ISW Skrevet 4. januar 2015 Skrevet 4. januar 2015 Det har dukket opp symptomer flere ganger på disse ukene som han ikke har tatt alvorlig. Så sent som i jula. Det har vært vanskelig å få han til lege. Men det er vel som dere sier umodent gjort av han. Skal ta en prat med kardiologen om dette når vi kommer til timen, da skal jeg som sagt være med. Takk for svar Jeg vet ikke om umodent var det jeg mente, men han er helt nødt til å utsette seg for ting han ikke liker, både for egen og familiens del. 0 Siter
Trine Skrevet 4. januar 2015 Skrevet 4. januar 2015 Jeg forstår selvmord i noen ytterst få situasjoner. Hvis man har en alvorlig sykdom som bare går en vei, og behandlingsalternativer ikke eksisterer, så vil jeg si at det er greit å ta livet sitt. Jeg forstår videre at noen med alvorlige psykiske lidelser ser på livet i et urealistisk lys og av den grunn får selvmordstanker. Men når disse menneskene er vel vitende om den enorme smerten de påfører de rundt seg ved å ta livet sitt, så sliter jeg med å forstå at de faktisk gjør det. Er det bedre at en person har enorme smerter hele livet enn at andre påføres smerte i en periode? Det er like egoistisk å å mene at det er egoistisk å ta selvmord, som det er å faktisk ta selvmord. Alle snakker jo om at man skal tenke på seg selv og leve for seg selv og ikke alle andre. 0 Siter
ISW Skrevet 4. januar 2015 Skrevet 4. januar 2015 Er det bedre at en person har enorme smerter hele livet enn at andre påføres smerte i en periode? Det er like egoistisk å å mene at det er egoistisk å ta selvmord, som det er å faktisk ta selvmord. Alle snakker jo om at man skal tenke på seg selv og leve for seg selv og ikke alle andre. Jeg tror bare vi må være enige om å være uenige. De færreste går vel gjennom livet med konstante enorme smerter uansett når det gjelder psykiske sykdommer. Det meste ordner seg jo med tiden, selv om det virker vanskelig å tro. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 Skrevet 4. januar 2015 issomethingwrong, on 04 Jan 2015 - 21:25, said: Jeg tror bare vi må være enige om å være uenige. De færreste går vel gjennom livet med konstante enorme smerter uansett når det gjelder psykiske sykdommer. Det meste ordner seg jo med tiden, selv om det virker vanskelig å tro. Det meste ordner seg for det meste, men ikke for alle. Dessuten kan det være en helt uutholdelig situasjon. Jeg mener ikke at selvmord er rett, men at vi ikke fordømmer de som ikke har sett noen annen utveg. Jeg tror det er viktig å kunne ha en liten forståelse for hvordan andre har det og eventuelt ikke takler det. Selvmord er bare tragisk og det bør gjøre det som kan for å unngå at mennesker kommer så langt. Anonymous poster hash: 882ac...a28 0 Siter
Trine Skrevet 4. januar 2015 Skrevet 4. januar 2015 Jeg tror bare vi må være enige om å være uenige. De færreste går vel gjennom livet med konstante enorme smerter uansett når det gjelder psykiske sykdommer. Det meste ordner seg jo med tiden, selv om det virker vanskelig å tro. Ja, vi må vel det. Mange går hele livet med smerter og jeg syns det også er værre enn at andre blir påført smerte som går over etterhvert. Men jeg kommer heller aldri til å syns at selvmord er egoistisk. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 Skrevet 4. januar 2015 Jeg tror bare vi må være enige om å være uenige. De færreste går vel gjennom livet med konstante enorme smerter uansett når det gjelder psykiske sykdommer. Det meste ordner seg jo med tiden, Det kommer an på diagnosen. Og smertene kan være så ille der og da at man bare ser en utvei. Anonymous poster hash: cb527...9b6 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.