Gå til innhold

Har du skrevet julekort i år?

Anbefalte innlegg

Jeg hadde så dårlig samvittighet for at jeg ikke har rukket eller tatt meg råd til å lage julekort med barna i år.
Jeg pleier å lage kort på f.eks fotoknudsen eller andre online fototjenester og sende til slekta,

men det koster jo litt og i år fant jeg ikke noen passende rabatter (Fikk det ganske billig i fjor pga jeg fikk 100 kr i rabatt :D ) - men i år har jeg hatt masse utgifter, i tillegg har jeg ikke hatt tid til å få ungene til å stille opp - prøvde en dag, men fikk ikke til noen fine bilder, og i tillegg har det vært et ork å sitte og plundre og finne det perfekte kortet osv... Jeg har rett og slett prioritert andre ting.
Det jeg har gjort er at jeg har printet ut bilder og limt inn i et tosidig julekort og sendt til noen få slektninger som pleier å sende til oss, får håpe det er bra nok :) 
Jeg har ikke orket å skrive masse kort heller, for sist jeg sendte kort uten bilde, fikk jeg litt sure miner tilbake fordi de forventet bilde av ungene! (jeg fremkaller aldri bilder og fotoprinteren min lager ikke så fine bilder... bare stripete...) 

men nå ser jeg på facebook flere som "skryter" av at de ikke kom i land med julekortprosjektet og heller ønsker god jul på facebook - og flere svarer og hyller de for at de heller ikke har skrevet julekort i år.
I tillegg har jeg i år kun mottatt 3 julekort! 

Er julekort på vei ut av moten?
Jeg fikk sms av to onkler der de skrev god jul...

Anonymous poster hash: 6da92...7e1
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/402938-har-du-skrevet-julekort-i-%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har skrevet mange, slik jeg pleier.

Det sendes nok færre julekort enn før. Noen begynner å sende SMS og e-post i stedet, andre (f.eks. unge voksne) er ikke vant til å skrive brev og kort, de holder kontakt med folk via andre media.

Og de som tidligere var mestre i julebrev der den vellykkede familiens prestasjoner i årets løp ble beskrevet i detalj, utfolder seg nok nå såpass hyppig på Facebook at det holder med glitrende julebilder der også.

(Ikke dermed sagt at det er noe galt med elektroniske julehilsner, altså.)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...