Gå til innhold

Energi skulle jeg gjerne hatt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Få i deg skikkelig mat. Prøv å spise sånn som jeg spiser  :ph34r: 3-5 måltider hver dag. Grønnsaker, fett og protein til hvert måltid, minst 1 gram protein pr kg kroppsvekt, 3 porsjoner forskjellig frisk frukt hver dag. Helmelk, ost, knekkebrød, nøtter, ris, poteter, egg, kjøtt og fisk. Lag maten selv fra råvarer. Spis mat du liker (men jeg vedder på at du hadde likt min mat). Kom deg ut en tur hver dag, helst på dagtid. Gjør noe hyggelig og sosialt hver dag (ikke bare henge på dol).

• Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• stjernestøv

37

• Maglor

9

• Bella Dotte

5

• AnonymBruker

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

stjernestøv
Skrevet

Nei, nå. Du kommer ikke av flekken hvis du skal utesette alt til å morgen.

Anonymous poster hash: c6cdf...6ab

Men nå skal jeg snart lage middag, og i morgen har jeg planer om å ta en dusj. Da kan jeg gå tur etterpå.

stjernestøv
Skrevet

Grovt brød? Hva spiser du på brødet? Grønnsaker, frukt?

Jeg vet med meg selv at optimalt energinivå kommer ikke av seg selv og å spise "sånn ca. greit nok" er ikke tilstrekkelig.

Brødet pleier å være grovt, men i går hadde de bare kneip...ikke godt brød. Må vel spise mer frukt og grønt. Forstoppelsen er verre enn noensinne, dråper virker ikke engang skikkelig.

stjernestøv
Skrevet

Så opp og ut og gå tur. Nå, ikke senere. Hepp hepp hepp!

Det passer bedre senere.

stjernestøv
Skrevet (endret)

Få i deg skikkelig mat. Prøv å spise sånn som jeg spiser  :ph34r: 3-5 måltider hver dag. Grønnsaker, fett og protein til hvert måltid, minst 1 gram protein pr kg kroppsvekt, 3 porsjoner forskjellig frisk frukt hver dag. Helmelk, ost, knekkebrød, nøtter, ris, poteter, egg, kjøtt og fisk. Lag maten selv fra råvarer. Spis mat du liker (men jeg vedder på at du hadde likt min mat). Kom deg ut en tur hver dag, helst på dagtid. Gjør noe hyggelig og sosialt hver dag (ikke bare henge på dol).

Takk for tips, hadde helt sikkert likt maten din :-) Veldig godt å få mat servert for en med lite energi. Men sriøst må ta meg sammen å spise mer frukt og grønt.

Men helmelk? Her drikker vi skummamelk.

Endret av stjernestøv
Skrevet

Takk for tips, hadde helt sikkert likt maten din :-) Veldig godt å få mat servert for en med lite energi. Men sriøst må ta meg sammen å spise mer frukt og grønt.

Men helmelk? Her drikker vi skummamelk.

Lite energi i skummamelk. I grunnen bare sukkervann.

AnonymBruker
Skrevet

Men nå skal jeg snart lage middag, og i morgen har jeg planer om å ta en dusj. Da kan jeg gå tur etterpå.

Er det ikke mer logisk å dusje etter man har gått tur?

stjernestøv
Skrevet

Men det er jo mer fett i helmelk? Det er noe jeg ikke trenger. Men vet jo du har gått ned mange kilo, flink er du :-)

Skrevet

Det passer bedre senere.

Som sagt, ikke tenk, gjør det nå :) Ja nå!

Kan ikke motivere deg mer for en kompis ringte nettopp og ville trene sammen. Har sovet tre timer i natt (lite forrige natt også) og beina er som bly men skit au, vet jeg kommer til å føle meg bedre etterpå, mye bedre enn sofaen ihvertfall, selv om det ville "passet bedre" i morgen.

stjernestøv
Skrevet

Er det ikke mer logisk å dusje etter man har gått tur?

Blir ikke svett av den turen der iallefall. Føler meg litt fresh etter en dusj, kanskje jeg orker mer da.

stjernestøv
Skrevet

Som sagt, ikke tenk, gjør det nå :) Ja nå!

