Gå til innhold

Aspie-quiz


slabbedask

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 90
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Madelenemie

    27

  • slabbedask

    15

  • skrev

    9

  • Kaptein Kaos

    9

Mest aktive i denne tråden

Ev. så er det en mulighet for at testen kun reflekterer ens eget syn på seg selv (som ikke nødvendigvis stemmer overens med hvordan andre opplever deg)... ;)

Hei!

 

Det er en fare, men derfor likte jeg denne testen for det var lettere spørsmål enn de på sykehuset.

 

På sykehuset var det spørsmål som: er du diplomatisk?

 

Da svarte jeg: ja. (noe jeg i ettertid har forstått var feil da jeg er kjent for å være udiplomatisk, men jeg syns vel selv innerst inne at jeg likevel er diplomatisk, for jeg sier rett ut hva jeg mener uten å pynte på det, jeg lyver ikke!)

 

jeg syns disse spørsmålene var mer autismerelaterte, flere om støy og det å få skrekk,

ikke like at andre kommer for sent, mye for meg viktig og relevant.

Endret av Madelenemie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få 0 poeng må du være helt usedvanlig utadvendt og sosialt kompetent, eller så må du ha gjort en feil.

Alle gjør feil, i større eller mindre grad. Det er ingen som ser seg selv 100% som andre ser en, og i tillegg til dette så er det heller ikke sikkert andre ser på deg riktig heller - selv om de til og med måtte være enige seg imellom.

Videre, så kan jeg ikke se at hvilken status denne testen har vitenskapelig sett. Og uansett har man aldri noen garanti for at selv vitenskapelige tester er gode.

Alt i alt? Bare underholdning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle gjør feil, i større eller mindre grad. Det er ingen som ser seg selv 100% som andre ser en, og i tillegg til dette så er det heller ikke sikkert andre ser på deg riktig heller - selv om de til og med måtte være enige seg imellom.

Videre, så kan jeg ikke se at hvilken status denne testen har vitenskapelig sett. Og uansett har man aldri noen garanti for at selv vitenskapelige tester er gode.

Alt i alt? Bare underholdning.

Hei!

 

Er testene på sykehuset også bare underholdning? de er jo verre/mindre relevante.

 

Jeg fikk diagnosen før jeg tok testene, så det er jo noe som skapte tvil hos meg, men da jeg fikk vite at testene viste en klar autismeprofil prøver jeg å tro på det. Jeg skjønner jo at det er en grunn til at man ikke har gått på discotek, fra bar til bar, på pub, skjønner seg lite på vennskap, ikke liker klenging, løgn og oppfatter bokstavelig, svarer konsekvent og detaljert på retoriske spørsmål osv...( om de retoriske spørsmål var det Bella Dotte som forklarte meg, så jeg vet hva de er, i teorien, men jeg skjønner ikke det før noen forklarer det etter at jeg starter å forklare) for å ta noen få eksempler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi

 

kult vi kom da ut ganske likt:-)

 

Det er rart at dere scorer så høyt samtidig som dere fungere så bra - er gift, har barn, studerer/jobber etc.

 

Her er det no 'lurings' mistenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rart at dere scorer så høyt samtidig som dere fungere så bra - er gift, har barn, studerer/jobber etc.

 

Her er det no 'lurings' mistenker jeg.

 

Er nok noen som runder opp og noen som runder ned. Jeg runder ned, sikkert du også.

 

De spørsmålene var også veldig bredspektret, og hvis du da har veldig store hindringer på deler av spekteret men ikke hele blir jo tallverdien lav, selv om påvirkningen i virkeligheten kan bli stor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er testene på sykehuset også bare underholdning? de er jo verre/mindre relevante.

De har sikkert en funksjon ift. utredning av asperger/autisme, men gir som så godt som alle andre psykiatriske tester ikke noe endelig svar (eneste jeg vet om er vel genetisk analyse for å avdekke Downs syndrom).

