AnonymBruker Skrevet 30. desember 2014 Skrevet 30. desember 2014 Skal ut å reise sammen med noen venner. Er ustabil og mye nedstemt for tiden. Uansett hvor mye jeg tar meg sammen så vet jeg at ihvertfall min beste venninne vil merke når jeg er nedstemt. Nedstemthet er smittsomt og jeg ønsker ikke å ødelegge turen for henne.Før tok jeg sobril for uro. Men nå har jeg også begynt å ta de for å unngå å ødelegge for andre når jeg er nedstemt.Jeg tror jeg må innse at jeg ble dårligere når jeg seponerte fluoksetin, så jeg tok en tablett i dag. Men det er kanskje for sent til å gi effekt. Så jeg er usikker på om det har noen hensikt å fortsette.Jeg prøver å gjøre alt for å unngå å ødelegge for andre nå. Men jeg kunne godt tenkt meg å ha litt glede igjen for turen selv også. Anonymous poster hash: 7c66c...df5 0 Siter
XbellaX Skrevet 30. desember 2014 Skrevet 30. desember 2014 Skal ut å reise sammen med noen venner. Er ustabil og mye nedstemt for tiden. Uansett hvor mye jeg tar meg sammen så vet jeg at ihvertfall min beste venninne vil merke når jeg er nedstemt. Nedstemthet er smittsomt og jeg ønsker ikke å ødelegge turen for henne.Før tok jeg sobril for uro. Men nå har jeg også begynt å ta de for å unngå å ødelegge for andre når jeg er nedstemt. Jeg tror jeg må innse at jeg ble dårligere når jeg seponerte fluoksetin, så jeg tok en tablett i dag. Men det er kanskje for sent til å gi effekt. Så jeg er usikker på om det har noen hensikt å fortsette. Jeg prøver å gjøre alt for å unngå å ødelegge for andre nå. Men jeg kunne godt tenkt meg å ha litt glede igjen for turen selv også. Anonymous poster hash: 7c66c...df5 Dette var en merkelig form for logikk. Er det slik din lege har bedt deg bruke Sobril? Jeg synes du overdriver din egen effekt på andre. La andre føle det de vil, konsentrer deg om deg selv. Ingen er 100% "oppe" hele tiden, sørg for nok med søvn på turen og trekk deg litt unna ( jeg tror jeg går tilbake til hotellet og tar en liten hvil i stedet, så møtes vi til middag, f.eks). Dersom jeg var en av dine venner ville jeg satt pris på om du sa (f.eks) jeg er ikke helt på topp for tiden, så på denne turen skal det bli fint å lade batteriene. -Da vet jeg at du føler behov for å hvile litt mer enn vanlig og jeg slipper bruke energi på å lure på om alt er ok med deg. Det er helt "ok" at du kjenner deg nede, dine venner går ikke i kjelleren av den grunn. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2014 Skrevet 30. desember 2014 Dette var en merkelig form for logikk. Er det slik din lege har bedt deg bruke Sobril? Jeg synes du overdriver din egen effekt på andre. La andre føle det de vil, konsentrer deg om deg selv. Ingen er 100% "oppe" hele tiden, sørg for nok med søvn på turen og trekk deg litt unna ( jeg tror jeg går tilbake til hotellet og tar en liten hvil i stedet, så møtes vi til middag, f.eks). Dersom jeg var en av dine venner ville jeg satt pris på om du sa (f.eks) jeg er ikke helt på topp for tiden, så på denne turen skal det bli fint å lade batteriene. -Da vet jeg at du føler behov for å hvile litt mer enn vanlig og jeg slipper bruke energi på å lure på om alt er ok med deg. Det er helt "ok" at du kjenner deg nede, dine venner går ikke i kjelleren av den grunn. Ingen har bedt meg om det. Jeg begynte å ta sobril for å unngå at andre merker at jeg ikke er bra nå i julen. Det er ingen tvil om at nedstemte ødelegger stemningen for andre.Anonymous poster hash: 7c66c...df5 0 Siter
