Madelenemie Skrevet 1. januar 2015 Skrevet 1. januar 2015 Jeg synes du skal levere medikamentene tilbake til apoteket slik at de kan destrueres. Det er etter min oppfatning uforsvarlig å oppbevare slike mengder amfetamin i en skuff. Psykiateren skulle ha vært meldt til Fylkeslegen, da det er god grunn til å tro at han driver uforsvarlig praksis mht utskrivning av medikamenter, og det kan få fatale følger for andre pasienter. Ja enig i det første, det skal jeg gjøre! Til det der med fylkeslagen så vil min psykiater det, men jeg orker ikke bråk, og jeg er ikke så sikker på at dere har rett. Jeg oppfattet han faktisk veldig høflig, sjarmerende og han ga meg komplimenter, pluss han er nesten min nabo! 0 Siter
Madelenemie Skrevet 1. januar 2015 Skrevet 1. januar 2015 Forståelig at du vil ha fred og ro. Ja det er noe som er viktig for meg. Det holder ofte at andre snakker for mange ord, som ikke henger skikkelig sammen, på kryss og tvers, særlig hvis det er flere enn to mennesker ved bordet, da ser min mann at jeg lengter etter og trenger fred og ro. Jo lenger man snakker om et emne jo bedre egentlig, det er alle skiftene i tema som forstyrrer meg. 0 Siter
frosken Skrevet 1. januar 2015 Skrevet 1. januar 2015 Ja enig i det første, det skal jeg gjøre! Til det der med fylkeslagen så vil min psykiater det, men jeg orker ikke bråk, og jeg er ikke så sikker på at dere har rett. Jeg oppfattet han faktisk veldig høflig, sjarmerende og han ga meg komplimenter, pluss han er nesten min nabo! Den siste setningen inneholder da ingen motargumenter for at det er sannsynlig at han hadde trengt korreksjon mht hvordan han forskriver medikamenter? Tvert om, det finnes dessverre en del velmenende og grenseløse leger som skaper store problemer for sine pasienter på lang sikt. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 1. januar 2015 Skrevet 1. januar 2015 Den siste setningen inneholder da ingen motargumenter for at det er sannsynlig at han hadde trengt korreksjon mht hvordan han forskriver medikamenter? Tvert om, det finnes dessverre en del velmenende og grenseløse leger som skaper store problemer for sine pasienter på lang sikt. Ok, 0 Siter
stjernestøv Skrevet 1. januar 2015 Skrevet 1. januar 2015 Du er rar. Det er mye å gjøre for oss alle. Det hjelper ikke å komme med forslag når man ikke vet om du liker lese, se film, drive med håndarbeide, samle på frimerker, lese om flagg, bake, drive med friluftsliv osv...Alle er interessert i noe! Kanskje man glemmer en del sånt når man er småbarnsmor, fordi det er jo så mye praktisk vi må ordne med... Også blir de tenåringer og mindre blir det ikke, tvert i mot mer, feks lekser, kjøre til fest, hente på fest, kjøre til kjøpesenter og krisehandle, for har ikke noen ting å ha på på festen osv... Det siste er spesielt!! Min datter har klesskapet fult av klær, plutselig har hun ingenting å ha på seg, og det har hun i tillegg laange forklaringer på, så lange at jeg sier "ok ok " og holder hendene stift opp, så kjører min mann feks. Jeg liker ikke kjøpesenteret noe særlig. Men verre faktisk er laange forklaringer. Skriv hva du har vært interessert i før, så kan vi komme med forslag. Før likte jeg å male og skrive, men det gjør jeg ikke lenger. Jeg har ingen innteresser desverre. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 1. januar 2015 Skrevet 1. januar 2015 Ja det er noe som er viktig for meg. Det holder ofte at andre snakker for mange ord, som ikke henger skikkelig sammen, på kryss og tvers, særlig hvis det er flere enn to mennesker ved bordet, da ser min mann at jeg lengter etter og trenger fred og ro. Jo lenger man snakker om et emne jo bedre egentlig, det er alle skiftene i tema som forstyrrer meg. Jeg blir sliten når noen snakker fort og mye, ble sliten i går. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 1. januar 2015 Skrevet 1. januar 2015 Før likte jeg å male og skrive, men det gjør jeg ikke lenger. Jeg har ingen innteresser desverre. Hvorfor liker du det ikke lenger? Er det slik at medisinene du bruker gjør deg mer likegyldig? 0 Siter