Selv om du selv føler testen var bedre/mer relevant enn den du fikk på sykehuset trenger ikke det være korrekt. Nå sier jeg heller ikke at det motsatte er korrekt, men det vet man ikke. Så vidt meg bekjent var denne testen laget av en asperger selv, som blant annet er Wikipedia-forfatter.

Når det er sagt; jeg tviler ikke på at du har autisme. Det jeg tviler på er om testen er relevant ift. å bekrefte dette.

Var jo morsomt da, fikk et sånt fint diagram... jeg fikk en and, som dere kunne se. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Det er rart at dere scorer så høyt samtidig som dere fungere så bra - er gift, har barn, studerer/jobber etc.

 

Her er det no 'lurings' mistenker jeg.

 

Tror du ikke det er lettere for en innesluttet dame å bli gift? De kan jo stort sett bare vente på å bli sjekket opp. Mulig jeg forenkler litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok noen som runder opp og noen som runder ned. Jeg runder ned, sikkert du også.

 

Stemmer nok det. Er nok redd for å overdrive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rart at dere scorer så høyt samtidig som dere fungere så bra - er gift, har barn, studerer/jobber etc.

 

Her er det no 'lurings' mistenker jeg.

Hei!

 

Jeg klarer ikke fullføre et studie:-(

Jeg er hjemme og sykemeldt:-(

 

Jeg er aldri på en eneste ting på universitetet:-( klarer/ har aldri klart en sosial ting, feks pub til pub:-(

 

Går rett inn, rett ut, ofte frustrert!

 

Nå klarte jeg to møter for barn, så måtte jeg rett hjem:-( ble for mye støy på skolen, og ble kvalm, noen ville snakke med meg, men måtte gå fort, følte meg syk der i støyen:-( nå hjemme og ok.

 

Hvis jeg skal jobbe må det bli i en asperger-bedrift, fins ikke mange av de!

 

Jeg syns disse spørsmålene var ok, som skrevet før, jeg fungere jo dårlig i relasjoner, også den jeg er i,

det er svært ensomt å være gift med meg:-( og jeg klarer ikke endre noe så grunnleggende ved meg selv!

:-(uff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du ikke det er lettere for en innesluttet dame å bli gift? De kan jo stort sett bare vente på å bli sjekket opp. Mulig jeg forenkler litt...

Hei!

 

Nei du forenkler ikke:-(

 

Da jeg svarte ja til min mann visste jeg lite hva jeg svarte ja til, jeg var mer opptatt av at jeg ville oppfylle et løfte:-(

 

Min mann syns jeg var søt, reservert og annerledes, noe han aldri hadde sett hos en jente/dame:-(

Han sier jeg var tvers gjennom uskyldig.

 

Og det var jeg, dette var heller ikke ok, jeg visste ingenting om sex og fikk panikk inni meg bryllupsnatten, og morgenen etter gjemte jeg meg under en stor kasserolle og min mann banket på og jeg svarte ikke:-( så vente jeg meg, men det var ikke ok!

Mine døtre skal ikke oppleve dette, men de har fått opplæring om sex av nordvoll autismesenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Hei!

 

Nei du forenkler ikke:-(

 

Da jeg svarte ja til min mann visste jeg lite hva jeg svarte ja til, jeg var mer opptatt av at jeg ville oppfylle et løfte:-(

 

Min mann syns jeg var søt, reservert og annerledes, noe han aldri hadde sett hos en jente/dame:-(

Han sier jeg var tvers gjennom uskyldig.

 

Og det var jeg, dette var heller ikke ok, jeg visste ingenting om sex og fikk panikk inni meg bryllupsnatten, og morgenen etter gjemte jeg meg under en stor kasserolle og min mann banket på og jeg svarte ikke:-( så vente jeg meg, men det var ikke ok!

Mine døtre skal ikke oppleve dette, men de har fått opplæring om sex av nordvoll autismesenter.

