Gå til innhold

Hvorfor er debattanter fra ytterste høyre overrepresentert på nettfora

Anbefalte innlegg

Det virker som om folk som de møreblå / brune er overrepresentert på diverse nettforum (ikke minst på vgd.no). Her rakkes det ned på trygdede, innvandrere, skatter og avgifter, og ikke minst AP (den store satan) som beskyldes for å gjøre Norge om det til nye Cuba.

Noen som har en teori om hvorfor det er slik? Hvor er de moderate og folk fra venstresiden?

Anonymous poster hash: 41f38...eea

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Sannsynligvis fordi de er så politisk ukorrekte at de ikke slipper til i andre fora. Når noen meninger holdes nede av "de politisk korrekte", dukker de opp andre steder.

Følg med i diskusjonen mellom Knausgård og den totalt humørløse Kirsti Bergstø.

Sannsynligvis fordi de er så politisk ukorrekte at de ikke slipper til i andre fora. Når noen meninger holdes nede av "de politisk korrekte", dukker de opp andre steder.

Mener du det er greit å hetse trygdede, sosialklienter, innvandrere og andre grupper anonymt på nettet?

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg slutter aldri å undre meg over hvordan et utsagn kan tolkes. Muligens er slike tolkninger en medvirkende årsak til det TS spør om i første innlegg.

Jeg svarte på spørsmålet i startinnlegget.

Jeg slutter aldri å undre meg over hvordan et utsagn kan tolkes. Muligens er slike tolkninger en medvirkende årsak til det TS spør om i første innlegg.

Jeg svarte på spørsmålet i startinnlegget.

Her skriver TS (meg) "Her rakkes det ned på trygdede, innvandrere...". 

Kanskje det er en grunn til at slike "politisk ukorrekte" (som du kaller det) meningsytringer ikke slipper til i andre fora? Ellers har jeg ikke lagt merke til at folk som er for skatte og avgiftslettelser, eller er kritiske til AP sensureres og ikke slipper til andre steder.

Kritiserer du islam offentlig under ditt ekte navn må du leve med dødstrusler for resten av livet ditt.

+ Det er ikke så veldig kult å leve med dødstrusler

=> Derfor tror jeg de fleste av dem benytter nettets anonymitet for slikt istedenfor andre fora

Når det gjelder de andre temaene er det nok litt andre årsaker enn dødstrusler som er årsaken

Offtopic: ja du finner hets av aboslutt alle grupperinger av mennesker på internett. Absolutt alle. Tåler du ikke det så må du holde deg unna nettet, desverre. Og det finnes også slik hets av absolutt alle grupperinger utenfor nettet også. Så, du er fucked, men prøv å gjøre det beste ut av situasjonen !

Lykke til

Annonse

Der falt jeg av lasset. Vet ikke hvem de er, bortsett fra at K. er forfatter. Hva har skjedd her?

Anonymous poster hash: 8f998...559

BrukerErHeltAnonym

Der falt jeg av lasset. Vet ikke hvem de er, bortsett fra at K. er forfatter. Hva har skjedd her?

http://www.dagbladet.no/2014/12/23/kultur/meninger/eia/knausgard/bersto/36863769/

Urovekkende tanker fra en SV-person. Mange av dem er verre moralister enn islamistene.

Ikke at jeg går rundt å tenker på potensielle ligg med hver bidige kvinne jeg ser. Når sånne tanker dukker opp, fortrenger jeg dem fordi de oppleves som forstyrrende. Men derfra til å fordømme andre folks tanker, er urovekkende. Skulle SV bli et slags tankepoliti? huff.

Urovekkende tanker fra en SV-person. Mange av dem er verre moralister enn islamistene.

Ikke at jeg går rundt å tenker på potensielle ligg med hver bidige kvinne jeg ser. Når sånne tanker dukker opp, fortrenger jeg dem fordi de oppleves som forstyrrende. Men derfra til å fordømme andre folks tanker, er urovekkende. Skulle SV bli et slags tankepoliti? huff.

Det er skummelt med rabiate feminister som prøver å sykeliggjøre helt normalt tanker.

Det er skummelt med rabiate feminister som prøver å sykeliggjøre helt normalt tanker.

Enig. Vet ikke om mitt inntrykk stemmer: at den måten å møte annerledestenkende er vanlig fra SV og feminister: Sykeliggjøring, tillagt onde hensikter, menn er potensielle voldtektsforbrytere alle sammen (unntatt de i rullestol eller medlemmer av SV) osv.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...