Gå til innhold

Nok en politiker med sugerør ned i felleskassen

Anbefalte innlegg

http://www.oblad.no/nyheter/sjekk-ordforerens-elleville-mobilregning-1.8676562

Ordfører John Ødbehr har ringt og brukt data for skyhøye 240.000 kroner de fire siste årene. Det synes ordføreren er helt greit.

Ser man på tall fra økonomikontoret i Vestby de siste fire årene viser det seg at Ødbehr brukt over 240.000 kroner på telefon- og data. Verst var det i 2010 da sluttregningen lød på 80.000 kroner, mens den i fjor lå på 62.000 kroner

De 80.000 kronene skyldes at dataroaming hang seg opp i utlandet, sier Ødbehr og legger til at mye av tiden går med til jobbtelefoner når han er på ferie i utlandet.

Anonymous poster hash: b6221...a1f

Fortsetter under...

240 000 kr? Hvordan er det mulig uten nedlasting av film?  I så fall, hva slags filmer så han på? :ph34r:

Anonymous poster hash: 6cac2...d66

Minner litt om høyre-politikern som ringe for nesten 55.000 i løpet av et år.

http://www.dagbladet.no/2014/11/05/nyheter/telefon/stortinget/politikk/36074961/

Erik Skutle (H) brukte mobilen for 54 937 kroner på ett år. De folkevalgte bruker i snitt under 13 000 kroner i året på mobil og nettbrett. Bakgrunnsdata fra fakturaene Dagbladet har fått innsyn hos Stortingets forvaltning, viser at mobilsurfing i utlandet utgjør 44 000 kroner på Skutles regning. Fakturaene viser at Skutle lastet ned 8,6 gigbyte i utlandet. Det tilsvarer 1600 sanger, 8000 nettsider eller over 30 timer med videoer fra Youtube.

Men han blir jo bare smågutten sammenlignet med denne ordføreren. Er det rart man misliker politikere?

Minner litt om høyre-politikern som ringe for nesten 55.000 i løpet av et år.

http://www.dagbladet.no/2014/11/05/nyheter/telefon/stortinget/politikk/36074961/

Erik Skutle (H) brukte mobilen for 54 937 kroner på ett år. De folkevalgte bruker i snitt under 13 000 kroner i året på mobil og nettbrett. Bakgrunnsdata fra fakturaene Dagbladet har fått innsyn hos Stortingets forvaltning, viser at mobilsurfing i utlandet utgjør 44 000 kroner på Skutles regning. Fakturaene viser at Skutle lastet ned 8,6 gigbyte i utlandet. Det tilsvarer 1600 sanger, 8000 nettsider eller over 30 timer med videoer fra Youtube.

Men han blir jo bare smågutten sammenlignet med denne ordføreren. Er det rart man misliker politikere?

Hadde jeg brukt jobb-mobilen på den måten, hadde jeg fått sparken eller blitt trukket i lønn. Ingen arbeidsgiver i privat næringsliv ville gått med på å betale noe sånt. Bare politikere kan gjøre sånt uten konsekvense, bortsett fra at de risikerer å tape muligheten for gjenvalg. Synd Norge ikke er kommet lenger.

Anonymous poster hash: 6cac2...d66

Annonse

Gjest Gargamel

Mange politikere er noen svin. Det er ikke uten grunn at ordføreren i Andeby er fremstilt som en gris. Jeg tror ikke et sekund at en ordførerjobb krever at man laster ned tilsvarende 30 timer video i et snuskete hotellrom i Pattaya eller hvor de nå drar på ferie.

Vanlige telefonsamtaler monner nok ikke mye i denne sammenhengen. Jeg har en del jobbtelefoner i ferien jeg også, men det har aldri blitt i nærheten av sånne beløp.

Gjest Gargamel

Det er kanskje på tide med klare retningslinjer for hvor mye man kan få dekket av telefonregningen.

Ja. Skal man bruke mer enn en viss grense bør man faktisk forklare hva man trenger å laste ned. Andre innkjøp og utlegg i jobbsammenheng krever at man kan dokumentere behovet.

Mange politikere er noen svin. Det er ikke uten grunn at ordføreren i Andeby er fremstilt som en gris. Jeg tror ikke et sekund at en ordførerjobb krever at man laster ned tilsvarende 30 timer video i et snuskete hotellrom i Pattaya eller hvor de nå drar på ferie.

Vanlige telefonsamtaler monner nok ikke mye i denne sammenhengen. Jeg har en del jobbtelefoner i ferien jeg også, men det har aldri blitt i nærheten av sånne beløp.

Hei!

Vil du ha link til en indisk politiker som har forsket på korrupsjon blant politikere?

Et program der han presenterer sine funn?

Det kan du godt legge ut, ja.

Hei!

Jeg mente en professor:-) som har forsket på korrupsjon blant politikere.

Legger ut link, det er engelsk tekstet, og et interessant program.

Går hver uke i India med ulike emner som homofili, diskriminering, mange ulike aktuelle temaer, så inviterer de eksperter.

Denne gang er professor Jagdeep Chhokar invitert.

Hei!

Link kom opp med dårlig kvalitet for meg?

