Gå til innhold

Hva er det lov å spøke om ?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

16

• Maglor

5

• Kaptein Kaos

5

• slabbedask

4

Hei!

Jeg tror ikke en sånn manual fins, men noen gode råd / tips fins.

Jeg begynte å spøke med mennesker etter at jeg begynte skrive på dol, dette fordi jeg prøvde være normal.

Det har oppstått noen problemer som følge av det...

Da jeg spøker med feil ting...

Tror vanskelig å spøke og være sikker på at ok for andre, mange har jo feks ikke humor, svært mange har ikke humor faktisk.

Jeg har kanskje også autisme. Siden jeg hele tiden blir misforstått, og ikke forstår meg på hvordan andre oppfatter meg. Hva en samtale handler om "bak" det bokstavelige.

Hei!

Det med å bli misforstått er noe som går igjen ja:-)

Og ellers er vi forskjellige like mye som andre :-)

Spøk er komplisert, spesielt for oss med autisme, da vi ofte har vår egen interne humor:-)

Gjest Gargamel

Jeg har kanskje også autisme. Siden jeg hele tiden blir misforstått, og ikke forstår meg på hvordan andre oppfatter meg. Hva en samtale handler om "bak" det bokstavelige.

Jeg er kanskje autist jeg også siden jeg ikke missforstår deg.

Annonse

Jeg er kanskje autist jeg også siden jeg ikke missforstår deg.

Jeg tror at enten så er man autist, eller så er man skap-autist, som later som man er nevrotypisk.

Det samme kan sies om alle menneskelige egenskaper. Man bare later som man er forskjellige. Egentlig så er alle 100% like. Hvis man er drittsekk så bare later man som. Hvis man er Ghandi så bare faker man. Bill Gates - bare noe 'lurings', samme med uteligger - bare skuespill.

Jeg har visst schizotyp, som innebærer at jeg er eksentisk. Altså har jeg ikke autisme.

(Noe sånt.)

Tja mange med den diagnosen har visst autisme:-)

Kommer vel litt an på kompetansen?...

Min psykiater innrømmet feks at hun har vært for streng med å sette diagnosen asperger på kvinner, dette virker det som hun kom på etter å ha fått meg som pasient, kanskje fikk hun et innblikk i hvordan autisme også kan være, feks at man kan være gift, få barn også...osv

Men jeg faller ikke i den grøften å mene at ikke handikap, for handikap og vansker er autisme :-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...