Gå til innhold

Hva er det lov å spøke om ?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

16

• Maglor

5

• Kaptein Kaos

5

• slabbedask

4

Der var jeg sexistisk og homofob på en gang. Passer bra i denne tråden håper jeg.

Mm

Men vet du at alt jeg sa var, : skal du eller jeg betale?

Han mente jeg skjemmet han ut, at alle så på han...:-(

Dette var på en restaurant

Og han snakket om det heeele veien hjem OG på festen :-( merkelig

Annonse

Gjest Gargamel

Mm

Men vet du at alt jeg sa var, : skal du eller jeg betale?

Han mente jeg skjemmet han ut, at alle så på han...:-(

Dette var på en restaurant

Og han snakket om det heeele veien hjem OG på festen :-( merkelig

Jeg skjønner at han ikke født i Norge. I de fleste land er det nok en selvfølge at mannen betaler, men ikke her. I sør-afrika for eksempel bestiller ikke kvinnen selv på restaurant en gang.

Jeg syns ikke man skal spøke om alt. Minoritetsgrupper som feks mennesker med psykiske diagnoser osv skal man være svært varsom med å spøke om. Hvis funksjonshemmede selv slår vitser om sin egen gruppe syns jeg det er helt greit, men ikke ellers.

Voldtekter (som det dessverre finnes mange vitser om) og barnemishandling er to temaer som jeg absolutt ikke orker å høre vitsing om.

Det finnes mer enn nok gode vitser uten at man trenger å le av andres smerte.

Og hva er det ikke lov å spøke om?

Jeg er autist så trenger en instruksjonsmanual angående dette

Takker for svar

http://www.vg.no/rampelys/ber-folk-tenke-seg-om-foer-de-spoeker-om-downs/a/23350897/

Religion og politikk kan være et sårbart tema... Særlig hvis man snakker med veldig religiøse eller folk som er meget politisk engasjert... da blir de lett provosert om man "spøker" med slike ting. 

Og hva er så galt med å være dypt religiøs? Jeg kom til å "spøke" om en mann som var så dypt religiøs, men da fikk jeg så det haglet pga det fantes ikke  noe som het å være dypt religiøs. Enten er man kristen eller så er man ikke. Amen! 

Jeg er selv religiøs - men vil ikke kalle meg "dypt" religiøs da jeg er litt mer "friere" og kan tillate meg å spøke litt med religionen. Jeg tror ikke Gud blir fornærmet. Men dypt religiøse vil kalle det blasfemi.

Anonymous poster hash: 97dad...b0b

Hvor mange autister trengs for å skifte en lyspære?

Bare en, men best å gjøre det selv ellers må man høre på en lang utredning om lyspærenes historie og hvordan de lages :D

Hm bra du visste hva nhd utelot  :D  autister.

Annonse

Jeg skjønner at han ikke født i Norge. I de fleste land er det nok en selvfølge at mannen betaler, men ikke her. I sør-afrika for eksempel bestiller ikke kvinnen selv på restaurant en gang.

ok

Det er sikkert derfor han er så romantisk også:-(

men foruten det, er han ok. Imidlertid ødelegger hans romantiske del, for mye iblant, han prøver seg stadig på ordspill og spørsmål, og får ord tilbake som ødelegger ALT :-( (sier han ofte)

Saken er at jeg klarer ikke "late som", "spille skuespill", ikke for han, ikke for andre.

Da jeg møtte noen på et kjøpesenter i natt, som så på en lampe til 40% rabatt, klarte jeg ikke skjule at det var en av de styggeste lamper jeg har sett. Men jeg prøvde, jeg sa "å ja den der ja", min mann syns jeg hørtes lite hyggelig ut, men jeg prøvde bare unngå se på lampen mer, og samtidig ikke si at den er jo stygg. Det var altså en manøver for å slippe å såre de glade menneskene foran meg. 

Endret av Madelenemie

Hvor mange feminister trengs for å skifte en lyspære?

DU ER IKKE MORSOM!!  :angry: 

Hvor mange sex-fikserte trengs for å skifte en lyspære?

Tre. Pæren skrifter de når de er ferdige.

Anonymous poster hash: 71f04...a68

Tror man kan spøke om det meste (ikke mishandling, og skikkelig grusomme ting). en må vurdere hvilke tilhørere man har. Noen tåler ikke noe. Da er det best å holde munn (ikke at jeg er så god på akkurat det, men ber om unnskyldning hvis jeg sårer noen).

Gjest Ladytron

Jeg ser an personen før jeg tør å spøke med ting som eventuelt kan oppleves som støtende. Er stort sett bare med samboer jeg tillater meg å uttrykke mørk/koffert humor, og kanskje med et par gode venninner (som jeg vet er på bølgelengde med meg der).

Ellers synes jeg det er greiere å spøke med nøytrale, hverdagslige temaer. Vær, mat, helse, trening, bøker, etc. Pleier ikke akkurat å fortelle vitser da, men kan gjerne være litt ironisk hvis situasjonen tillater det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...