hope11 Skrevet 1. januar 2015 Del Skrevet 1. januar 2015 Vi ønsker å bli fosterforeldre, når jeg er ferdig utdannet på høyskolen som jeg går på nå. Jeg har vært hjemmeværende med våre 4 barn, og en avlastningsdatter i tillegg jevnlig, i 13 år, og har jobbet noen år nå, før jeg startet på høyskolen, som jeg skulle tatt da jeg var yngre, men som jeg ikke startet med da jeg ble gravid med eldstemann på siste året, og han viste seg etterhvert å være autist, noe som gjorde, at det var enklere å være hjemme med han og søsknene til han var større. Jeg har drømt om å bli fosterforeldre siden jeg var liten, men siden vi har en autist i hjemmet nå, har vi utsatt det til eldstemann med autisme diagnose, er flyttet for seg selv, når han blir voksen, når jeg er ferdig med masterutdanningen min etter høyskolen, så er han over 20 år, så da er planen hans, og vår at han skal få sin egen bolig, å da kan vi bli fosterforeldre, for da slipper han å måtte forholde seg så mye til det,siden han ikke bor her fast. Han trenger vante rutiner, og ha det samme opplegget hver eneste dag, og sliter med å forholde seg til nye personer, og masse annet. MEN det jeg lurte på var i forhold til det å bli fosterforeldre, jeg har snakket med barnevernet flere ganger, så har fått svar på endel ting, men idag snakket noen venner av oss, om at kriteriet for å bli fosterforeldre (i tillegg til økonomi, evner osv) var at barnet/barna hadde hvert sitt rom? er dette et av kriteriene, eller kan de dele et stort soverom? Vi ønsker å ha et søskenpar, når vi skal bli fosterforeldre, så de har hverandre inn i den nye situasjonen, å at det kanskje vil gjøre det enklere for de, å ha en annen som er i samme situasjon å dele situasjonen med. Vi skal pusse opp huset før vi tar PRIDE kurset, å kommer da til å lage klart soverom, eller flere soverom til de. Men vi har kun en etasje i huset, så det vil kun være et stort soverom ledig til de, kan de dele dette? Viss ikke så må vi pusse opp kjelleren også så vi får flere rom,d en er pr idag ikke innredet, og ingen av de 4 garasjene vi har nå, har loft, å ingen av de neste 4 garasjene vi skal sette opp kommer heller til å ha loft ( til loftstue osv) så vi må derfor ha alle rommene vi trenger inne i huset. Er det noen som aner hvordan kriteriene er på dette? Er det evt andre kriterier de trenger i tillegg, utenom at vi selvsagt skal ha råd til å gi de det de trenger, evner til å ta vare på de, og øse av vår kjærlighet, og gi de like mye som våre egne, men det sier seg selv, jeg tenker på praktiske ting som vi bygge, og gjøre klart til de kommer Takknemlig for all innspill 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/403031-vil-bli-fosterforeldre/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2015 Del Skrevet 1. januar 2015 Jeg har ikke svar på noe av det du spør om, men jeg vil gjerne få komme med et innspill. Husk at fosterbarn kommer med en fortid og har sår og arr i sjela. Det er krevende barn. Dere er ikke helt unge lenger. Strekker kreftene til? Hilsen tidligere "værsting" som ingen orket. Anonymous poster hash: 70187...313 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/403031-vil-bli-fosterforeldre/#findComment-3595467 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solemnity Skrevet 1. januar 2015 Del Skrevet 1. januar 2015 Vi ønsker å bli fosterforeldre, når jeg er ferdig utdannet på høyskolen som jeg går på nå. Jeg har vært hjemmeværende med våre 4 barn, og en avlastningsdatter i tillegg jevnlig, i 13 år, og har jobbet noen år nå, før jeg startet på høyskolen, som jeg skulle tatt da jeg var yngre, men som jeg ikke startet med da jeg ble gravid med eldstemann på siste året, og han viste seg etterhvert å være autist, noe som gjorde, at det var enklere å være hjemme med han og søsknene til han var større. Jeg har drømt om å bli fosterforeldre siden jeg var liten, men siden vi har en autist i hjemmet nå, har vi utsatt det til eldstemann med autisme diagnose, er flyttet for seg selv, når han blir voksen, når jeg er ferdig med masterutdanningen min etter høyskolen, så er han over 20 år, så da er planen hans, og vår at han skal få sin egen bolig, å da kan vi bli fosterforeldre, for da slipper han å måtte forholde seg så mye til det,siden han ikke bor her fast. Han trenger vante rutiner, og ha det samme opplegget hver eneste dag, og sliter med å forholde seg til nye personer, og masse annet. MEN det jeg lurte på var i forhold til det å bli fosterforeldre, jeg har snakket med barnevernet flere ganger, så har fått svar på endel ting, men idag snakket noen venner av oss, om at kriteriet for å bli fosterforeldre (i tillegg til økonomi, evner osv) var at barnet/barna hadde hvert sitt rom? er dette et av kriteriene, eller kan de dele et stort soverom? Vi ønsker å ha et søskenpar, når vi skal bli fosterforeldre, så de har hverandre inn i den nye situasjonen, å at det kanskje vil gjøre det enklere for de, å ha en annen som er i samme situasjon å dele situasjonen med. Vi skal pusse opp huset før vi tar PRIDE kurset, å kommer da til å lage klart soverom, eller flere soverom til de. Men vi har kun en etasje i huset, så det vil kun være et stort soverom ledig til de, kan de dele dette? Viss ikke så må vi pusse opp kjelleren også så vi får flere rom,d en er pr idag ikke innredet, og ingen av de 4 garasjene vi har nå, har loft, å ingen av de neste 4 garasjene vi skal sette opp kommer heller til å ha loft ( til loftstue osv) så vi må derfor ha alle rommene vi trenger inne i huset. Er det noen som aner hvordan kriteriene er på dette? Er det evt andre kriterier de trenger i tillegg, utenom at vi selvsagt skal ha råd til å gi de det de trenger, evner til å ta vare på de, og øse av vår kjærlighet, og gi de like mye som våre egne, men det sier seg selv, jeg tenker på praktiske ting som vi bygge, og gjøre klart til de kommer Takknemlig for all innspill Grunnen til at fosterbarn burde ha eget rom er at de kan komme med store vansker, blant annet seksuelt misbruk. Å ha to barn, selv søsken, på samme rom kan bety at man legger til rette for en videreføring av denne oppførselen. I tillegg kan det bety mye å ha en dør man kan lukke som kun er ens egen i en slik situasjon. