Gå til innhold

Folk med tlf.nummer uten identitet

Anbefalte innlegg

Er du skeptisk til folk som oppgir et tlf.nummer og du ikke kan finne noe ut om dem via nummeret?

Jeg har hemmelig nummer (av flere grunner, bl.a. jobben min med pasienter) og jeg ga dette til en annen kvinne (jeg er kvinne selv) som jeg hadde chattet med på et interesse-nettsted (ikke dating). Vi sendte meldinger fram og tilbake, og fant ut at vi ville treffes, men så ga jeg henne altså tlf.nummeret mitt fordi det var enklere å lage avtale da (det var jo en tillitserklæring at jeg ga henne det). Da ble hun isteden veldig skeptisk og ville ikke ringe meg men heller avtale møte via meldingsboksen på chattestedet. For hun hadde da i mellomtiden tydeligvis sjekket og funnet ut at det var et hemmelig nummer. Det ville hun ikke ringe.

Selv ville jeg ikke funnet på å google noen utifra nummeret for å finne ut hvem de var, hvis vi bare hadde gitt hverandre et nick. Jeg ville gjort det hvis det var en fremmed mann, men ikke en annen kvinne med felles interesser, dette var jo ikke snakk om noen "date" akkurat. Merker nå at det at hun var så mistroisk isteden førte til at jeg ble skeptisk tilbake og at jeg ikke vet om jeg gidder å treffes likevel. Er det meg som reagerer rart, eller er min reaksjon forståelig?

Anonymous poster hash: 008b2...3cf
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/402277-folk-med-tlfnummer-uten-identitet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville også ha undersøkt et slikt telefonnummer via gulesider.no, 1881.no eller 180.no. Hvis jeg ikke fant nummeret der ville jeg også ha blitt meget skeptisk.

Hun kan ikke vite om du er den du gir deg ut for å være. En kan aldri vite hvem som gir seg ut for hva i disse tider det finnes dessverre mange eksempler på mennesker med urette motiver.

Selv ville jeg ikke funnet på å google noen utifra nummeret for å finne ut hvem de var, hvis vi bare hadde gitt hverandre et nick. Jeg ville gjort det hvis det var en fremmed mann, men ikke en annen kvinne med felles interesser, dette var jo ikke snakk om noen "date" akkurat. Merker nå at det at hun var så mistroisk isteden førte til at jeg ble skeptisk tilbake og at jeg ikke vet om jeg gidder å treffes likevel. Er det meg som reagerer rart, eller er min reaksjon forståelig?

Jeg hadde garantert googlet deg og blitt litt skeptisk om jeg ikke hadde funnet noe via tlf-nummeret ditt.

Det jeg også reagerte på, var at hun ba meg beskrive hvordan jeg så ut (når vi skulle møtes) istedenfor å gi en beskrivelse av seg selv. Jeg mener: litt tillit må man da vise, det er ikke bare den ene som skal vise tillit.

Annonse

Hm, interresant.

Dere treftes via et nettsted med felles interesser.

Burde hun kansje forstå at du har et nummer som ikke står i noen katalog da?

Jeg vet om flere som har samme "løsningen" som deg. Dette være seg NAV ansatt og lignende.

Som de andre her, så hadde jeg også googlet deg.

Men, istedet for å avvise deg, så ville jeg spurt hva er årsaken til dette med hemmelig nummer osv.

Dere har tross alt bare chattet via nett så langt, så deg er bare å spørre.

Synes hånden din ble kuttet litt for fort her ja.

Anonymous poster hash: a0cf6...c0f

Hun har jo ikke sagt at hun ikke vil møtes, men hun oppførte seg veldig mistenksom, mens jeg oppfattet det som om jeg viste henne tillit... Hun vil ikke ringe meg for å avtale noe møtested, bare lage avtale via chattestedet. Greit det altså, bare at jeg syntes det var litt rart.

Hun har jo ikke sagt at hun ikke vil møtes, men hun oppførte seg veldig mistenksom, mens jeg oppfattet det som om jeg viste henne tillit... Hun vil ikke ringe meg for å avtale noe møtested, bare lage avtale via chattestedet. Greit det altså, bare at jeg syntes det var litt rart.

Kanskje hun ikke vil oppgi sin identitet når du ikke forteller henne hvem du er.

Telefonnummeret hennes gir deg en mulighet for å søke henne på nettet, og det vil hun vel ikke, all den tid at du ikke oppgir din identitet.

Hun vil være like anonym som det du er.

Er du skeptisk til folk som oppgir et tlf.nummer og du ikke kan finne noe ut om dem via nummeret?

Jeg har hemmelig nummer (av flere grunner, bl.a. jobben min med pasienter) og jeg ga dette til en annen kvinne (jeg er kvinne selv) som jeg hadde chattet med på et interesse-nettsted (ikke dating). Vi sendte meldinger fram og tilbake, og fant ut at vi ville treffes, men så ga jeg henne altså tlf.nummeret mitt fordi det var enklere å lage avtale da (det var jo en tillitserklæring at jeg ga henne det). Da ble hun isteden veldig skeptisk og ville ikke ringe meg men heller avtale møte via meldingsboksen på chattestedet. For hun hadde da i mellomtiden tydeligvis sjekket og funnet ut at det var et hemmelig nummer. Det ville hun ikke ringe.

Er du sikker på at hun er en kvinne?

Mitt telefonnummer er ikke søkbart, det er det flere grunner til. Jeg reagerer ikke på at andre har nummer uten oppføring, bortsett fra når jeg har ubesvarte anrop fra ukjent nummer, da er det fryktelig irriterende :-) Det kan jo være flere grunner til at hun er skeptisk. Jeg hadde vært litt raus og gjort gode miner, så forsvinner vel skepsisen når dere har møttes.

Jeg ville sjekket facebookkontoen jeg om jeg visste hele navnet ditt. Hadde du hemmelig profil, ville jeg ha søkt om å bli din venn. Mye man kan finne ut via facebook :)

Annonse

Jeg synes det er en uvane å google folk og sjekke deres profiler for å finne personlig informasjon om dem. Det er noe annet med firmaer. Men jeg syns det er en invadering av folks grenser. Selv vil jeg heller at folk selv forteller meg ting i sitt eget tempo.

Til TS.

Jeg synes ikke du reagerer rart.

I Norge lever mange på kode 6 eller 7. Det vil si at de har fått skjermet identiteten sin av politiet fordi de skal beskyttes. De får hemmelig adresse og har hemmelig telefonnr. Mange andre lever i utrygghet på grunn av diverse plageånder. Da må de beskytte privatlivet sitt.

Hvis du bare hadde sagt at du hadde hemmelig telefonnr og at det var en god grunn grunn til det, har ingen andre noe med hvorfor. Vi de ikke akseptere det, blir problemet deres, ikke ditt. Ikke grunn til å ta på vei.

Anonymous poster hash: 48d4f...0f9

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...