Gå til innhold

Andebryst

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal spise andebryst en dag i julen. Har aldri spist det før. Jeg hører at mange bruker appelsinsaus til, men vi ønsker noe annet. Er det helt galt å bruke vanlig brun saus eller lignende til? Noen flinke kokker her?

God jul:)

Anonymous poster hash: 32e36...c34
Skrevet

Vanlig brun saus, type kjøttkakesaus?, høres veldig kjedelig ut.

Hva med en rødvinssaus eller -sky?

Finnes jo massevis av gode oppskrifter på nett, f.eks. http://www.matprat.no/oppskrifter/gjester/rodvinsaus/. Her ville jeg byttet ut oksekraft med kylling- eller hønsekraft (eller aller helst andrekraft, men det er neppe lett å få tak i). Kyllingkraft kan du kjøpe på glass (ofte under navnet fond, som vel er nedkokt kraft) eller i "krisetilfelle" kan du bruke hønsebuljong.

Skrevet

Lag saus av god kraft (Jacob's sin er veldig god hvis du ikke gidder å koke sjøl!), løk og portvin. En rødløkskompott er veldig godt ved siden av. :)

Skrevet

Andekjøtt er så fett at jeg ikke gidder å tenke på saus. Bruker ikke saus til andre ting heller da  :) Skal ha andebryst i morgen!  :D

-På Dol av og til
Skrevet

Mmmm, and er så godt! Kos dere. :)

Håper det:-)

Skrevet

ingenting er så godt som and!!!!

Nam..god jul!

Anonymous poster hash: 32e36...c34

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...