XbellaX Skrevet 30. desember 2014 Skrevet 30. desember 2014 Ingen har bedt meg om det. Jeg begynte å ta sobril for å unngå at andre merker at jeg ikke er bra nå i julen. Det er ingen tvil om at nedstemte ødelegger stemningen for andre.Anonymous poster hash: 7c66c...df5 Andre tåler at du har en dårlig dag eller dårlig periode, jeg tenker at det handler mer om hvordan du kommuniserer dette. I mine øyne blir det fullstendig feil å spise Sobril for å ikke "plage" andre, ser du virkelig ikke det selv? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2014 Skrevet 30. desember 2014 Andre tåler at du har en dårlig dag eller dårlig periode, jeg tenker at det handler mer om hvordan du kommuniserer dette. I mine øyne blir det fullstendig feil å spise Sobril for å ikke "plage" andre, ser du virkelig ikke det selv? Feil blir det uansett hva jeg gjør. Dette er mer enn en dårlig dag.Anonymous poster hash: 7c66c...df5 0 Siter
XbellaX Skrevet 30. desember 2014 Skrevet 30. desember 2014 Feil blir det uansett hva jeg gjør. Dette er mer enn en dårlig dag.Anonymous poster hash: 7c66c...df5 Det tror jeg og. Når i januar er det du har time? 0 Siter
frosken Skrevet 30. desember 2014 Skrevet 30. desember 2014 Ingen har bedt meg om det. Jeg begynte å ta sobril for å unngå at andre merker at jeg ikke er bra nå i julen. Det er ingen tvil om at nedstemte ødelegger stemningen for andre.Anonymous poster hash: 7c66c...df5 Min erfaring er at det som kan virke ødeleggende, det er ting som forblir usagt, ting som skurrer litt og som ikke kan omtales. Om noen åpent sier at de strever med nedstemthet for tiden og også kommuniserer at dette er noe de selv håndterer, så trenger ikke de andre i turfølget et sekund å lure på om det er de som forårsaker den dårlige stemningen, at det er de som ikke strekker til. Jeg synes som vanlig at du har et ganske spesielt syn på det å kommunisere med dine nære. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2014 Skrevet 30. desember 2014 Det tror jeg og. Når i januar er det du har time? Tidlig. Men for sent å vente med å diskutere oppstart av fluoksetin hvis jeg skal ha mulighet til å få effekt. Usikker på hva jeg skal gjøre.Anonymous poster hash: 7c66c...df5 0 Siter
XbellaX Skrevet 30. desember 2014 Skrevet 30. desember 2014 Tidlig. Men for sent å vente med å diskutere oppstart av fluoksetin hvis jeg skal ha mulighet til å få effekt. Usikker på hva jeg skal gjøre.Anonymous poster hash: 7c66c...df5 Ser du virkelig ingen annen løsning enn medisiner på dine tur-problemer? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2014 Skrevet 30. desember 2014 Min erfaring er at det som kan virke ødeleggende, det er ting som forblir usagt, ting som skurrer litt og som ikke kan omtales. Om noen åpent sier at de strever med nedstemthet for tiden og også kommuniserer at dette er noe de selv håndterer, så trenger ikke de andre i turfølget et sekund å lure på om det er de som forårsaker den dårlige stemningen, at det er de som ikke strekker til. Jeg synes som vanlig at du har et ganske spesielt syn på det å kommunisere med dine nære. Jeg tror ikke jeg er den eneste som har vanskelig for å kommunisere om hvordan jeg har det psykisk. Min beste venninne kjenner til at jeg har hatt en dårligere periode nå. Men likevel vet jeg at det ødelegger for andre hvis jeg ikke klarer å skjule det. Når vi bor tett opp i andre så merkes ofte slik. Og man reiser på tur for å trives og ha det kjekt. Føler meg som en gledesdreper.Anonymous poster hash: 7c66c...df5 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2014 Skrevet 30. desember 2014 Ser du virkelig ingen annen løsning enn medisiner på dine tur-problemer? Hva skulle det være? Jeg skifter for hver minste ting for tiden, og ofte vet jeg ikke hva det er engang.Anonymous poster hash: 7c66c...df5 0 Siter
