Gå til innhold

Er dette lov? (Arbeid)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har jobbet som stuepike i 20 år. Ble tatt over av ett renholdsfirma i fjor. Men føler at de snor seg unna lover og regler noen gang. F eks : dem tar inn fremmedspråklige fra nav og fra skoler. De skal jobber for å lære språk og hvordan arbeidslivet fungerer. Og der er fint det synes jeg. Men jobben betaler dem ikke lønn. Er det riktig at de skal erstatte en av oss fast?

Denne uken stod en av kollega på vaktliste: mandag. Tirsdag. Torsdag og fredag. Hun har 80% og jobber annenhver helg. Fri denne helg

Hun fikk beskjed fra sjefen at det var lite å gjøre på jobb i dag så hun måtte ta fri og jobbe lørdag. Og det er greit det om det hadde vært så lite å gjøre. Men det var nok å gjøre for 2 personer. Altså henne og meg men så kommer hun som er utplassert fra skolen å tar hennes del av jobben. Kan dem ta henne fri og heller bruke gratis arbeidskraft?

Anonymous poster hash: db067...387

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/403138-er-dette-lov-arbeid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mener i alle fall at når vi har hatt NAV-folk hos oss så har de ikke hatt lov til å gå istedet for en av oss, men det er klart - de settes til oppgaver vi ikke rekker å gjøre ellers. Jeg synes det høres ut som en arbeidsgiver som utnytter de smutthull han kan og det er ikke noe rart fra arbeidsgivers ståsted. I det øyeblikk våre nav-folk har blitt satt inn som vikar har de fått betaling av oss og ikke fra nav og da blir det noe annet.

Kan dere ta en telefon til nav og høre om dette er greit kanskje?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/403138-er-dette-lov-arbeid/#findComment-3596699
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...