Gå til innhold

Manipulering og psykopati

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje alt jeg sier/kommuniserer er manipulering, men at jeg selv ikke skjønner at det er det...

Hvordan kan man få klarhet i dette?

ICD og DSM har vel kritierier som går på adferd som kjennetegn på antisosial personlighetsforstyrrelse. Andre forskere snakker om psykopati på en annen måte. De ser på hvordan hjernen fungerer. Det er en viss dysfunksjonalitet i enkelte områder. Jeg syns ikke det virker urealistisk at jeg er slik.

Alle forsøk på "moral" og "empati" er kald beregning. Bare fake. Bare manipulering.

Har noen noe bevis for at jeg ikke er slik? Eller i det hele tatt noen gode argumenter mot det?

Det skulle egentlig bli tatt FMR på meg. Men jeg ville ikke det. Jeg var redd for hva de skulle oppdage.

Det ville absolutt forklart endel om livet mitt. Hvordan jeg har blitt dyttet ut. Frastøtt. Helt fra begynnelsen av.

Skrevet

...

Har noen noe bevis for at jeg ikke er slik? Eller i det hele tatt noen gode argumenter mot det?

Det skulle egentlig bli tatt FMR på meg. Men jeg ville ikke det. Jeg var redd for hva de skulle oppdage.

...

Eller fått svaret..."intet funn"... :P

Jeg tror ikke du er antisosial..du strever bare veldig for å få brikkene på plass, føle at du "tilhører noe".

Trur heller ikke at du manipulerer, at du er "fake"

Men egentlig vet du vel svaret selv?

Stor klem sendes din vei :)

Skrevet

Ble ikke du diagnostisert med schizotyp lidelse da? Kjennetegnes ikke schizotyp lidelse av konstant grubling, isolasjon, falle utenfor og selvhenføring? Såkalt schizofreni light? Du er jo helt etter boken.... Så hvorfor grubler du?`Fordi du er schizotyp. Hvis jeg ikke forveksler deg med en annen da, men det tror jeg ikke. Noff

Skrevet

Tvangsmessig grubling uten indre motstand.

Skrevet

......

Eller fått svaret..."intet funn"... :P

Jeg tror ikke du er antisosial..du strever bare veldig for å få brikkene på plass, føle at du "tilhører noe".

Trur heller ikke at du manipulerer, at du er "fake"

Men egentlig vet du vel svaret selv?

Stor klem sendes din vei :)

Tror ikke jeg er antisosial, men kanskje psykopat... altså slik at det er en feil i hjernen, som gjør at all "moral" og "empati" bare er kald beregning...

Er ikke noe "nedfor" når jeg sier dette. Det er bare noe jeg føler gir mening...

Men takk. ;)

Skrevet (endret)

Ble ikke du diagnostisert med schizotyp lidelse da? Kjennetegnes ikke schizotyp lidelse av konstant grubling, isolasjon, falle utenfor og selvhenføring? Såkalt schizofreni light? Du er jo helt etter boken.... Så hvorfor grubler du?`Fordi du er schizotyp. Hvis jeg ikke forveksler deg med en annen da, men det tror jeg ikke. Noff

Jo, men så ble det noe annet i stedet, senere... syns det der bare er tull. Har ikke tiltro til diagnoser...

(Og uansett så er jo argumentasjonen slik: "du har det sånn og sånn. det gjør at du har den og den diagnosen. hvorfor har du det sånn og sånn? jo, fordi du har den og den diagnosen".)

Bedre forklart:

"har det slik og slik" => "har den og den diagnosen" => "har det slik og slik"

Dette er en ekvivalensrelasjon. Den er gyldig om:

"har det slik og slik" => "har den og den diagnosen"

"har den og den diagnosen" => "har det slik og slik"

Men det siste kan ikke etableres på bakgrunn av den første.

Endret av skrevet
Skrevet

nei jeg bare surrer jeg

jeg må skaffe meg noe fornuftig å drive med

Skrevet

Tvangsmessig grubling uten indre motstand.

Jeg har "tvangsmessig grubling uten indre motstand" uansett hva slags diagnose som jeg passer inn i. :)

Det fant jeg ut nå.

Også nå økte jeg tilbake dosen som jeg hadde redusert. Jeg følte det ble mer og mer surr og dritt. Men jeg vet ikke, kanskje er det bare innbilning.

Skrevet

Du virker ikke som en typisk psykopat, skrevet, du har nok altfor mye skyldfølelse og samvittighet.  :)

Skrevet

Du virker ikke som en typisk psykopat, skrevet, du har nok altfor mye skyldfølelse og samvittighet.  :)

Syns jeg oppfører meg dritt stort sett hele tiden jeg, men men bare dumt å klage på det du sier. :P

AnonymBruker
Skrevet

Syns jeg oppfører meg dritt stort sett hele tiden jeg, men men bare dumt å klage på det du sier. :P

På nett, eller overfør venner og famile i RL?

Anonymous poster hash: 5013d...a41

Skrevet

På nett, eller overfør venner og famile i RL?

Anonymous poster hash: 5013d...a41

Sikkert begge deler.

Skrevet

Tror ikke jeg er antisosial, men kanskje psykopat... altså slik at det er en feil i hjernen, som gjør at all "moral" og "empati" bare er kald beregning...

Er ikke noe "nedfor" når jeg sier dette. Det er bare noe jeg føler gir mening...

Men takk. ;)

Nei. psykopat er du iallfall ikke.

Skrevet

nei jeg bare surrer jeg

jeg må skaffe meg noe fornuftig å drive med

hvorfor henge deg opp idet? er det ikke bedre du bruker tiden på noe som gjør deg glad?

Skrevet

hvorfor henge deg opp idet? er det ikke bedre du bruker tiden på noe som gjør deg glad?

Noe av det smarteste jeg har lest her! ;)

Kanskje en kan si det er en form for selvskading?

stjernestøv
Skrevet

Jeg vil si å være destruktiv er en form for selvskading.

Skrevet

Det jeg skrev? Er dessverre ikke mitt råd.. men en psykiater jeg hadde for lenge siden sin :lol:

Men hyggelig å høre du like rådet :-)

Det vil jeg si. Virker som du tviler mye på deg selv

Skrevet

Det vil jeg si. Virker som du tviler mye på deg selv

Hva vil det si? Beklager, det er noe rart med hjernen min som gjør at jeg må ha det folk sier inn med teskje. :P

Tviler på "meg selv"... hm, hvilke evner jeg har, hva jeg kan få til?

Skrevet

Hva vil det si? Beklager, det er noe rart med hjernen min som gjør at jeg må ha det folk sier inn med teskje. :P

Kanskje du kunne konstruere en 16 bits CPU?

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Skrevet

Mener at det virker som du tror du er så dårlig person, og slike ting. Du er ikke det! håper du ser det engang. Enig i at "tviler" var litt rart ord hehe

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...