Gå til innhold

Har vi blitt lat?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gargamel

Det tror jeg på! :)

Selv er jeg lat, innrømmer det. Men har ikke så ofte anledning til å gi etter for latskapen ;).

Samme her. Jeg er en lat person sperret inne i en travel kropp.

Jeg synes ikke oppvaskmaskin har noe med latskap å gjøre. Det handler mer om hva man ønsker å bruke livet sitt til.

Jeg trodde oppvaskmaskinen var blitt ødelagt så jeg tenkte jeg fikk vaske opp for hånd før det ble for mye. Om man bor alene og vasker opp hver dag så er det ikke rare jobben, men det kan jo ikke kalles latskap om man heller vil gå 10 min lenger tur i skogen enn å ta oppvasken, det kalles prioritering. Uansett så fant jeg ut at det er kjedelig, men ikke verdens undergang å måtte vaske opp (har heldigvis ikke barn), men da det viste seg at det var ett eller annet i maskinen som jeg ikke har sett, men som har ligget i veien for døra så ble jeg jo ikke akkurat lei meg. Er fortsatt garanti på den maskinen, men for meg så er det lettere å ta oppvasken for hånd enn å ringe og klage på et produkt. Har tørketrommel også, sånn kombi vask/tørk, men den bruker jeg bare på håndklær og sengetøy og kun for å få det litt mykere (bruker ikke skyllemiddel) Klær blir fortere slitt av tørketrommel, så de henger jeg til tørk. Syns ikke det blir ordentlig tørt i tørketrommelen heller så det må henge litt uansett. Men tørketrommel har vel ikke så mye med latskap å gjøre det heller. Om man er en familie med småbarn så må man kanskje vaske så mye at man ikke har plass til å henge alle klærne til tørk.

Hei!

Jeg trodde alle hadde de maskinene.

Jeg hadde ikke klart meg uten, da ville vi ikke hatt rene klær hver dag.

Jeg kan bruke klær lenge, men det er jo ikke greit sier min mann, så da går vaskemaskinene døgnet rundt på ulike programmer, samme med tørketrommelen ved siden av flere ganger pr dag. Min mann sier alle må bytte antrekk hver dag, så da gjør alle det, unntatt meg, for jeg bruker mine klær til de bør vaskes.

Jeg har funnet ut at jeg liker systemet med å vaske mine ullklær hver søndag, de lukter milo hver mandag morgen, og jeg liker det:-)

Ullklær henger jeg opp, men ellers vet jeg ikke hvor jeg skulle tørket klær? da måtte jeg ha et tørkerom, mye bedre med en tørketrommel.

Annonse

Hei!

Jeg trodde alle hadde de maskinene.

Jeg hadde ikke klart meg uten, da ville vi ikke hatt rene klær hver dag.

Jeg kan bruke klær lenge, men det er jo ikke greit sier min mann, så da går vaskemaskinene døgnet rundt på ulike programmer, samme med tørketrommelen ved siden av flere ganger pr dag. Min mann sier alle må bytte antrekk hver dag, så da gjør alle det, unntatt meg, for jeg bruker mine klær til de bør vaskes.

Jeg har funnet ut at jeg liker systemet med å vaske mine ullklær hver søndag, de lukter milo hver mandag morgen, og jeg liker det:-)

Ullklær henger jeg opp, men ellers vet jeg ikke hvor jeg skulle tørket klær? da måtte jeg ha et tørkerom, mye bedre med en tørketrommel.

Jeg bytter ikke klær hver dag. Ser ingen grunn til å gjøre det. Undertøy bytter jeg hver gang jeg dusjer. Hver dag eller annenhver dag. Men bukse og genser bytter jeg når det er møkkete eller begynner å lukte litt. Noen ganger går jeg med møkkete bukse også, hvis jeg ikke skal noe spesielt. Går i skogen hver dag så da blir man jo ofte litt møkkete, kan ikke bytte bukse hver gang jeg har vært i skogen.

Undertøy og sokker ja, men er det virkelig nødvendig å bytte bukse og genser *hver* dag?

Jeg bytter truse hver dag, ellers byttes klær etter behov. :) Noen ganger må jeg bytte i løpet av dagen, andre ganger varer en topp i to dager, lengre bruker jeg ikke topper som er innerst mot huden. Bukser kan vare i flere dager om jeg ikke har svettet i dem eller fått flekker på dem.

Jeg bytter truse hver dag, ellers byttes klær etter behov. :) Noen ganger må jeg bytte i løpet av dagen, andre ganger varer en topp i to dager, lengre bruker jeg ikke topper som er innerst mot huden. Bukser kan vare i flere dager om jeg ikke har svettet i dem eller fått flekker på dem.

Jeg skal ikke skrive hvor lenge jeg bruker buksene før de sendes på vask.

Sånn er det med det.

Men men.

