Gå til innhold

Sent spørsmål:-(

Anbefalte innlegg

Må jeg ta med champagne når jeg drar på fest?

Min mann er der nå og ordner med drinker...

Jeg er alltid usikker på sånt, om jeg skal ta med vin og champagne?

Vi holder alt slikt når vi har fester, likevel hender det gjester har med, men er det noen skikk/regel på dette?

Takknemlig for svar

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/403018-sent-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Send en sms til din mann og spør ham. Det er sjelden vanlig å ta med for å drikke selv, men ikke uvanlig å ta med en flaske som gave til vertskapet.

Han svarer ikke:-(

Jeg drar uten...vet ikke hvilken type som er ok:-(

Alt er så, bra og årgang og fra distrikt...

Så jeg må evt gå hjem igjen å hente,...:-(

Men da går jeg vel vitende om at det ikke er vanlig å ta med seg drikke, vi har jo all drikke til gjestene selv, men jeg har sett at ofte har gjester med en "god flaske" som blir smakt på, mer på en andektig måte.

Jeg tenkte mer at champagne jo er dyrt, så kanskje da man bør ha med en flaske, men jeg får ikke med meg alle systemer.

Derfor spør jeg.

Det er ganske vanlig at gjestene har med noe egen drikke, så ta gjerne med for sikkerhets skyld. Det er uansett ikke feil å ha med en flaske du gir til vertskapet eller spanderer på andre.

Å?

Motsatt av frosken:-(

javel da tar jeg en flaske "vet ikke" med meg, er det greit om den bare koster 200 kr? uff så mye jeg ikke vet... 

det er musserende, ikke champagne.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...