Gå til innhold

Tøys og tull med Downs eller autisme

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg tror egentlig ikke vi med:

Downs syndrom eller autisme bryr oss særlig om folk tuller med våre diagnoser.

Derfor enig med disse:

http://www.vg.no/rampelys/media/eia-og-tufte-johansen-om-downs-debatten-folk-blir-for-lett-krenket/a/23353368/

Jeg blir tullet mye med både av mennesker med og uten diagnoser, ikke alltid jeg skjønner hva som er morsomt, men jeg bryr meg ikke om tull, så lenge det er humor, og ikke noe dypere ondt under.

Det som imidlertid mer irritererer meg er fagfolks idyllisering av det å ha autisme eller feks downs,

presentasjonen av våre sykdommer er ofte feile, vi strever alle med våre handikap.

Fortsetter under...

Hei!

Jeg tror egentlig ikke vi med:

Downs syndrom eller autisme bryr oss særlig om folk tuller med våre diagnoser.

Derfor enig med disse:

http://www.vg.no/rampelys/media/eia-og-tufte-johansen-om-downs-debatten-folk-blir-for-lett-krenket/a/23353368/

Jeg blir tullet mye med både av mennesker med og uten diagnoser, ikke alltid jeg skjønner hva som er morsomt, men jeg bryr meg ikke om tull, så lenge det er humor, og ikke noe dypere ondt under.

Det som imidlertid mer irritererer meg er fagfolks idyllisering av det å ha autisme eller feks downs,

presentasjonen av våre sykdommer er ofte feile, vi strever alle med våre handikap.

Tror du har helt rett når du sier at autister og folk med downs neppe er de som plages mest av slik spøk. Men jeg tror det er veldig viktig i humor at den som vitser om det gjør det med forståelse for hva det faktisk er man spøker med. Spøk uten innsikt oppfattes ofte som litt ondsinnet og platt.

Alle strever vel med sitt, enten det er med det ene eller det andre.

Endret av Mrs D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...