Gå til innhold

Et godt nytt år!

Anbefalte innlegg

Det er så mye som ikke gikk som det skulle i 2014, mye som ble vanskeligere enn jeg kunne drømme om, og mange mål som ikke ble nådd. 

Men det finnes også positive seire, selv om de kanskje er mindre. Jeg klarte en oppgave jeg ikke trodde jeg kom til å klare. Jeg kom meg på et vis litt videre, selv om jeg kanskje ikke gikk akkurat den retningen jeg hadde tenkt. Jeg ga ikke opp når det nesten kjentes som eneste utvei.

Jeg har også klart å spørre om akutthjelp da jeg ble skadet for kort tid siden, det er jeg litt stolt av. Jeg var til bry, men hadde behov for hjelp med en skade og ringte da etter hjelp.  Jeg har klart å leke med barna i familien, gitt dem tilnærmet min fulle oppmerksomhet uten å fokusere på hva foreldrene måtte mene om hvordan jeg leker med den. Det er kanskje det jeg er mest glad for at jeg har klart å gjøre denne julen.

Hva er deres seire i 2014, hva er det gledelige dere tar med dere videre? Det kan være en god gjerning, en god koselig stund med deres nærmeste familie eller venner, en viktig beslutning dere tok, et mål som ble nådd, en hyggelig ferie eller noe helt annet. 

Ønsker alle et riktig godt nyttår. Måtte det nye året bringe i alle fall noen lyse stunder til alle :)

(Og tusen takk til alle som har gitt meg gode råd som har fått meg gjennom. Det er også så absolutt noe av det gledelige jeg tar med meg :) )

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/403011-et-godt-nytt-%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Det kommer vel litt an på hvilken innfallsvinkel man bruker når man vurderer hvordan dette året feks. har vært ;)

For min del er det noen ting som utpeker seg:

1) jeg klarte å slåss for barnet mitt som var innlagt fra januar og til ut  juni, på Ullevål og Riksen.

Jeg skrev, forberedte meg til møter, googlet journaler, satte meg inn i nye fagfelt, skaffet hjelp i utlandet, maste mer, nektet å godta deres raske påfunn som psykisk, ME osv.. Det viste seg til å slutt å være høyst fysisk!!

Jeg har ikke orket å klage...som vi har blitt rådet til, jeg er sliten og bare glad, glad for at hun er frisk.

2) Så kastet jeg meg ut i fulltidsstudier fra august, noe som ble for tøft, jeg har mitt handikap, og mine grunnleggende vansker som følge av det, jeg klarte det ikke, kunne ikke ofre så mye, mine barn trenger meg mer enn normalt, så jeg jobber meg gjennom sorgen det er, sakte men forhåpentligvis med små skritt fremover.

Jeg lærte mye av det, om alt fra å ha mange barn med ekstra behov, det er tidkrevende, jeg lærte at jeg må tenke flere ganger nå før jeg går på fulltidsstudier igjen, det er ikke mulig for meg i vår familie, fordi barna trenger meg så mye.

Jeg lærte også at jeg ikke bare skal være en rollemodell i å lykkes med utdanning og jobb, men være en god rollemodell for hvordan leve godt med autisme. Det trenger barna våre.

3) Så har jeg laget en god plan for barnet mitt som har fått spisevegring og blitt tynn, vi jobber oss fremover, sakte, så lenge fornuften er der, så skal vi klare det. Vår gode relasjon tror jeg er det beste utgangspunkt.

Til neste år, skal jeg fortsette med å tenke ut hvordan være en god rollemodell som mamma med autisme.

Jeg har veldig lyst til å skrive et par barnebøker, som jeg har tegnet en del til, men der setter min dårlige selvtillit inn:-)

Tenker at kanskje kaster jeg da bort et halvt år? For hva om ikke noe forlag vil gi de ut?

Jeg vet heller ikke hva jeg skal si til andre, hvis de spør hva jeg gjør:-( . " Jeg skriver på en bok" er absolutt ikke noe jeg orker si, da blir det press og krav og forventning, og det takler jeg ikke.

Men jeg ville like å skrive bøker.-) men jeg har ikke selvtillit nok.

Godt nytt år til deg:-)

Fine spørsmål! og flink var du også ;) , du må bare slutte å skrive/tenke/si, du er til bry!! ;)

Du må øve deg på å ta mer plass og tenke det er helt ok!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/403011-et-godt-nytt-%C3%A5r/#findComment-3595224
Del på andre sider

Jeg synes det er imponerende at du har tatt en del viktige valg i livet ditt i 2014. Det er jo ofte sårt og vanskelig, men det er godt gjort at du får gjennomført så mye. Jeg er så glad for at barnet ditt er friskt. Håper også at de planene du har for å takle de vanskelighetene som ligger foran deg hjelper deg og dine til å komme deg fremover på en god måte.

Når det gjelder dette med å skrive barnebøker synes jeg det høres ut som en spennende tanke. Det er aldri noen garanti for at det vil lykkes, men hvis du ikke prøver så vil du aldri finne det ut. Dessuten er det jo mange gode forfattere som har fått nei fra forlag først :) Du kan jo si at du har noen prosjekter du holder på med, hvis noen spør. Du trenger jo ikke si at du skriver på en bok, hvis du ikke vil. Dessuten er det også mange som skriver på bøker som aldri får gitt dem ut, slik at jeg tror de fleste vil ha forståelse for at det er en prosess og ikke sikkert at det blir noe ferdig produkt. Jeg håper du prøver. Hvis du skriver og gir ut, skal i alle fall jeg kjøpe :)

Jeg håper du får en fin nyttårsaften og et godt nytt år!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/403011-et-godt-nytt-%C3%A5r/#findComment-3595227
Del på andre sider

Takk :)

God nyttårskveld:-)

Jeg lagde pga av ditt svar, en egen tråd om det med å skrive...

faktisk kan det hende jeg realiserer det, å skrive, men vet jo ikke hva det blir av det da:-)

Derfor likte jeg svaret ditt godt! takk!

Har du flere råd, tas de i mot med takk i den andre tråden:-)

Endret av Madelenemie
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/403011-et-godt-nytt-%C3%A5r/#findComment-3595234
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...