 

Bra døtrene dine får mer hjelp enn du fikk. Du og mannen din har nok ikke hatt det så lett, men det virker som dere fungerer bra sammen nå. Dere er heldige begge to som er glad i hverandre og støtter hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra døtrene dine får mer hjelp enn du fikk. Du og mannen din har nok ikke hatt det så lett, men det virker som dere fungerer bra sammen nå. Dere er heldige begge to som er glad i hverandre og støtter hverandre.

Hei!

 

Ja:-) Nordvoll er flinke, mine døtre får feks seksual/pubertetsundervisning der. 

 

Ja han er en snill mann :lol: ( sier min psykiater ofte)

 

sist time kom han bare og det syns min psykiater var kjempebra, ikke jeg:-(, for jeg bad han ikke komme!

Endret av Madelenemie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja ja man kan vel være venner for det  ;)

 

Solemnity kom ut som meg, det syns jeg var gøy, hun 181 jeg 191, så i samme kategori :rolleyes:

Helt klart :)

Slike tester kan være en god metode for å identifisere hvilke utfordringer et menneske har, men sier ikke så mye om hvilke kvaliteter en ellers innehar i relasjon med andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart :)

Slike tester kan være en god metode for å identifisere hvilke utfordringer et menneske har, men sier ikke så mye om hvilke kvaliteter en ellers innehar i relasjon med andre :)

;) enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rart at dere scorer så høyt samtidig som dere fungere så bra - er gift, har barn, studerer/jobber etc.

 

Her er det no 'lurings' mistenker jeg.

nøyaktig det tenkte jeg også på..

Anonymous poster hash: f59ef...8a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rart at dere scorer så høyt samtidig som dere fungere så bra - er gift, har barn, studerer/jobber etc.

 

Her er det no 'lurings' mistenker jeg.

Hei!

 

Jeg har mange ganger her inne presisert at når noen skriver jeg må være så dårlig-fungerende, at jeg ikke er det, og at min psykiater kun har to pasienter, meg og en annen med asperger som fungerer så bra!

De fleste klarer seg ikke selv, trenger utsrakt hjelp i hverdagen.

 

Ingen av min psykiaters asperger pasienter greier feks utelivet...

De som klarer arbeide og studier sier min psykiater er de best-fungerende! men vi går ikke på kafe, eller pub!

Så ja asperger ER et handikap!

 

Hvis jeg er av de bestfungerende, så sier det mye om løgn og vrangforestillinger på nettet, mye lettere å være gift enn gå fra pub til pub. På blindern, er jeg den eneste som ikke går fra pub til pub blant aspergerne der. Jeg hadde aldri greid fra pub til pub, diskotek m.m.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg har mange ganger her inne presisert at når noen skriver jeg må være så dårlig-fungerende, at jeg ikke er det, og at min psykiater kun har to pasienter, meg og en annen med asperger som fungerer så bra!

De fleste klarer seg ikke selv, trenger utsrakt hjelp i hverdagen.

 

Ingen av min psykiaters asperger pasienter greier feks utelivet...

De som klarer arbeide og studier sier min psykiater er de best-fungerende! men vi går ikke på kafe, eller pub!

Så ja asperger ER et handikap!

 

Hvis jeg er av de bestfungerende, så sier det mye om løgn og vrangforestillinger på nettet, mye lettere å være gift enn gå fra pub til pub. På blindern, er jeg den eneste som ikke går fra pub til pub blant aspergerne der. Jeg hadde aldri greid fra pub til pub, diskotek m.m.

 

Jeg er hverken gift eller går fra pub til pub, likevel scorer jeg langt levere enn deg  ;)

 

Så sånn er det med den saken.

Endret av slabbedask
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg fikk 191 av 200

 

Men en del spørsmål skjønte jeg ikke, jeg vet jo ikke om jeg har lett for å få depresjoner?

Når jeg ikke har hatt det før, eller helt vet hva det er.

 

Var du ikke deprimert nå nylig før du fikk "ordnet opp" med psykiateren din? Det virker nå sånn i hvertfall.

Endret av slabbedask
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...