Madelenemie Skrevet 1. januar 2015 Skrevet 1. januar 2015 Jeg blir sliten når noen snakker fort og mye, ble sliten i går. Jeg også:-) Men jeg var heldig sjåfør:-) Og da får man pauser:-) 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2015 Skrevet 1. januar 2015 Den siste setningen inneholder da ingen motargumenter for at det er sannsynlig at han hadde trengt korreksjon mht hvordan han forskriver medikamenter? Tvert om, det finnes dessverre en del velmenende og grenseløse leger som skaper store problemer for sine pasienter på lang sikt. Hvorfor er det sannsynlig at han trenger korreksjon? Hva er det han sannsynligvis har gjort galt ? Anonymous poster hash: 23f41...804 0 Siter
stjernestøv Skrevet 1. januar 2015 Skrevet 1. januar 2015 Hvorfor liker du det ikke lenger? Er det slik at medisinene du bruker gjør deg mer likegyldig? Ja medisinene gjør meg mer likegyldig. Jeg likte jo så godt å lese. 0 Siter
frosken Skrevet 1. januar 2015 Skrevet 1. januar 2015 Hvorfor er det sannsynlig at han trenger korreksjon? Hva er det han sannsynligvis har gjort galt ? Anonymous poster hash: 23f41...804 Å skrive ut store mengder amfetamin til en pasient som ikke har ADHD, anses ikke som faglig korrekt. I dette konkrete tilfellet kunne medisineringen fått alvorlig følger for pasienten, det kan det også for andre pasienter om vedkommende skriver ut amfetamin like rundhåndet til andre uten adekvat diagnose. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 1. januar 2015 Skrevet 1. januar 2015 Jeg også:-) Men jeg var heldig sjåfør:-) Og da får man pauser:-) Vi hadde selskap her i går, og svigerinna bablet litt for mye. Heldigvis er det ikke så ofte vi ser hverandre. Du var sjåfør ja, godt du fikk deg pauser. 0 Siter
Caylee Skrevet 1. januar 2015 Skrevet 1. januar 2015 Selv om jeg har mye å se frem til gjøre, så har jeg ikke lyst til å stå opp om morgenen, men det er viljen min som gjør at jeg står opp. Hjernen føles ikke uthvilt, men må sveives i gang , selv om jeg har sover lenge. Jeg føles at hjernen er fortsatt i dvale, mens kroppen ellers føles det ikke slik med. Dette er ikke noe nytt, men nå i mørketiden her nord, kan jo føles at en trenge enda mer søvn, selv om jeg i dag sto opp ved 12 tiden, men kommer i seng sent, og da er jeg egentlig ikke trøtt. Vil ikke kaste bort tiden på søvn liksom. bør jeg forandre på døgnrytmen ? Kan dette bare skyldes at jeg er depressiv ? Det kan skyldes veldig mye rart. Depresjon, lavt jerninnhold i kroppen, mangler på vitaminer, lavt stoffskifte, feil døgnrtyme. Best skjekke hos legen. 0 Siter
Caylee Skrevet 1. januar 2015 Skrevet 1. januar 2015 @6d4: En kan velge å lage seg noe å stå opp til :-) Det er så sant. Ting er ofte hva man gjør det til. En lærdom jeg lærte alt for sent.. 0 Siter
Caylee Skrevet 1. januar 2015 Skrevet 1. januar 2015 Ikke jeg! Jeg står opp mer enn gjerne når kl blir ca 05.30, av og til før! Er du uthvilt så tidlig? Heldig du er 0 Siter
Caylee Skrevet 1. januar 2015 Skrevet 1. januar 2015 Som hva da`? Strikke, spille piano, tegne, skrive 0 Siter
Caylee Skrevet 1. januar 2015 Skrevet 1. januar 2015 :-) jeg skjønte forkortingen! Og; regnet du med det? hm,..rart, dere psykiatere er nesten overnaturlige. Du er så lik min egen psykiater at dere nok kunne blitt bestevenner. Hun liker fjell og fugler også, like godt som meg. Hun har imidlertid IKKE stedsans:-( men hun vet det, hun har elendig orienteringssans. Derfor er jeg glad hun ikke ble pilot. De tror de er overnaturlige, men jeg syns de bommer veldig 0 Siter
Caylee Skrevet 1. januar 2015 Skrevet 1. januar 2015 Råd om det med å skrive bok, jeg stilte noen spørsmål i en annen tråd. imorgen skal jeg begynne å lage en jobb plan... og jeg trenger hjelp. Jobb plan om boken? Blir spennende bokprosjekt har jeg følelse av :-) 0 Siter
Caylee Skrevet 1. januar 2015 Skrevet 1. januar 2015 Jeg hadde en periode før jul hvor jeg la meg før 22 og stod opp ved 5-tiden (før vekkerklokka ringte). Lenge siden jeg har følt meg så opplagt. Tror jeg må begynne med det igjen! Høres smart ut. Ofte riktig døgnrytme som kan fikse mye 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.