Gå til innhold

Hva er forskjellen på disse vgs fagene i historie?

Anbefalte innlegg

Beautiful_Creatures

Hei, jeg har et spørsmål jeg lurer på om none kan svare meg på. Ønsker å ta vgs historie faget. Jeg har dette fra reform 94, men har derfor bare nyere historie, og ønsker å ta faget på nytt. Dette både for å forbedre karakteren, men også fordi jeg savner kunnskapen jeg ikke har fra eldre historie.

Jeg ser på fagkodene Historie vg3 påbygging til generell studiekompetanse: HIS1002 (140 timer) og

Historie vg3 studieforberedende utdanningsprogram: HIS1003 (169 timer)

Hvilken av disse er det jeg trenger hvis jeg skulle ta dette etter 23/5 regelen i dag?

Jeg forstår ikke forskjellen på disse. Jeg har ikke fagskole eller lignende, ønsker bare å ta dette som om jeg aldri hadde tatt det før, etter 23/5 regelen.

Skal ta det som nettstudier her:

Setter stor pris på svar fra noen som vet:-) :)

Fortsetter under...

Beautiful_Creatures

Tusen takk for svar:-) :)

..men, jeg skjønner fortsatt ikke helt dette i forhold til skolen jeg linket til. Hvorfor står det to fagkoder tro, med samme pris på begge? Man kan nemlig ikke velge det ene eller det andre. Og så lurer jeg på om pensumet er veldig annerledes, for mener jeg har sett at det er en mindre bok til HIS1002 (det er jo selvfølgelig logisk når det er mindre timer).

Er HIS 1003 mer utdypende, og kan det ære at det likevel lønner seg å lese dette hvis man ikke har eldre historie fra før?

Beklager mye pirkespørsmål, jeg får vel ringe skolen uansett men regner med de har stengt i helgen. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...