Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg føler jeg, pga medisiner, må spise som en anorektiker for å greie å gå ned.

Har du prøvd å skrive opp absolutt alt du spiser og drikker noen dager, og så få noen som kan en del om ernæring til å analysere det for deg?

Drikker du nå kun vann? Ikke juice eller melk heller?

Har du prøvd å skrive opp absolutt alt du spiser og drikker noen dager, og så få noen som kan en del om ernæring til å analysere det for deg?

Drikker du nå kun vann? Ikke juice eller melk heller?

Jeg drikker litt skummet melk

Jeg har tenkt å kjøpe en dagbok der jeg skriver ned alt jeg spiser og drikker så tar jeg det med til enæringsfysiologen når jeg skal til henne/han

Jeg drikker litt skummet melk

Jeg har tenkt å kjøpe en dagbok der jeg skriver ned alt jeg spiser og drikker så tar jeg det med til enæringsfysiologen når jeg skal til henne/han

Det er lurt. For å få nøyaktig informasjon, så bør du veie det du spiser. Veldig mange med overvekt, har problemer med å vite hva som er passende porsjonsstørrelse.

Det er lurt. For å få nøyaktig informasjon, så bør du veie det du spiser. Veldig mange med overvekt, har problemer med å vite hva som er passende porsjonsstørrelse.

Jeg har alltid vært den som sliter med å spise opp maten min.

Veide alltid 50 kg før medisiner.

Så jeg vet ikke jeg ass...

Annonse

Jeg har alltid vært den som sliter med å spise opp maten min.

Veide alltid 50 kg før medisiner.

Så jeg vet ikke jeg ass...

Dessverre er det mange som opplever vektoppgang etter at de starter med litium, så jeg betviler ikke at det er det som har skjedd med deg også. Men jeg har sett flere klare å gå ned i vekt igjen etter hvert, selv om de ikke lenger kan spise like mye som de kunne før. Hvis du gjennomfører en slik kostregistrering som du planlegger, så håper jeg ernæringsfysiologen vil kunne finne noen gode løsninger for deg også. Uflaks at det ikke har hatt større effekt at du har sluttet å drikke sukkerbrus.

Dessverre er det mange som opplever vektoppgang etter at de starter med litium, så jeg betviler ikke at det er det som har skjedd med deg også. Men jeg har sett flere klare å gå ned i vekt igjen etter hvert, selv om de ikke lenger kan spise like mye som de kunne før. Hvis du gjennomfører en slik kostregistrering som du planlegger, så håper jeg ernæringsfysiologen vil kunne finne noen gode løsninger for deg også. Uflaks at det ikke har hatt større effekt at du har sluttet å drikke sukkerbrus.

Det som er rart er at det hjalp før sommern å slutte å drikke cola, da gikk jeg litt ned, men så hadde jeg tilbakefall i utlandet (jeg gikk så mye og langt så trodde jeg ville tåle det, så byttet jeg bosted og trengte ikke gå så langt lenger og fortsatte med colaen) og da gikk jeg opp ennå mer enn noen sinne, og trodde det ville hjelpe å kutte colaen på nytt, men denne gangen virker det som det ikke går. Men jeg får prøve mere. Kanskje det tar litt lenger tid. Ja håper ernæringsfysiolog kan finne gode løsninger.

1 liter eller to skumma

Hvis du drikker 2 liter skumma melk i løpet av en dag, så tilsvarer det ca 660 kcal.  Det utgjør med andre ord omtrent 1/3 av det kaloriinnholdet du trenger pr døgn på en svært moderat vektreduksjonsdiett. Begynn å kun drikke vann, så er det godt håp om at du vil begynne å gå nedover i vekt. 

Hvis du drikker 2 liter skumma melk i løpet av en dag, så tilsvarer det ca 660 kcal.  Det utgjør med andre ord omtrent 1/3 av det kaloriinnholdet du trenger pr døgn på en svært moderat vektreduksjonsdiett. Begynn å kun drikke vann, så er det godt håp om at du vil begynne å gå nedover i vekt. 

aha

hva med light brus og light saft?

Annonse

aha

Du må passe på at du drikker kalorifri lightsaft, noe av den saften som er merket som sukkerfri er det en god del kalorier i. Siden du drikker mye, så blir det da fort kalorier selv om det bare er noen få pr dl.

aha

Lettprodukter er ikke nødvendigvis slankeprodukter. Jeg har hørt om mange som hevder at for dem er lettbrus og lettsaft en såkalt party-stopper (at det stopper vektnedgang). Prøv å kutt det helt ut om du klarer det, kroppen har uansett ikke godt av alle disse kunstige søtningsstoffene som den ikke har noen forutsetninger for å skjønne hva er og langt mindre fordøye.

AnonymBruker

aha

Erstatt melka med vann. Drikker du 2liter av dette hver dag drikker du opp mot 5.000 kalorier i uka!!! Altså omtrent 3 dagers næringsbehov for en inaktiv person. Jeg synes det er merkelig at du skriver at du drikker litt når det faktisk er slike mengder. Hvis dette er betegnende for hvordan du vurderer mengde av det meste du putter i deg, er jeg redd det er for mye av det meste til hvert måltid hver dag. Og det legger man selvfølgelig på seg av.

Anonymous poster hash: e3a90...830

Er det litt?

Drikk vann.

Anonymous poster hash: f0d41...457

Det er litt for en som går på litium og sannsynligvis drikker mange liter væske pr dag :-)  Derfor det er så mange som får vektoppgang med litium, de drikker ekstremt store mengder væske i løpet av et døgn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...