Gå til innhold

Sår/eksem/skorper rundt munn - trenger råd!

Anbefalte innlegg

Datteren min har hatt atopisk eksem fra hun var baby. 

NÅ er huden mye bedre, men litt plaget på enkelte fingre - og rundt munnen.
Nå ser ikke munnen ut, hun er knallrød rundt og det har dannet seg brune skorper på.
vi prøver å smøre med både kuldekrem og Inotyol om natten... men lite bedring.
har dere noen gode råd som gir snarlig bedring? Og kan vi "skrubbe av" skorpene slik at 

kremen får hjelpe bedre? Det kan ikke være godt for henne dette,

både pga andre barn kan kommentere dette, pluss det kanskje både klør og svir. 

Anonymous poster hash: dd854...426

Fortsetter under...

Det er mest eksem, det er ikke væskende, blemmer... huden er bare rød og irritert og det har kommet skorper. 
Hun har hatt det før, mulig det er i bedring siden det har kommet skorpe. Sist var huden fin når skorpen forsvant...

mmen jeg vil gjerne den skal forsvinne fort pga hun skal i selskap om få dager...

Kan jeg smøre med Bacimysin og litt Mildison? Har Elocon, men den er nok for sterk til ansiktet. 

Vil gjerne prøve litt selv - litt kjedelig å gå til legen og legen ikke gjør annet enn å foreslå den samme behandlingen som vi allerede vet om... Dårlig med hudleger her vi bor, så da er det bare fastlege. 

Merker hun får dette eksemet når hun har spist ketchup eller sitrus,

og når det er kaldt, eller hun er forkjølet. Nå er hun sistnevnte... 

Brennkopper. Kontakt lege for behandling om dere ikke får bukt mde det selv. Fryktelig smittsomt, men ikke farlig.

men du - jeg fant noe her http://www.klikk.no/helse/doktoronline/infeksjoner/article756421.ece

Munnsårplaster... Hvor store er de? Kan jeg bruke det tro? 

Kan det være herpes siden hun får det når hun er forkjølet?

men du - jeg fant noe her http://www.klikk.no/helse/doktoronline/infeksjoner/article756421.ece

Munnsårplaster... Hvor store er de? Kan jeg bruke det tro? 

Kan det være herpes siden hun får det når hun er forkjølet?

Jeg leste litt for fort, beklager. Forkjølelsessår - jeg er ikke sikker på om det er det samme som herpes. En trøst er det kanskje at det gjerne brenner ut av seg selv med årene, men liten hjelp i det nå. Jeg tror ikke jeg ville klint på munnsårplaster, det er vel sånne bittesmå som man kan sette på leppa om man har et bittelite sår?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...