Gå til innhold

Ulcerøs Kolitt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er 23 år gammel og har hatt diagnose Ulcerøs Kolitt i tre år. Formen er dårlig og jeg har mye smerter i mage og ledd. Lenge til neste gang jeg skal til spsialist og fastlegen min vet lite om sykdommen synest jeg. Det er mye jeg har lyst til å prøve, men redd for å bli verre og ikke bedre.

Noen med samme diagnose her som har prøvd probiotika/melkesyreprodukter, Silicia(kisel), Magnesium (har lest at det er bra for leddplager, men hva med magen?) eller low FODMAP?

Er det noen matvarer dere absolutt ikke tåler og vil anbefale at jeg ikke spiser? Jeg finner så langt ingen sammenheng mellom smertene og det jeg spiser, men jeg er lite flink ang ernæring og kosthold.

Anonymous poster hash: e9ccf...77d
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/403074-ulcer%C3%B8s-kolitt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har ikke så mange gode råd annet enn d-vitaminer!

Jeg kjøper på apoteket, 20 mg. Tar fire sånne om dagen.

Det enkle er ofte det beste.

Når det er snakk om autoimmune sykdommer, som ulcerøs colitt, chrons, ms osv, så dukker det opp en del om d-vitaminer. Også er utbrudd verre på vinteren , da vi får i oss mindre d-vitaminer.

Les litt om det iallefall. Skader uansett ikke med litt ekstra påfyll:)

Anonymous poster hash: f9873...09f

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/403074-ulcer%C3%B8s-kolitt/#findComment-3596353
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...