Jeg bytter ikke klær hver dag. Ser ingen grunn til å gjøre det. Undertøy bytter jeg hver gang jeg dusjer. Hver dag eller annenhver dag. Men bukse og genser bytter jeg når det er møkkete eller begynner å lukte litt. Noen ganger går jeg med møkkete bukse også, hvis jeg ikke skal noe spesielt. Går i skogen hver dag så da blir man jo ofte litt møkkete, kan ikke bytte bukse hver gang jeg har vært i skogen.

:o

Undertøy MÅ byttes hver dag!

Forstår ikke at noen ikke bytter dette hver dag!!

Klær MÅ byttes ved antydning til flekk, lukt eller skitt! men minimum t-skjorter hver dag, bukser 2 X pr uke, ulltøy hver uke!

Annonse

:o

Undertøy MÅ byttes hver dag!

Forstår ikke at noen ikke bytter dette hver dag!!

Klær MÅ byttes ved antydning til flekk, lukt eller skitt! men minimum t-skjorter hver dag, bukser 2 X pr uke, ulltøy hver uke!

Fordi mannen din sier det eller? Noen ganer er jeg på fjellet i flere dager. Alt jeg har med må jeg bære selv. Man har ikke med mer enn et tørt skift som man kan ha i teltet og ellers så går man med de samme klærne hver dag. Om man ikke har gjort noe spesielt slik at man har blitt svett så ser jeg ikke problemet med å bruke en t-skjorte i to dager. Om du har tatt på deg en helt ren bukse, også skal du f.eks ut i søpla, så trår du i en søledam så det spruter en dråpe nederst på buksebenet slik at det blir en liten flekk som ingen ser, mener du seriøst at du må bytte bukse da?

Fordi mannen din sier det eller? Noen ganer er jeg på fjellet i flere dager. Alt jeg har med må jeg bære selv. Man har ikke med mer enn et tørt skift som man kan ha i teltet og ellers så går man med de samme klærne hver dag. Om man ikke har gjort noe spesielt slik at man har blitt svett så ser jeg ikke problemet med å bruke en t-skjorte i to dager. Om du har tatt på deg en helt ren bukse, også skal du f.eks ut i søpla, så trår du i en søledam så det spruter en dråpe nederst på buksebenet slik at det blir en liten flekk som ingen ser, mener du seriøst at du må bytte bukse da?

Hei!

Nå tenker jeg på undertøy:-(

Om jeg gikk i fjellet en uke alene, med det samme yttertøyet så skiftet jeg undertøy av prinsipp og før min mann sa det.

Jeg er svært nøye på truser Bh`er og sokker, resten bryr jeg meg mindre med.

og jeg er nøye med intimhygiene.

Hei!

Nå tenker jeg på undertøy:-(

Om jeg gikk i fjellet en uke alene, med det samme yttertøyet så skiftet jeg undertøy av prinsipp og før min mann sa det.

Jeg er svært nøye på truser Bh`er og sokker, resten bryr jeg meg mindre med.

og jeg er nøye med intimhygiene.

Det er bra å ha rene klær og være nøye med hygiene, men egentlig er vi mennesker altfor nøye med det, så nøye at det svekker imunforsvaret vårt. Og jeg forstår ikke hvorfor man skal bytte rene klær bare fordi det er en antydning til flekk slik som du skrev i sta.

Det er bra å ha rene klær og være nøye med hygiene, men egentlig er vi mennesker altfor nøye med det, så nøye at det svekker imunforsvaret vårt. Og jeg forstår ikke hvorfor man skal bytte rene klær bare fordi det er en antydning til flekk slik som du skrev i sta.

:)

Neida det med flekk har jeg fra min mann.

men undertøy er viktig, noen ting bare er sånn, og det er viktig ha prinsipper.

Jeg fikk en forklaring som var slik at bare jeg bytter undertøy hver dag, samt tar intimhygiene så er alt ok.

jeg bytter sjelden ytterklær, jeg svetter lite da, så jeg trenger ikke, men jeg skjønner ikke vitsen med det, noen ting gjør jeg bare fordi systemene er sånn.

:)

Neida det med flekk har jeg fra min mann.

men undertøy er viktig, noen ting bare er sånn, og det er viktig ha prinsipper.

Jeg fikk en forklaring som var slik at bare jeg bytter undertøy hver dag, samt tar intimhygiene så er alt ok.

jeg bytter sjelden ytterklær, jeg svetter lite da, så jeg trenger ikke, men jeg skjønner ikke vitsen med det, noen ting gjør jeg bare fordi systemene er sånn.

Ja, prinsipper er viktig :)

Noen ting er det vel greit å gjøre bare fordi systemet er sånn. Jeg gjør også noen ting fordi det skal være sånn uten at jeg forstår hvorfor.

Ja, prinsipper er viktig :)

Noen ting er det vel greit å gjøre bare fordi systemet er sånn. Jeg gjør også noen ting fordi det skal være sånn uten at jeg forstår hvorfor.

Hei!

Ja jeg gjør for tiden mye sånt.

Syns det er viktig med ro og fred i hverdagen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...