frosken Skrevet 30. desember 2014 Skrevet 30. desember 2014 Hva skulle det være? Jeg skifter for hver minste ting for tiden, og ofte vet jeg ikke hva det er engang.Anonymous poster hash: 7c66c...df5 Jeg har før foreslått mindfulnessøvelser for deg. Det kan gjøre deg bedre i stand til å tolerere dine egne følelser. Har du forsøkt å gjøre noen øvelser hver dag en periode? Hvis ikke, så kan du laste ned en app og prøve det ut umiddelbart:-) 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2014 Skrevet 30. desember 2014 Jeg har før foreslått mindfulnessøvelser for deg. Det kan gjøre deg bedre i stand til å tolerere dine egne følelser. Har du forsøkt å gjøre noen øvelser hver dag en periode? Hvis ikke, så kan du laste ned en app og prøve det ut umiddelbart:-) Jeg kjøpte en app. Men den gjorde meg bare enda mer irritabel. Jeg har fjernet den fra telefonen, men har den kanskje på en sikkerhetskopi på pc en.Anonymous poster hash: 7c66c...df5 0 Siter
frosken Skrevet 30. desember 2014 Skrevet 30. desember 2014 Jeg kjøpte en app. Men den gjorde meg bare enda mer irritabel. Jeg har fjernet den fra telefonen, men har den kanskje på en sikkerhetskopi på pc en.Anonymous poster hash: 7c66c...df5 Hvor lenge prøvde du å gjøre slike øvelser? Dette er en enkel - og for mange - effektiv øvelse: https://play.google.com/store/apps/details?id=no.scat.mindfulnessankaret 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2014 Skrevet 30. desember 2014 Hvor lenge prøvde du å gjøre slike øvelser? Dette er en enkel - og for mange - effektiv øvelse: https://play.google.com/store/apps/details?id=no.scat.mindfulnessankaret Var ikke mindfulness mest for uro? Hjelper det på nedstemthet og sårbarhet også?Anonymous poster hash: 7c66c...df5 0 Siter
Caylee Skrevet 30. desember 2014 Skrevet 30. desember 2014 Var ikke mindfulness mest for uro? Hjelper det på nedstemthet og sårbarhet også?Anonymous poster hash: 7c66c...df5 Du burde dra i bokhandel eller på biblotek og skaffe en minfulnessbok. Er fullt av dem for tiden. Måten det hjelper på er at man fokuserer på "nuet". Nåtid. Det hjelper ikke på nedstemthet og sårbarhet i seg selv, men det går ut på at å fokusere på nuet så slipper man så mange bekymringer om fremtid og tanker om fortiden. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2014 Skrevet 30. desember 2014 jeg synes jeg har vært litt mindre plaget med uro nå. Kanskje pga at jeg seponerte fluoksetin. Men da ble nedstemtheten et større problem.Anonymous poster hash: 7c66c...df5 0 Siter
frosken Skrevet 30. desember 2014 Skrevet 30. desember 2014 Var ikke mindfulness mest for uro? Hjelper det på nedstemthet og sårbarhet også?Anonymous poster hash: 7c66c...df5 Det kan gjøre det mer i stand til å tolerere dine egne følelser. Lære deg til å ikke handle som følge av kortvarige impulser og svingninger. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2014 Skrevet 30. desember 2014 Det kan gjøre det mer i stand til å tolerere dine egne følelser. Lære deg til å ikke handle som følge av kortvarige impulser og svingninger. Merkelig at jeg taklet vanskelige følelser den perioden jeg var frisk. Jeg var frisk en god periode uten noen symtomer. Ingenting var en dans på roser da heller, men jeg reagerte på en annen måte. Skulle ønske jeg fikk den tiden tilbake.Anonymous poster hash: 7c66c...df5 0 Siter
Caylee Skrevet 30. desember 2014 Skrevet 30. desember 2014 Merkelig at jeg taklet vanskelige følelser den perioden jeg var frisk. Jeg var frisk en god periode uten noen symtomer. Ingenting var en dans på roser da heller, men jeg reagerte på en annen måte. Skulle ønske jeg fikk den tiden tilbake.Anonymous poster hash: 7c66c...df5 Den tiden kan du få tilbake. Hva får deg til å tro du ikke vil få det slik igjen? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.