Ikke på PC`en min men på link jeg la ut nå, vet ikke om noe med min pc?, så hvis det er dårlig kvalitet søk det opp på youtube selv.

det er sessong 2 criminalizations of politics, full episode 5

Og fortelle meg om du syns ok program:-)

Jeg tenker at de som har sugerør her er først og fremst operatørene. Vanvittig at det skal koste så mye å bruke telefonen til datatrafikk i utlandet. Erfarte en gang selv at det gikk flere tusen på veldig kort tid da jeg "måtte" bruke Google maps da jeg var sen til et møte i en annen verdensdel. Selvfølgelig bør man være bevisst på begrensning av bruken, men synes folk bør huske på at det først og fremst er et arbeidsverktøy og neppe brukt til kos og moro.

Annonse

Jeg tenker at de som har sugerør her er først og fremst operatørene. Vanvittig at det skal koste så mye å bruke telefonen til datatrafikk i utlandet. Erfarte en gang selv at det gikk flere tusen på veldig kort tid da jeg "måtte" bruke Google maps da jeg var sen til et møte i en annen verdensdel. 

Hvis operatørene hadde senket prisen på datatrafikk i utlandet ville prisen på andre tjenester blitt øket. 

Selvfølgelig bør man være bevisst på begrensning av bruken, men synes folk bør huske på at det først og fremst er et arbeidsverktøy og neppe brukt til kos og moro.

Nåja, dette er nok mer en bare arbeidssamtaler. Det er ingen grunn til at en ordfører fra landet skal ha en telefonbruk som er 5 ganger så høy mye som en stortingsrepresentant.

Mannen har også fått PC til 25.000, elektronisk kjørebok til over 5000 kroner, telefon (som sikkert ikke var billigste modell) og iPad betalt av kommnunen. 

Det verste er at mannen er helt uforstående til kritikken. Og at ingen har mandat til å rydde opp. Makan!

Endret av slabbedask

Tall for andre ordførere i samme distrikt:

Ordfører John Ødbehr, Vestby, hadde telefon – og datautgifter på 80.289 kroner i 2010, 51.316 i 2011, 49.429 i 2012 og 62.059 i 2013

Ordfører Tage Pettersen, Moss: 15.882 kroner i 2012 og 10.307 i 2013.

Ordfører Inger-Lise Skartlien, Rygge: 6688 kroner i 2012 og 3057 i 2013.

Ordfører René Rafshol, Råde: 5136 kroner i 2012 og 7445 i 2013.

http://www.vestbyavis.no/nyheter/article7725448.ece

Gjest Gargamel

Hei!

Link kom opp med dårlig kvalitet for meg?

Ikke på PC`en min men på link jeg la ut nå, vet ikke om noe med min pc?, så hvis det er dårlig kvalitet søk det opp på youtube selv.

det er sessong 2 criminalizations of politics, full episode 5

Og fortelle meg om du syns ok program:-)

Det skal jeg. Klippet du la ut om han svenske statistikeren for noen uker siden var veldig bra, og burde vært obligatorisk for verdens befolkning.

(Det kan gå noen dager før jeg får sett det)

Noen burde fortelle politikerne att du kan ringe så mye du vil for 199,- i måneden, med ett smart abonement. Data trenger man ikke til annet enn underholdning som ikke bør dekkes av skattebetalerne.

Det skal jeg. Klippet du la ut om han svenske statistikeren for noen uker siden var veldig bra, og burde vært obligatorisk for verdens befolkning.

(Det kan gå noen dager før jeg får sett det)

Hei!

Det er jeg helt enig med deg i!!

Jeg anbefaler det til alle jeg treffer, å se det klippet fra Hans Rosling,

Nå har BUP og barnehabiliteringens psykologer og barnepsykiatere sett det og de sa omtrent det du skriver, men jeg presset dem til å se det, fordi jeg sa det er inngangsporten for å snakke med min sønn, noe som er sant:-)

Men de ble entusiastiske.

gjør en god gjerning, anbefal flere å se det!:-)

På dol hører de mer på deg enn meg:-)

Den indiske professor er langt fra så karismatisk, men han har god dokumentasjon for korrupsjon og kriminalitet blant politikere, så det er interessant å høre hva han fant. 

Hei!

Det er jeg helt enig med deg i!!

Jeg anbefaler det til alle jeg treffer, å se det klippet fra Hans Rosling,

Nå har BUP og barnehabiliteringens psykologer og barnepsykiatere sett det og de sa omtrent det du skriver, men jeg presset dem til å se det, fordi jeg sa det er inngangsporten for å snakke med min sønn, noe som er sant:-)

Men de ble entusiastiske.

gjør en god gjerning, anbefal flere å se det!:-)

På dol hører de mer på deg enn meg:-)

Den indiske professor er langt fra så karismatisk, men han har god dokumentasjon for korrupsjon og kriminalitet blant politikere, så det er interessant å høre hva han fant. 

Tror du det er like mye korrupsjon og kriminalitet blant norske politikere?

Anonymous poster hash: dada0...f21

Tror du det er like mye korrupsjon og kriminalitet blant norske politikere?

Anonymous poster hash: dada0...f21

Hei!

Nei og tja.

I følge korrupsjonsjeger Eva Joly er det verre enn vi i Norge tror.

Jeg skal se en dokumentar jeg tror er laget av bbc nå, min sønn så den og sa veldig bra, den handler om hvordan politiyrke i USA tiltrekker seg mange sadister og psykopater, jeg kan legge ut link, tror det også blir nevnt politikere i den dokumentar.

Skal prøve huske legge ut link hvis du er interessert?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...