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/403031-vil-bli-fosterforeldre/#findComment-3595499 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2015 Del Skrevet 1. januar 2015 Har dere fire garasjer, og skal sette opp fire til? Anonymous poster hash: 94341...bf5 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/403031-vil-bli-fosterforeldre/#findComment-3595511 Del på andre sider Flere delingsvalg…
slabbedask Skrevet 1. januar 2015 Del Skrevet 1. januar 2015 Har dere fire garasjer, og skal sette opp fire til?Anonymous poster hash: 94341...bf5 Det stusset jeg litt over også Kanskje de driver med garasjeutleie? Hvem vet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/403031-vil-bli-fosterforeldre/#findComment-3595514 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2015 Del Skrevet 1. januar 2015 Vi har hatt fire hjemmeboende barn og må si at vi er glade for at de har hatt hver sitt rom hvor de har kunnet slappe av eller avreagere, alt ettersom, uten å måtte ta hensyn til andre. Dette gjelder spesielt da barna var i tenårene og dermed i puberteten.Anonymous poster hash: 41901...11b 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/403031-vil-bli-fosterforeldre/#findComment-3595517 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hope11 Skrevet 4. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2015 Jeg har ikke svar på noe av det du spør om, men jeg vil gjerne få komme med et innspill. Husk at fosterbarn kommer med en fortid og har sår og arr i sjela. Det er krevende barn. Dere er ikke helt unge lenger. Strekker kreftene til? Hilsen tidligere "værsting" som ingen orket. Anonymous poster hash: 70187...313 Hei og takk for innspill, jeg setter stor pris på det i en alder av 35 år føler jeg meg ikke gammel enda, så føler jeg har mye å bidra med enda. Min mann er selv fosterbarn, og hans 4 søsken, så vi vet mye om hva det innebærer. Vi har også et fosterbarn på avlastning, som vi har hatt i 6 år. Jeg skal ikke ha fosterbarn før om et par år, da er jeg ferdig med masterutd på barn med spesielle behov, så jeg føler vi kan klare det, og håper det er noen barn som kan trives med vår livsstil, som jeg føler er bra jeg har også tenkt at de vi tar imot skal være velkomne her resten av deres liv om de selv ønsker, som vår avlastningsdatter har muligheten til også. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/403031-vil-bli-fosterforeldre/#findComment-3596318 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hope11 Skrevet 4. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2015 Grunnen til at fosterbarn burde ha eget rom er at de kan komme med store vansker, blant annet seksuelt misbruk. Å ha to barn, selv søsken, på samme rom kan bety at man legger til rette for en videreføring av denne oppførselen. I tillegg kan det bety mye å ha en dør man kan lukke som kun er ens egen i en slik situasjon. Det er sant, det ser jeg jo også på våre egne barn. Jeg har hengt meg mer opp i tryggheten de kom til å ha i hverandre. Da starter vi med å innrede kjelleren nå, å flytte alle rom vi ikke sover i ned der, så alle får soverom i samme etasje her oppe tusen takk for innspill, setter pris på det. Jeg er klar over at de kan komme med bagasje som feks seksuelt misbruk, det hadde jeg eksamen i nå til jul. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/403031-vil-bli-fosterforeldre/#findComment-3596320 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hope11 Skrevet 4. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2015 Har dere fire garasjer, og skal sette opp fire til? Anonymous poster hash: 94341...bf5 Ja det har vi, og ja det skal vi, om kommunen sier ja utvider vi de siste enda litt 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/403031-vil-bli-fosterforeldre/#findComment-3596321 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hope11 Skrevet 4. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2015 Det stusset jeg litt over også Kanskje de driver med garasjeutleie? Hvem vet. For å oppklare det så bruker vi alle selv. Vi har 2 bruksbiler og 2 amcars, 2 firhjulinger til ungene og en liten rask båt vi bruker hver uke fra feb til okt til å fiske med, som må opp om vinteren og som da trenger et sted å stå. Vi lar ogdå ungdom ol komme hit og skru på bilene sine på fritiden selv, eller sammen med min mann om de trenger hjelp med noe Da trenger vi plass til alt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/403031-vil-bli-fosterforeldre/#findComment-3596322 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hope11 Skrevet 4. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2015 Vi har hatt fire hjemmeboende barn og må si at vi er glade for at de har hatt hver sitt rom hvor de har kunnet slappe av eller avreagere, alt ettersom, uten å måtte ta hensyn til andre. Dette gjelder spesielt da barna var i tenårene og dermed i puberteten.Anonymous poster hash: 41901...11b Tusen takk for innspill, som nevnt i svar ovenfor her, så skal vi nå lage hvert deres soverom til de, om vi er så heldige å få noe som passer til oss 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/403031-vil-bli-fosterforeldre/#findComment-3596323 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.