Gå til innhold

Angst for å tisse på meg

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt angst for å tisse på meg selv i snart 3 år nå. Det startet med at jeg fikk panikkangst for å dø, dette gikk over etterhvert og utviklet seg heller til en angst for at jeg skal tisse på meg. Jeg har det slik hver gang jeg ikke er hjemme i mitt eget hus. Jeg kan ikke gå inn på en butikk lenger uten å måtte gå og tisse først. Når jeg er på jobb så må jeg løpe å tisse minst 2 ganger i halv timen. Det avhenger ikke noe av hvor mye jeg har drukket. Hvis jeg kommer i en låst situasjon som f.eks at jeg er langt inne i butikken med masse varer, skal i et møte eller bare at nærmeste do er opptatt får jeg ekstreme angst anfall. Når disse kommer er jeg 100% sikker på at jeg kommer til å tisse på meg på stedet, selv om det kanskje bare var 5 minutter siden forrige do visit.

Det skal nå sies at jeg aldri har tisset på meg, men jeg går allikevel rundt med slike bind som gamle damer får til å bruke om natten.... Det gir meg litt trygghet i tilfelle et uhell skulle skje.

Men dette er nå i ferd med å ødelegge min hverdag. Og til nå har jeg ikke fått noe særlig hjelp av lege eller psykolog, de bare presser på meg forskjellige typer tabletter.

Akkurat fått nye og de gir meg selvmordstanker så er vel ikke lenge til jeg må slutte på de heller...

Så er det kanskje noen her som har et eller flere tips?

Hilsen konstant TenaLady bruker..

Anonymous poster hash: 9ec54...81b

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/402504-angst-for-%C3%A5-tisse-p%C3%A5-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis tablettene du tar gir deg selvmordstanker så er det viktig at du gir beskjed straks til legen,og heller får noen andre medisiner.

Det finnes gode medisiner mot OCD (tvangsforstyrrelser) slik det høres ut som du har, men de bør tas i kombinasjon med psykoterapi.

Jeg vil råde deg til å finne deg en psykolog å snakke med som du føler støtter deg.

De fleste bivirkninger pleier å gå over etterhvert så det kan hende du kan fortsette på de du har, men enig med ekte nick, gi beskjed til legen. Også syns jeg det er viktig å huske at det er medisinene som gir deg disse tankene og at de ikke er noe å bry seg om, de går over igjen. Om du begynner å tro at det er du som gir deg tanker om selvmord så må du kontakte legen umiddelbart.

Siden du alikevel bruker tena så er det jo ikke så farlig om du tisser på deg. Det er mange som tisser på seg. Alle med intontines gjør det. Men det er jo ikke noe alle andre legger merke til. Så hva om du prøver å gi litt faen i om du skulle tisse på deg, det er jo ingen som merker det uansett. Jeg tipper at dersom du er normalt utviklet i muskulaturen der nede så klarer du ikke tisse på deg. Hva om du prøver i butikken f.eks, å tisse mens du går og plukker varer, jeg tipper du ikke klarer det. Jeg var på sykehuset og opererte en fot for et år siden. Etter operasjonen fikk jeg ikke gå ut av senga så de påsto jeg skulle tisse på bekken mens jeg satt i senga. Vet du, det er fullstendig umulig, alt knyter seg og du kan trykke til du blir blå, det kommer ikke en dråpe. Fikk til slutt en sånn dostol og skulle sitte med det opererte benet høyt mens jeg liksom skulle tisse på en stol. Sykepleieren måtte sette på vasken og gå ut av rommet før jeg omsider klarte det. Jeg tror det er vanlig med slike sperrer. Jeg foreslår at du prøver å tisse de gangene du tror du skal tisse på deg.

Så kan det sikkert være lurt å trene bekkenmuskulaturen slik at du kan kontrollere den og være trygg på at du kan kontrollere den, og når du tisser så kan du prøve å bryte strålen. Tren deg opp slik at du får kontroll over knipemusklene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...