Gå til innhold

Hvor barnslig er det lov å være?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Liker godt Narnia og "Lånerne" de 10 cm store "menneskene" som er laget av BBC opprinnelig for barn.

C.S.Lewis og andre er jo fremdeles populære både hos barn og voksne .Harry Potter var vel både egnet for barn og voksne, mens Ringenes Herre vel var for alle over 12?

Er svak for Lego Technic og Mindstorms NXT?

Anonymous poster hash: bb87e...48f

Fortsetter under...

stjernestøv

Liker godt Narnia og "Lånerne" de 10 cm store "menneskene" som er laget av BBC opprinnelig for barn.

C.S.Lewis og andre er jo fremdeles populære både hos barn og voksne .Harry Potter var vel både egnet for barn og voksne, mens Ringenes Herre vel var for alle over 12?

Er svak for Lego Technic og Mindstorms NXT?

Jeg liker godt fantasifilmer, hobitten spesielt.

Endret av stjernestøv

Annonse

Barnslig har to betydninger - å ha beholdt barnet i seg, og å være umoden. Det første er fint, det andre bør man jobbe med. Ser ikke noen karakterbrist ved å ha en litteratursmak som din.

Hei!

Det er korrekt.

Men når man feks er voksen, så virker det snodig på andre at man kjøper morsomme ting som snurrer og blinker eller tekniske leker feks på teknisk museum, eller andre museer.

Jeg har alltid fått reaksjoner på "lekene" mine, dvs andre voksne tror de er barnas, jeg har jo ulike saker som jeg liker se på, snurre på, men de er mine. Min psykiater er omtrent den eneste normale voksenpersonen som liker mine snurreting, og blir glad for å få ulike snurreting, eller nordlys til jul, hun elsker slike ting. Andre voksne syns det er rart,

det må man orke å forholde seg til. Jeg klarer det nå, men før likte jeg ikke at noen tok på tingene mine, av besøksmennesker, for de lo samtidig da min mann feks sa de var mine.

AnonymBruker

Skulle ønske jeg torde å ta den helt ut. Jeg er helt besatt av kulebaner og Perpetum mobile,og mener at man kan bruke tyngdekraften og sentrifulakraften for om mulig å forsøke seg på en perpetum mobile, som skal bruke gamelt mekanisk urverk med lodd,og ca 26" sykkelhjul og ev magneter.Er nok mer reodor felgen enn Leonardo.

Jeg er veldig opptatt av ting som snurrer og skinner og lys som snurrer.

Jeg kjøper de tingene og gleder meg ved de, når barna har med venner, hender det de sier jeg ikke skal skru på lys som snurrer.

Men de som er små enda syns det er gøy:-)

De som kommer på besøk ler, nå syns jeg det er greit, jeg ler tross alt også av mye de gjør.

Så håper du får mot til å ta den helt ut:-) (komisk måte å si det på da:-)

Min psykiater er 69 år, 70 år om 5 dager, hun elsker gavene hun får av meg, det er både planetsystemer som snurrer, det er nordlys som virvler, det er newtons vugge og andre ting som snurrer og blinker eller har fin rytme i seg.

Fuglekvitter også.

Annonse

Barnslig har to betydninger - å ha beholdt barnet i seg, og å være umoden. Det første er fint, det andre bør man jobbe med. Ser ikke noen karakterbrist ved å ha en litteratursmak som din.

Men barn er umodne. Hvis man da beholder barnet i seg, så følger vel umodenheten med?

Forskjellen går på at man beholder noen trekk fra barn ved den ene typen, det som handler og lek og undring. Den andre typen beholder drittunge-trekkene.

Jeg vet best, for jeg er smartere enn alle på dette forumet.

• 2 måneder senere...

Da er det mange voksne som er for streng mot andre. Jeg elsker både "Vi på Saltkråkan", Pippi, Emil og Ronja. Den eneste filmen jeg aldri forsto var brødrene løvehjerte. Jeg har ett Märklin-tog nedpakket i flere esker, og hadde lekt med det ofte, hvis jeg ikke hadde følt meg så utrolig barnslig.Hadde kjøpt en stor plate og bygd opp ett helt samfunn med hus og biler.Jeg liker også fjernstyrte fly,helikopter,biler og båter.Hvor går egentlig grensen mellom lek og hobby?

Da er det mange voksne som er for streng mot andre. Jeg elsker både "Vi på Saltkråkan", Pippi, Emil og Ronja. Den eneste filmen jeg aldri forsto var brødrene løvehjerte. Jeg har ett Märklin-tog nedpakket i flere esker, og hadde lekt med det ofte, hvis jeg ikke hadde følt meg så utrolig barnslig.Hadde kjøpt en stor plate og bygd opp ett helt samfunn med hus og biler.Jeg liker også fjernstyrte fly,helikopter,biler og båter.Hvor går egentlig grensen mellom lek og hobby?

Det er ikke mange månedene siden jeg kjøpte "Vi på Saltkråkan" på dvd - til meg selv! :) Togbane!!!! Kuuuult! Hadde jeg hatt plass og råd skulle jeg gjerne hatt et rom dedikert til en stor togbane med landskap og stasjon og en liten by! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...