Gå til innhold

Er jeg en dårlig mor?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

19

• Nils Håvard Dahl, psykiater

6

• Madelenemie

5

• slabbedask

4

Jeg sto opp alene og smurte min egen matpakke og spiste frokost alene (kan ikke huske at mine eldre søsken var hjemme da og min mor hadde gått på jobb før jeg sto opp) fra jeg gikk i 2. klasse. Har ikke ført til ett eneste psykisk problem for meg.

Nei men hvis det er del av noe større, som sagt... hvis man f.eks. blir overlatt til seg selv i alle sammenhenger, og blir vist lite kjærlighet. Men det er vel egentlig noe mer, ja.

Anonymous poster hash: a4de8...d6b

Kommer vel an på hva man har problemer med, det... hvis man har mye kroppslige smerter og sover lite så blir det vel verre å være stabil i forhold til å komme seg opp 05:30 hver dag bare for å smøre niste til noen som i dette tilfellet egentlig beviselig klarer det selv...

Vi har alle ulike utfordringer...

Hei!

Nettopp.

Derfor skrev jeg at da er man syk.

Noe jeg ikke er...eller ikke i følge min psykiater, men i følge nhd er jeg syk...så ikke lett å bli klok på ;)

Men smerter og ubehag er jo reellt, jeg har kun autisme og da er det ikke noe problem med jevn døgnrytme

Endret av Madelenemie

Hei!

Nettopp.

Derfor skrev jeg at da er man syk.

Noe jeg ikke er...eller ikke i følge min psykiater, men i følge nhd er jeg syk...så ikke lett å bli klok på ;)

Men smerter og ubehag er jo reellt, jeg har kun autisme og da er det ikke noe problem med jevn døgnrytme

Om man velger å kalle autisme sykdom eller ikke er for meg bare semantikk...

Om man velger å kalle autisme sykdom eller ikke er for meg bare semantikk...

Ok

Tror du har rett.

Smerter har vi i vertfall ikke, og glad er jeg for det.

Hvis du er trådstarter så syns jeg ikke du har det lett, og ikke syns jeg du er en dårlig mor, smerter er reelle vansker, og sånt forstår jeg godt!

Jeg føler meg frisk, mine barn føler seg også friske, men vi har våre handikap, og trenger litt tilrettelegging iblant.

Annonse

Ok

Tror du har rett.

Smerter har vi i vertfall ikke, og glad er jeg for det.

Hvis du er trådstarter så syns jeg ikke du har det lett, og ikke syns jeg du er en dårlig mor, smerter er reelle vansker, og sånt forstår jeg godt!

Jeg føler meg frisk, mine barn føler seg også friske, men vi har våre handikap, og trenger litt tilrettelegging iblant.

Man har vel mer en "lidelse" enn en "sykdom"? Og så er det mange som sliter med angst og depresjon i tillegg. Så det kan skape mye problemer. (noe sånt).

Man har vel mer en "lidelse" enn en "sykdom"? Og så er det mange som sliter med angst og depresjon i tillegg. Så det kan skape mye problemer. (noe sånt).

Hei!

Ja jeg og barna gjør ikke det, men et barn har noe som heter OCD.

Det er komplisert på sett og vis, mener barnehabiliteringen, selv lever hun helt ok med det, bare vi unngår visse saker og ting.

Forresten var jeg et svært engstelig barn mente statens senter for barne og ungdomspsykiatri,eller Nic Waal, husker ikke, men jeg husker ikke så mye av det, men leste nettopp en artikkel eller ingressen til en artikkel, om hvor mye lettere det er for barn med autisme å vokse opp i familier der de møter forståelse for den de er, med sin autisme. Da tenkte jeg på hvor godtfungerende mine autistbarn er.

Jeg tror kanskje ikke genene har endret seg så mye, men de er født inn i en familie der det er rom for dem som mennesker, og der de får vokse opp trygt og med stabilitet og forutsigbarhet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...