Gå til innhold

Hvor ble Jul på Månetoppen innspilt?

Anbefalte innlegg

Jeg blir like fascinert av serien hver gang. Selv om jeg har sett den to ganger før og husker hovedlinjene. Hver kveld har jeg sittet med barna mine og sett den nå i adventstiden.

Scenen med grånissen ved havet - det er Verdens Ende på Tjøme, ikke sant? Eller er det noe annet sted i Norge som likner slik?

Og hva med selve fjellområdet, og Blåfjell? Hvor er utendørs scenene spilt inn?

Jeg har forsøkt å google, men finner ingen ting om dette.

Synd at det er siste gang serien spilles.

Fortsetter under...

Jeg blir like fascinert av serien hver gang. Selv om jeg har sett den to ganger før og husker hovedlinjene. Hver kveld har jeg sittet med barna mine og sett den nå i adventstiden.

Scenen med grånissen ved havet - det er Verdens Ende på Tjøme, ikke sant? Eller er det noe annet sted i Norge som likner slik?

Jeg følger ikke med på Blåfjell i år, men overhørte en samtale om dette tidligere i dag. Der ble det sagt at scenen du henviser til er innspilt ved Vippefyret på Verdens Ende. http://no.wikipedia.org/wiki/Verdens_Ende   Noen barn hadde undret seg over at nissene hadde forflyttet seg så raskt fra Røros til Verdens Ende (hvor barna var lokalkjent) ;-)

Hei!

Vi ser den også:-) men greier ikke vente, så ser den før barna går på skolen ofte:-)

Barna syns imidlertid jeg er opptatt med en del merkelige detaljer, men det er mye jeg syns også er rart.

Feks satt nissemor lenge med tom melkeflaske da hun matet grisungen, jeg syns merkelig, og ble da opptatt av at det måtte hun da merke, for grisungen ble unødvendig urolig. Jeg så jo at melkeflasken ble tom, de kunne jo hatt mer melk på flasken slik at ikke dette skjedde. Det er mye annet også, men jeg liker serien, jeg syns bare alltid jeg ser og oppdager helt egne ting, som andre blir forundret over, jeg liker likevel filmer og serier, men det er en del ting jeg henger meg opp i. Også feil i interiøret, ting de har glemt og flyttet på, som gjør situasjonen rar.

Feks satt nissemor lenge med tom melkeflaske da hun matet grisungen, jeg syns merkelig, og ble da opptatt av at det måtte hun da merke, for grisungen ble unødvendig urolig. Jeg så jo at melkeflasken ble tom, de kunne jo hatt mer melk på flasken slik at ikke dette skjedde.

Akkurat det har nok en grei forklaring: Man må ofte holde på en god stund for bare å filme èn scene, man filmer om og om igjen så det skal bli bra. Skulle flasken fylles med ny melk hele tiden ville nok grisen blitt overmett og lei etter en stund. Eller i verste fall krepert av å drikke altfor mye.... Kanskje de har hatt lite melk i flasken i begynnelsen (selv om den ble urolig) for at den skulle være ivrig og ikke legge seg til å sove....

Annonse

Hei!

Vi ser den også:-) men greier ikke vente, så ser den før barna går på skolen ofte:-)

Barna syns imidlertid jeg er opptatt med en del merkelige detaljer, 

Sånn er jeg også når jeg ser film/tv serier. Legger spesielt merke til ting som vær og årstider. F.eks. at det er sol i én scene og overskyet i neste, og så strålende sol igjen, selv om det skal foregå samtidig. Eller at at pluteselig går fra full sommer til tidig vår. (noe sånt)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...