AnonymBruker Skrevet 30. desember 2014 Skrevet 30. desember 2014 Min erfaring er at det som kan virke ødeleggende, det er ting som forblir usagt, ting som skurrer litt og som ikke kan omtales. Om noen åpent sier at de strever med nedstemthet for tiden og også kommuniserer at dette er noe de selv håndterer, så trenger ikke de andre i turfølget et sekund å lure på om det er de som forårsaker den dårlige stemningen, at det er de som ikke strekker til. Jeg synes som vanlig at du har et ganske spesielt syn på det å kommunisere med dine nære. Nhd har flere ganger skrevet at en ikke trenger omgås folk som bryter en ned. Selv om jeg prøver å unngå det, så føler jeg at jeg nå er en av dem andre bør unngå.Anonymous poster hash: 7c66c...df5 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2014 Skrevet 31. desember 2014 Selv om sobril ikke trenger å være den beste løsningen, synes jeg i utgangspunktet det er kjempefint at du bryr deg om hvordan du virker inn på andre. Har to venninner i vennekretsen som sliter med psyken på en sånn måte at det var slitsomt å være på reise med dem... måtte liste meg på tærne, de klikket på et par av de andre jentene og tålte nesten ingen fysisk aktivitet før de ble irritable og fikk utbrudd. Det hadde vært helt topp hvis de hadde tatt ansvar for tilstanden sin heller enn å spre destruktiv energi. Jeg vet jo at de sliter med psyken og jeg vil gjerne støtte dem, men måten de oppførte seg på gjorde det vanskelig å forholde seg til dem. Og på en langtur, hvor man kanskje bærer tungt og har utfordrende værforhold, har man nok med seg selv, og er avhengig av at alle gjør så godt de kan. Bare det å merke at noen tar ansvar for hvordan de virker inn på andre, heller enn å gi faen og agere på alle vanskelige følelser de får, har mye å si for min tålmodighet og velvilje. MEN... hvis mye av problematikken din er at du ikke tør ta plass og be om hjelp fra andre, skal du selvfølgelig høre på Frosken og Bella. Anonymous poster hash: 576e4...f3e 0 Siter
frosken Skrevet 31. desember 2014 Skrevet 31. desember 2014 Nhd har flere ganger skrevet at en ikke trenger omgås folk som bryter en ned. Selv om jeg prøver å unngå det, så føler jeg at jeg nå er en av dem andre bør unngå.Anonymous poster hash: 7c66c...df5 Jeg synes du bruker veldig mange unnskyldninger for ikke å prøve noen litt andre strategier enn dem du har brukt i årevis. Uansett så håper jeg at ferien blir best mulig for deg. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2014 Skrevet 31. desember 2014 Jeg synes du bruker veldig mange unnskyldninger for ikke å prøve noen litt andre strategier enn dem du har brukt i årevis. Uansett så håper jeg at ferien blir best mulig for deg. Litt usikker hva du mener nå. Men det er lettere å prøve det jeg tror kan fungere for meg. Enn det er å prøve det jeg ikke tror fungerer på meg. Likevel har jeg prøvd det jeg ikke tror på også. Da har jeg inntrykk av at det bare er jeg som ikke har prøvd nok. Nå skal jeg gå ut i naturen. Det vil ikke gjøre meg frisk. Men det vil lette litt en liten stund.Anonymous poster hash: 7c66c...df5 0 Siter
XbellaX Skrevet 31. desember 2014 Skrevet 31. desember 2014 Litt usikker hva du mener nå. Men det er lettere å prøve det jeg tror kan fungere for meg. Enn det er å prøve det jeg ikke tror fungerer på meg. Likevel har jeg prøvd det jeg ikke tror på også. Da har jeg inntrykk av at det bare er jeg som ikke har prøvd nok. Nå skal jeg gå ut i naturen. Det vil ikke gjøre meg frisk. Men det vil lette litt en liten stund.Anonymous poster hash: 7c66c...df5 Du blir ikke frisk når du har en kronisk sykdom men du kan oppleve å få det langt mer stabilt og rolig ( og dermed tilnærmet frisk). Flott at turen ut gir deg pauser, skaff deg noen slike i løpet av ferien. Kos deg på tur og "lad batteriene" uten å føle at hele venneflokkens følelser er ditt ansvar, voksne mennesker trenger ikke barnevakt som "passer på". Jeg håper på et flott år for deg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.