Gå til innhold

Hver gang vi møtes

Anbefalte innlegg

stjernestøv

Ingen ting i slike reality-shows er "ekte". Alt er arrangert og tilgjort.

Vil du ha ekte vare må du se på dokumentarer som Lykkens grøde, Folk ved fjorden eller Glade jul.

Anonymous poster hash: a41ba...b3b

Ja det er mulig de overdriver litt.

Fortsetter under...

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• stjernestøv

14

• skrevet

7

• AnonymBruker

6

• slabbedask

5

Annonse

De blir rørt.

Kanskje det. Skal ikke si noe sikkert. Men jeg tror det bare er fake. Jeg tror det stort sett bare er fake når folk blir rørt eller gråter. Folk som gråter i begravelser, f.eks, og så har de ikke giddet å ha noe med vedkommende å gjøre, langt mindre hjulpet den avdøde med det praktiske på deres siste år. Nei. Det er mye som ikke er som det ser ut som.

stjernestøv

Kanskje det. Skal ikke si noe sikkert. Men jeg tror det bare er fake. Jeg tror det stort sett bare er fake når folk blir rørt eller gråter. Folk som gråter i begravelser, f.eks, og så har de ikke giddet å ha noe med vedkommende å gjøre, langt mindre hjulpet den avdøde med det praktiske på deres siste år. Nei. Det er mye som ikke er som det ser ut som.

Rart det med begravelser da, det er jeg enig i.

Det er nok ikke alltid at folk som gråter i begravelse gjør det for den som er død.  Begravelser setter en stemning som kan fremkalle tårer for noen man selv har mistet tidligere f.eks.   Eller man kan bli overveldet av tristhet over at man selv skal dø :-)

Annonse

Gjest Gargamel

Mye er arrangert, men alt er ikke fake. Jeg tror ikke Bjarne Brøndbo er skuespiller nok til å gråte på kommando. Han blir dypt rørt av seg selv, som de fleste artister med stort ego.

Jeg synes det er et bra program, men enig i at forrige episode var dårlig. DDE-musikken står ikke på egne bein, viser det seg. Jeg har lært mye om norsk musikk og norske artister som jeg ellers ikke har brydd meg om.

Med det samme jeg er inne på det vil jeg rette en takk til Slabbedask som introduserte Kaptein Kaos for meg. Fantastisk video, men litt slitsomt å høre på musikken alene. Jeg prøvde meg på U2 albumet han anbefalte, men er fortsatt ikke en fan, dessverre.

Jeg liker mest krig. Og sånt.

Merkelig, jeg liker det også.

Nå etter Hobitten, måtte jeg friske opp Ringenes Herre, så jeg ser dem på nytt.

Min sønn lærer seg et av orkespråkene (selvsagt måtte han ta noe mørkt:-) nå vet jeg at bursum beryr mørke/ eller det mørkeste), han fikk lyst til det da han hørte jeg ville lære meg et av alvespråkene, sindarin eller..klarer ikke skrive det, men du vet sikkert. Syns de er vakre alvespråkene, mer som musikk, 

Det er nok ikke alltid at folk som gråter i begravelse gjør det for den som er død.  Begravelser setter en stemning som kan fremkalle tårer for noen man selv har mistet tidligere f.eks.   Eller man kan bli overveldet av tristhet over at man selv skal dø :-)

Jeg gråter aldri i begravelser, og jeg er forundret over at så mange gråter, til og med de som knapt kjente den avdøde?

Men kanskje kommer jeg til å gråte i en begravelse, min psykiaters...jeg vet ikke, men det forundrer meg ikke.

Jeg bruker ikke sort hatt heller, jeg bruker sorte klær, og setter meg langt bak, fordi jeg orker ikke hulking.

Men jeg er blitt bedre på det, her en dag gråt min mor, jeg tenkte meg om, så på henne, så bestemte jeg meg for å legge armen lett bak ryggen hennes, jeg sa "så så" mer fant jeg ikke å si, hun så sjokkert ut.

Hun så sjokkert ut fordi dette er uvanlig, men jeg er blitt bedre til å trøste andre.

Endret av Madelenemie

Mye er arrangert, men alt er ikke fake. Jeg tror ikke Bjarne Brøndbo er skuespiller nok til å gråte på kommando. Han blir dypt rørt av seg selv, som de fleste artister med stort ego.

Jeg synes det er et bra program, men enig i at forrige episode var dårlig. DDE-musikken står ikke på egne bein, viser det seg. Jeg har lært mye om norsk musikk og norske artister som jeg ellers ikke har brydd meg om.

Med det samme jeg er inne på det vil jeg rette en takk til Slabbedask som introduserte Kaptein Kaos for meg. Fantastisk video, men litt slitsomt å høre på musikken alene. Jeg prøvde meg på U2 albumet han anbefalte, men er fortsatt ikke en fan, dessverre.

Hei!

Har du sett det programmet jeg la ut link til deg om?

AnonymBruker

Jeg har fulgt moren min i noen begravelser de siste årene, hun er avhengig av hjelp til transport osv.  Jeg blir frytelig rørt selv når det er mennesker jeg ikke har hatt noe med å gjøre (feks min mors kollegaer) som bisettes.  Så det er ikke nødvendligvis tilgjort eller fake når noen gråter, selv om man ikke har hatt nær kontakt.

Anonymous poster hash: 12b8d...ef4

Jeg har fulgt moren min i noen begravelser de siste årene, hun er avhengig av hjelp til transport osv.  Jeg blir frytelig rørt selv når det er mennesker jeg ikke har hatt noe med å gjøre (feks min mors kollegaer) som bisettes.  Så det er ikke nødvendligvis tilgjort eller fake når noen gråter, selv om man ikke har hatt nær kontakt.

Anonymous poster hash: 12b8d...ef4

Min nevø så sin mor gråte i en begravelse en gang, selv om hun ikke hadde kjent den avdøde personlig. Han var da 5 år gammel og spurte:"Hvorfor gråter du?" Moren svarte:"Fordi det er trist vel." Han så litt forundret på henne:"Men hjelper det da?" ;)

Gjest Gargamel

Hei!

Har du sett det programmet jeg la ut link til deg om?

Ja. Det var interessant. Jeg er usikker på om jeg skal si jeg er overrasket selv om det var sjokkerende. Jeg hadde en kamerat som fortalte mye lignende, blant annet at det var fordel å ha en slektning i hæren som kunne bringe en tropp for å ordne opp om i nabofeider(!). Ganske forskjellig fra Norge må jeg vel si.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...