hope11 Skrevet 1. januar 2015 Del Skrevet 1. januar 2015 Vi ønsker å bli fosterforeldre, når jeg er ferdig utdannet på høyskolen som jeg går på nå. Jeg har vært hjemmeværende med våre 4 barn, og en avlastningsdatter i tillegg jevnlig, i 13 år, og har jobbet noen år nå, før jeg startet på høyskolen, som jeg skulle tatt da jeg var yngre, men som jeg ikke startet med da jeg ble gravid med eldstemann på siste året, og han viste seg etterhvert å være autist, noe som gjorde, at det var enklere å være hjemme med han og søsknene til han var større. Jeg har drømt om å bli fosterforeldre siden jeg var liten, men siden vi har en autist i hjemmet nå, har vi utsatt det til eldstemann med autisme diagnose, er flyttet for seg selv, når han blir voksen, når jeg er ferdig med masterutdanningen min etter høyskolen, så er han over 20 år, så da er planen hans, og vår at han skal få sin egen bolig, å da kan vi bli fosterforeldre, for da slipper han å måtte forholde seg så mye til det,siden han ikke bor her fast. Han trenger vante rutiner, og ha det samme opplegget hver eneste dag, og sliter med å forholde seg til nye personer, og masse annet. MEN det jeg lurte på var i forhold til det å bli fosterforeldre, jeg har snakket med barnevernet flere ganger, så har fått svar på endel ting, men idag snakket noen venner av oss, om at kriteriet for å bli fosterforeldre (i tillegg til økonomi, evner osv) var at barnet/barna hadde hvert sitt rom? er dette et av kriteriene, eller kan de dele et stort soverom? Vi ønsker å ha et søskenpar, når vi skal bli fosterforeldre, så de har hverandre inn i den nye situasjonen, å at det kanskje vil gjøre det enklere for de, å ha en annen som er i samme situasjon å dele situasjonen med. Vi skal pusse opp huset før vi tar PRIDE kurset, å kommer da til å lage klart soverom, eller flere soverom til de. Men vi har kun en etasje i huset, så det vil kun være et stort soverom ledig til de, kan de dele dette? Viss ikke så må vi pusse opp kjelleren også så vi får flere ro