Gå til innhold

Gruer du deg til jul?

21 stemmer

1. 1. Gruer du deg til jul?

• Ja
      10
    • Nei
      9
    • Feirer ikke jul
      2

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Kaptein Kaos

17

• AnonymBruker

11

• slabbedask

4

• skrev

3

Jul er både og. Har noen dårlige minner, men har rolige julefeiringer nå. Dog savner jeg familien min enormt og det føles veldig tydelig at barna ikke har nær kontakt med annen slekt enn oss foreldrene. Selv om jeg har samboer og de to barna, så kjenner jeg veldig på savnet etter familien min - og tristheten over at vi ikke ser og har kontakt med noen utover oss fire.

Har du pinnekjøtt? :) Klem.

Jeg tar lett på julen. Synes det er mye hysteri mht gaver, mat og pynt. Det dreier seg ikke lenger om vintersolverv, eller Jesu fødsel, eller for den saks skyld familie og gode venner, men å konsumere mest mulig over lengst mulig tid. Dette er handelsstandens høytid, ikke barnas.

Annonse

Jeg tar lett på julen. Synes det er mye hysteri mht gaver, mat og pynt. Det dreier seg ikke lenger om vintersolverv, eller Jesu fødsel, eller for den saks skyld familie og gode venner, men å konsumere mest mulig over lengst mulig tid. Dette er handelsstandens høytid, ikke barnas.

Det det i størst grad handler om er et avbrekk fra et slitsomt arbeidsliv hvor man har anledning til å ruse seg med god samvittighet.

Ruse seg på flesk og sukker.

Anonymous poster hash: 22407...707

Ja, det og. Sant det. Men for mange er ikke det nok. De trenger noe som gjør at de forandrer seg. De trenger å oppleve noe annet enn det de selv opplever. Fordi det er for dem så intetsigende at de ikke føler noe.

Hm nei nå tok jeg vel litt vel i.

Ja, det og. Sant det. Men for mange er ikke det nok. De trenger noe som gjør at de forandrer seg. De trenger å oppleve noe annet enn det de selv opplever. Fordi det er for dem så intetsigende at de ikke føler noe.Hm nei nå tok jeg vel litt vel i.

Snakker du om julefeiring nå?

Ellers tror jeg mange blir mer slitne av julestyret enn arbeidslivet.

Snakker du om julefeiring nå?

Ellers tror jeg mange blir mer slitne av julestyret enn arbeidslivet.

Hm, ja. Jeg har kanskje andre erfaringer og analyser enn det som er vanlig eller korrekt. Men etter hva jeg observerer er det mye festing.

For hvem er det et styr? I mange tilfeller er det "kona" som både vasker, pynter, handler presanger og lager mat. Mannen kommer slentrende med dyre gaver handler "dagen før dagen" og blir selvsagt den store helten - slik at han kan kaste seg over flasken med god samvittighet.

Hm, ja. Jeg har kanskje andre erfaringer og analyser enn det som er vanlig eller korrekt. Men etter hva jeg observerer er det mye festing.For hvem er det et styr? I mange tilfeller er det "kona" som både vasker, pynter, handler presanger og lager mat. Mannen kommer slentrende med dyre gaver handler "dagen før dagen" og blir selvsagt den store helten - slik at han kan kaste seg over flasken med god samvittighet.

Nåja, kanskje gjelder det noen få.

Men men.

Annonse

Hm, ja. Jeg har kanskje andre erfaringer og analyser enn det som er vanlig eller korrekt. Men etter hva jeg observerer er det mye festing.

For hvem er det et styr? I mange tilfeller er det "kona" som både vasker, pynter, handler presanger og lager mat. Mannen kommer slentrende med dyre gaver handler "dagen før dagen" og blir selvsagt den store helten - slik at han kan kaste seg over flasken med god samvittighet.

Da har du ikke observert oss. :) Vi fester ikke, jeg tar ansvaret for gaver til min side av familien og tvinger han til å ta ansvaret for sine. :) Det er ikke mye vi styrer og vasker, men det vi gjør det deler vi på. Kjæresten står for minst like mye av julematen som meg, om ikke mer, men pyntingen står jeg for. :) Vi bare koser oss vi!

Har du observert mange, eller er det mest basert på synsing og teori?

Da har du ikke observert oss. :) Vi fester ikke, jeg tar ansvaret for gaver til min side av familien og tvinger han til å ta ansvaret for sine. :) Det er ikke mye vi styrer og vasker, men det vi gjør det deler vi på. Kjæresten står for minst like mye av julematen som meg, om ikke mer, men pyntingen står jeg for. :) Vi bare koser oss vi!

Høres bra ut dette. :)

Jeg pynter ikke til jul jeg da, men må vel vaske over litt. Ser alle andre rundt meg har satt opp julelys i karmen, men jeg er ikke trygg nok på min maskulinitet til å begi meg ut på slikt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...