kastes i plastsøpla, men pass på at plasten ikke er grisete - da skal den heller i restsøpla :-)

Sånn gjør vi det i alle fall her hos oss :-)

OBS! OBS!

Før jeg trykket på "send", sjekket jeg på sortere.no

Der kan en skrive inn hva en ønsker å sortere, og der står det jammen meg at Pringlesbokser skal i restavfallet!

Hm.... en lærer så lenge en lever!

Der kan en skrive inn hva en ønsker å sortere, og der står det jammen meg at Pringlesbokser skal i restavfallet!

Det er vel metallbunnen i boksen som gjør det tenker jeg. Takk for oppklaring! Da går boksene i restavfallet!

Annonse

Send klage til Siv Jensen om at det må bli forbudt å selge produkter hvis emballasje består av deler  som ikke kan skilles fra hverandre med vanlige midler og som hører til i ulike kilder...

Hvorfor til Siv Jensen? Hun er finansminister!!

Anonymous poster hash: f3c6a...108

Herregud, TAKK Påskelilje!

Livet mitt endret seg faktisk litt akkurat nå. Hadde aldri hørt om den nettsiden før, den var jo genial.

Jeg er kanskje litt over gjennomsnittet interessert i sortering av avfall, sånn går dagene :)

Har lenge lurt på det med pringlesboksene også. Synes det var dumt den skulle i rest, best å kunne sortere:)  

Ta av plastlokket på Pringles-boksen og kast det i plastsøpla. Så kan du ta hele resten av boksen og kaste i papirsøpla. Den folien som er inni fjernes når pappen bløtes opp, slik det gjøres med juicekartonger m.fl.

Plastemballasje med litt papir på, kan kastes i plastsøpla, men pass på at plasten ikke er grisete - da skal den heller i restsøpla :-)

Sånn gjør vi det i alle fall her hos oss :-)

OBS! OBS!

det må bli forbudt å selge produkter hvis emballasje består av deler  som ikke kan skilles fra hverandre med vanlige midler og som hører til i ulike kilder...

Enig. Da kan man redusere restavfallsmengden.

De som har kjøpt minnepinner på Japan Photo, har merket en usedvanlig ekkel plastemballasje, ofte kalt shell eller clamshell. Fra denne butikken er plastemballasjen så hard at det er et slit å klippe opp med saks. Helt unødevndig med så mye plast. Skulle ønske den også ble forbudt.

De som har kjøpt minnepinner på Japan Photo, har merket en usedvanlig ekkel plastemballasje, ofte kalt shell eller clamshell. Fra denne butikken er plastemballasjen så hard at det er et slit å klippe opp med saks. Helt unødevndig med så mye plast. Skulle ønske den også ble forbudt.

Det kunne godt vært mye strengere krav med tanke på emballasje og hvordan den skal kildesorteres. Det er jo ikke mange årene siden tannkrem kom i metalltuber som i tillegg lå i en papp-eske! Forbrukerne protesterte mot dette og produsentene tok det til etterretning.

Plasskrevende og vanskelig emballasje kan man også legge igjen i butikken. Skoesker f.eks., jeg tar dem nesten aldri med hjem.

Herregud, TAKK Påskelilje!

Livet mitt endret seg faktisk litt akkurat nå. Hadde aldri hørt om den nettsiden før, den var jo genial.

Jeg er kanskje litt over gjennomsnittet interessert i sortering av avfall, sånn går dagene :)

Har lenge lurt på det med pringlesboksene også. Synes det var dumt den skulle i rest, best å kunne sortere:)  

Fint å kunne være til nytte :-)

Annonse

Egentlig så bør man vel ikke ha restavfall?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...