missmas Skrevet 31. desember 2014 Skrevet 31. desember 2014 Er det mulig å få seg psykiater selv om man er utskrevet fra DPS poliklinikk? Å bli henvist til en psykiater som står utenfor DPS? Er det lange ventelister? 0 Siter
XbellaX Skrevet 31. desember 2014 Skrevet 31. desember 2014 Er det mulig å få seg psykiater selv om man er utskrevet fra DPS poliklinikk? Å bli henvist til en psykiater som står utenfor DPS? Er det lange ventelister? Ja, du kan gå privat til en med avtale. Sjekk hvem som er på markedet via Helfo sine sider. 0 Siter
missmas Skrevet 31. desember 2014 Forfatter Skrevet 31. desember 2014 Hvordan skal jeg finne en som lar meg skifte fra litium til lamictal? 0 Siter
XbellaX Skrevet 31. desember 2014 Skrevet 31. desember 2014 Hvordan skal jeg finne en som lar meg skifte fra litium til lamictal? Hva har du å tape på å prøve ut din behandlers forslag for en periode? 0 Siter
missmas Skrevet 31. desember 2014 Forfatter Skrevet 31. desember 2014 Hva har du å tape på å prøve ut din behandlers forslag for en periode? Går man ned i vekt av å gå litt ned i dose litium da? Hvis man gjør alt det andre riktige så klart. Har jo prøvd i to år med trening og bare gått opp i vekt. Det er helt forferdelig. 0 Siter
missmas Skrevet 31. desember 2014 Forfatter Skrevet 31. desember 2014 Venner sier jeg ser flott ut, men da jeg var i Tyrkia fikk jeg masse kommentarer på den svære magen min. 0 Siter
missmas Skrevet 31. desember 2014 Forfatter Skrevet 31. desember 2014 BMI skriker at jeg er feit også og at det er fare på ferde så feit som jeg er. skjønner ikke hvorfor venner sier jeg er flott. og hvorfor jeg blir tilbudt 5000 kr for sex når jeg er på utested. trenger virkelig en psykiater. som er åpen for lamictal. 0 Siter
frosken Skrevet 1. januar 2015 Skrevet 1. januar 2015 BMI skriker at jeg er feit også og at det er fare på ferde så feit som jeg er. skjønner ikke hvorfor venner sier jeg er flott. og hvorfor jeg blir tilbudt 5000 kr for sex når jeg er på utested. trenger virkelig en psykiater. som er åpen for lamictal. Hvor høy BMI har du nå? Jeg synes din fastleges forslag om ernæringsfysiolog er en god ide. 0 Siter
motorPrøysen Skrevet 1. januar 2015 Skrevet 1. januar 2015 Vet den nåværende psykiateren din hvor sterkt du ønsker å bytte pga. vektproblemer? Hvis ikke bør du si klart ifra, sånn at dere kan ha en åpen dialog om det. Jeg regner med du ikke er på tvang. I så fall er det du som bestemmer om du skal ta en medisin eller ikke. 0 Siter
missmas Skrevet 1. januar 2015 Forfatter Skrevet 1. januar 2015 Vet den nåværende psykiateren din hvor sterkt du ønsker å bytte pga. vektproblemer? Hvis ikke bør du si klart ifra, sånn at dere kan ha en åpen dialog om det. Jeg regner med du ikke er på tvang. I så fall er det du som bestemmer om du skal ta en medisin eller ikke. Jeg har ikke psykiater, bare fastlege. Han vet hvor sterkt jeg ønsker å bytte og han lot meg bytte, jeg trodde jeg skulle få resept på Lamictal, han sa den skulle være inne i løpet av ettermiddagen. Men han måtte ringe først psykiater på DPS og konferere hvordan man trapper ned litium riktig. Da han ringte senere på dagen hadde han ombestemt seg pga psykiateren mente jeg skulle stå på litium og abilify og det var så viktig. Da fikk jeg heller trapper litt ned på litium og få en ernæringsfysiolog. Har prøvd ernæringsfysiolog da jeg var innlagt og fulgte kostliste og jeg gikk ikke ned et gram, selv om jeg dro på trening mange ganger i uken... Men får bare prøve en gang til da, hvis ikke får jeg prøve skaffe meg en psykiater som kan la meg skifte til lamictal. Lamictal skulle holde siden jeg ogå står på Abilify. 0 Siter
missmas Skrevet 1. januar 2015 Forfatter Skrevet 1. januar 2015 Hvor høy BMI har du nå? Jeg synes din fastleges forslag om ernæringsfysiolog er en god ide. 31-32 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.