Gå til innhold

Middag på julaften

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gargamel

Men har vi egentlig lyst?

Anonymous poster hash: cfce3...335

Ja, i en eller annen form tror jeg nok jeg alltid vil ha lyst til å feire jul. Blir jeg ensom og syk skal jeg sitte alene med beina på bordet, julemiddag fra Fjordland, en juleøl og se på TV. Hmm. Det hørtes egentlig litt deilig ut.

Endret av Gargamel

Ja, i en eller annen form tror jeg nok jeg alltid vil ha lyst til å feire jul. Blir jeg ensom og syk skal jeg sitte alene med beina på bordet, julemiddag fra Fjordland, en juleøl og se på TV. Hmm. Det hørtes egentlig litt deilig ut.

Unntatt det med fjordland...all ferdigmat smaker smaksforsterker og det blir jeg skikkelig kvalm av.

Jeg ville spist ost drukket vin og sett på TV og det tror jeg ville vært kjekt:-)

Jeg har jobbet mange julaftener, og vært i utlandet, vi feiret jo jul, men ikke med gaver og luksus, det var ris som hver dag, og spise med hendene som hver dag, og vaske klær som hver dag og feie som her dag, men messen var ekstra og klemmene var juleklemmer, også fikk man kanskje et kakestykke på kvelden:-) Og den smakte bedre enn all vår luksus her hjemme, jeg savnet absolutt ingenting, og på kvelden når lyset ble slukket kjente man inni seg at nå er det jul:-)

Julemiddagen fra Fjordland er ikke god altså. Har prøvd den én gang, og det gjør jeg ikke igjen. Seig ribbe, smakløs anemisk pølse, ok medisterkake, vasne poteter og tynn smakløs saus.

Annonse

Nei til anemisk pølse!

Ellers har jeg spist grøt i dag, prøvd bokhvetegrøt for første gang. Smakte godt, men krever mer trening, mer koketid, mer smør og salt.

Vi hadde ribbe medisterkaker julepølse hjemmelagde surkåler m.m. Multekrem med multelikør og matter paneer , channa masala og palak, nan og stekt basmati. Siste fordi bare jeg ikke spiser kjøtt:-)

Men alle liker indisk som nattmat:-)

Nei til anemisk pølse!

Ellers har jeg spist grøt i dag, prøvd bokhvetegrøt for første gang. Smakte godt, men krever mer trening, mer koketid, mer smør og salt.

Hva er anemisk pølse? Tenker du på de hvite julepølsene? De ser litt anemiske ut bleke som de er (blodfattige hehe).

Eller tenker du på animalsk pølse? :) 

Her i gården gikk det i svinemør, vi hadde flere typer, men må si at Longvamøren var best :) Freste den litt i ovnen på slutten, det ble herlig mmmmmmmmm og pinnekjøttet smakte vidunderlig, passe salt, fett og mørt........ 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...