Gå til innhold

Halsbetennelse - legevakt eller ikke?

Anbefalte innlegg

Piggtrådhals på 7. dagen. Tørrhoste med hoster opp gulgrønt slim morgen når jeg våkner. Svært vondt å svelge og spise. Øm på begge sider av halsen når jeg klemmer og smerter i ørene som kommer og går. Ingen feber.

Erfaringsmessig er det meste virus og går over av seg selv, derfor har jeg ikke vært hos legen. Jeg er på juleferie med flere mil til legevakt, vanskelig å komme seg dit og vil ikke ta turen med mindre det er helt nødvendig. Bør jeg oppsøke legevakt nå? Eller kan det gå over av seg selv med bakteriene infeksjoner også? Vil aller helst slippe både AB og lege..

Anonymous poster hash: 87038...ffa

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/402916-halsbetennelse-legevakt-eller-ikke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legevakt er for akutte sykdommer og skader. Du har neppe en alvorlig betennelse, siden du ikke har feber, og dette er nok dessverre slik viruset som sprer seg nå arter seg. Hold ut og ta godt vare på deg selv, ta ibux og paracet. Legevakten vil kun sende deg hjem igjen.

Jeg har hatt streptokokkinfeksjon to ganger, og da utviklet det seg så fort (snakk om bare noen timer) at jeg var ikke i tvil om at jeg måtte på legevakta. Begge ganger var på ferie, den ene gangen i Danmark.

Når du har hatt vondt i syv dager, så vil jeg tro at du er over det verste. Du kan jo vente et par dager og se.

God bedring!

Jeg har vært på legevakten for halsbetennelse en gang da jeg i voksen alder hadde piggtrådhals og nesten 40 i feber en søndag morgen. Hadde det ikke vært for så høy feber hadde jeg ventet til fastlegen hadde åpent igjen. Hvis det "bare" er halsen som er vond så hadde jeg drøyd det litt til siden du er såpass langt unna legevakt og heller ikke har feber. Du kan jo ta en telefon til legevakten?

God bedring!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...