Gå til innhold

Tror du det nye året vil bli bedre eller verre enn det forrige?

15 stemmer

1. 1. Tror du det nye året vil bli bedre eller verre enn det forrige for deg personlig?

• Bedre
      7
    • Verre
      4
    • Ingen endring
      3
    • Vet ikke
      1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Ting som mister jobben, blir syk, huset brenner ned osv.

Anonymous poster hash: be7a4...4fb

Det er avhengig av årsakene til at man mister jobben, blir syk ( i den grad det finnes noen) og at huset brenner ned. Vi er ikke hjelpeløse statister i våre liv, vi er hovedrolleinnehaver. 

Det er avhengig av årsakene til at man mister jobben, blir syk ( i den grad det finnes noen) og at huset brenner ned. Vi er ikke hjelpeløse statister i våre liv, vi er hovedrolleinnehaver.

Det er mange faktorer som en ikke har innflytelse på.

En kan miste jobben pga konkurs og hvis en er over 50 år er det vanskelig å få ny fast jobb.

Huset kan brenne ned som følge av et lynnedslag, det har en ingen innflytelse på og tenk på storbrannen i Lærum i fjor, ingen av de som ble hjemløse kunne lastes for det.

En kan bli alvorlig syk pga en arvelig syddom, det er heller ikke noe en rår med.

Ofte kan en bli hjelpeløse i ens eget liv, tid og uforutsett hendelse rammer alle.

Det er mange faktorer som en ikke har innflytelse på.

En kan miste jobben pga konkurs og hvis en er over 50 år er det vanskelig å få ny fast jobb.

Huset kan brenne ned som følge av et lynnedslag, det har en ingen innflytelse på og tenk på storbrannen i Lærum i fjor, ingen av de som ble hjemløse kunne lastes for det.

En kan bli alvorlig syk pga en arvelig syddom, det er heller ikke noe en rår med.

Ofte kan en bli hjelpeløse i ens eget liv, tid og uforutsett hendelse rammer alle.

Absolutt, brutale tilfeldigheter kan bryte inn livet vårt, men det er vårt eget eget valg hvordan vi ønsker å håndtere dem.

Annonse

Nicklusheletida

De siste årene har vært utfordrende. Slik ble 2014 også. Veldig mye koselig også i 2014, siden jeg møtte min kjæreste i slutten av 2013. Men det har blitt slik at når jeg løser en utfordring, kommer det en ny. Nå har det blitt slik at jeg tenker: Hva er det neste som kommer til å skje nå? Jeg bare vet at noe vil skje.

Jeg tror at 2015 også blir slik. Jeg tror at noe kommer til å gå rett vei, men nå er jeg bekymret for faren min som blir magrere og magrere og nå ligner en kreftpasient. Han kaster opp all maten.

Etter flere år med store smerter, fant de ut at det _ kanskje_ var gallen. Han sto i kø for å bli operert, men på operasjonsdagen fikk han vite at de ikke turte å operere fordi han hadde hjertesvikt for noen år siden.

Dermed ble han overført til et annet sykehus og det blir 3 måneder i ny kø. I mellomtiden spiser han store mengder smertestillende og blir bare tynnere og tynnere. Jeg er redd han skal sulte hjel før han blir operert.

Så må jeg ha en fast jobb før 1 september ellers er jeg redd for at alt rakner rundt meg.

Synes de siste årene av mitt liv har vært slitsomme og håper jeg kommer dit hen en dag at jeg slipper så mange bekymringer.

Jeg har absolutt tro på at 2015 skal bli bedre.

Det er klart at en ikke har kontroll på alt som skjer. Men nå hvet jeg at det er lov å be om hjelp og at en trenger ikke å gi uttrykk for at en klarer alt selv.

Jeg har tro på at jeg er sterkere en før og jeg stoler på at den hjelpen jeg får er den rette.

Jeg gleder meg til året som kommer og håper jeg fotsetter den poitive utviklingen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...