Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det står ingenting på pakken at de er frityrstekte først.

Hva er din teori for hvorfor det er 3-6% fett i de?

Men ja. Får håpe du får svar. På om du spør om det er "sunt" med findus-poteter. (Ift. potetgull er nok gatekjøkken-fries "sunt"...)

Fortsetter under...

Det står ingenting på pakken at de er frityrstekte først.

Håper på svar fra eksperten. Ønsker et sikkert svar på dette.

Anonymous poster hash: 4d0ce...f88

Pommes frittes inneholder ca 4% fett og 150 kcal pr 100g. Poteter ca. 0,1% fett og 80 kcal per 100mg.

Er det noe annet du lurer på?

Anonymous poster hash: 39116...784

Pommes frittes inneholder ca 4% fett og 150 kcal pr 100g. Poteter ca. 0,1% fett og 80 kcal per 100mg. Er det noe annet du lurer på? Anonymous poster hash: 39116...784

Jeg forstod det slik at på de hjemmelagde også skulle de pensle med fett eller olje.

Du behøver ikke å dynke dem i olje! Anonymous poster hash: 39116...784

Jeg vet ikke hvor mye fett eller olje det går når du steker vanlige poteter i forhold til det som er i de fryste pakkene. Men du vet det kanskje du?

Jeg vet ikke hvor mye fett eller olje det går når du steker vanlige poteter i forhold til det som er i de fryste pakkene. Men du vet det kanskje du?

Vesentlig mindre enn det som er i pommes frittes.

Annonse

Jeg forstod det slik at på de hjemmelagde også skulle de pensle med fett eller olje.

Det er sunnere å bruke olje som ikke har vært brukt i 3 uker. Det er sunnere med lavere temperatur. De frosne er frityrkokt. Det smaker bedre med hjemmelaget. Ingen av delene er helsekost.

Her har du et brillefint program om potetens fortreffelighet.

http://tv.nrk.no/serie/fjernsynskjoekkenet/FOLA01002080/06-02-1980

Så sånn er det.

Vesentlig mindre enn det som er i pommes frittes. Anonymous poster hash: 39116...784

Jeg håper dere svarer ut i fra noe dere har kunnskap om. Og dette er ikke frityrstekte pommes frites. Du kan frityrsteke dem, men det gjør ikke jeg.

Jeg ønsker bare å vite om lettvinte mat jeg kan lage når jeg ikke orker å lage noe annen. Men jeg ønsker ikke at det skal være for usunt heller.

Det er sunnere å bruke olje som ikke har vært brukt i 3 uker. Det er sunnere med lavere temperatur. De frosne er frityrkokt. Det smaker bedre med hjemmelaget. Ingen av delene er helsekost.

Hvordan kan du påstå at de frosne er frityrstekte? Det står ikke på pakken, så hvis du kjenner til et nettsted det står på så vil jeg lese det.

Jeg håper dere svarer ut i fra noe dere har kunnskap om. Og dette er ikke frityrstekte pommes frites. Du kan frityrsteke dem, men det gjør ikke jeg.

Jeg ønsker bare å vite om lettvinte mat jeg kan lage når jeg ikke orker å lage noe annen. Men jeg ønsker ikke at det skal være for usunt heller.

De er frityrkokt en liten stund før de fryses.

Hva er "for usunt"? Sunnere enn kjeks? Agurk? Potetgull? Kakskjiv?

Annonse

Gjest Gargamel

Jeg stemmer også for potetbåter eller "kakskiv". Skal det først være pommes fristes bør det være ekte saker. Helst fra et lugubre gatekjøkken eller McDonalds. Det er nydelig, men det holder med noen få ganger i året, ellers ville jeg blitt lei.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...