Kan ikke motivere deg mer for en kompis ringte nettopp og ville trene sammen. Har sovet tre timer i natt (lite forrige natt også) og beina er som bly men skit au, vet jeg kommer til å føle meg bedre etterpå, mye bedre enn sofaen ihvertfall, selv om det ville "passet bedre" i morgen.

Du er jammen flink du som kommer deg ut selv om du har sovet dårlig :-) Jeg har lett for å gi opp tror jeg.

Skrevet

Men det er jo mer fett i helmelk? Det er noe jeg ikke trenger. 

Eller kanskje du gjør det? Hvis det du gjør ikke fungerer, prøv noe annet. 

Men vet jo du har gått ned mange kilo, flink er du :-)

Kanskje min kropp er noe helt unikt som fungerer etter helt andre fysiske lover og fysiologiske prosesser enn andres  :blink:

stjernestøv
Skrevet

Eller kanskje du gjør det? Hvis det du gjør ikke fungerer, prøv noe annet. 

Kanskje min kropp er noe helt unikt som fungerer etter helt andre fysiske lover og fysiologiske prosesser enn andres  :blink:

Ja men har ikke holdt meg unna godteri så lenge, må prøve det mer. Heldig du da hvis du har en unik kropp.

Skrevet

Det blir ofte tyngre med antipsykotika, men sett at du må bruke medisinen, så er alt du kan gjøre å gjøre det beste ut av situasjonen. Det hjelper å trene/mosjonere for å få mer energi, og det hjelper å spise mest mulig optimalt. Kosttilskudd hjelper nok ikke med mindre du har en mangel på noe som kan påvises hos legen med blodprøve. :)

En annen ting som hjelper er å sove mens det er mørkt (ikke legge seg midt på natten), men det tror jeg du har kontroll på. Men ikke sov for mye, det blir man bare sliten av. Hvis du sover mer enn 8 timer bør du sette på vekkerklokken og komme deg opp og drikke noen kopper med kaffe.

(Det verste for min del er å sove/ligge for mye.)

stjernestøv
Skrevet

Det blir ofte tyngre med antipsykotika, men sett at du må bruke medisinen, så er alt du kan gjøre å gjøre det beste ut av situasjonen. Det hjelper å trene/mosjonere for å få mer energi, og det hjelper å spise mest mulig optimalt. Kosttilskudd hjelper nok ikke med mindre du har en mangel på noe som kan påvises hos legen med blodprøve. :)

En annen ting som hjelper er å sove mens det er mørkt (ikke legge seg midt på natten), men det tror jeg du har kontroll på. Men ikke sov for mye, det blir man bare sliten av. Hvis du sover mer enn 8 timer bør du sette på vekkerklokken og komme deg opp og drikke noen kopper med kaffe.

(Det verste for min del er å sove/ligge for mye.)

Ja det er tyngre med AP, det merker jeg godt. Har i grunn lyst å slutte å se hvordan det går, men er redd for å bli syk da. Hadde håpet noen kunne anbefale noe kostilskudd som hjelper jeg men...

Jeg legger meg tidlig og er ganske tidlig oppe nå, de begynner å jobbe med elva i sjutiden så da våkner jeg. Mer kaffi kan jeg prøve å drikke :-)

Ellers elsker jeg egentlig å ligge lenge, gjorde det i jula.

Skrevet

Gå en tur hver dag. Dra til legen og ta en blodprøve. Kan hende du har mangel på noe eller er allergisk mot gluten. Om man ikke beveger seg så får man forstoppelse. Før jeg fikk hund var jeg ganske lat. Hadde en fysisk krevende jobb, men det er ikke nok. I begynnelsen svei det i leggene da jeg gikk tur og bakkene var seige og tunge. Men dette ga seg fort og jeg gikk ned de overflødige kg på kort tid. Hunden må jo ha tur uansett hvordan form jeg er i og når man først er i gang med å gå så er det ikke så ille. Dørstokkmila er den værste. Husk at du kan få mindre energi av kaffe,  jeg blir slapp og trøtt om jeg drikker for mye av det.

stjernestøv
Skrevet

Gå en tur hver dag. Dra til legen og ta en blodprøve. Kan hende du har mangel på noe eller er allergisk mot gluten. Om man ikke beveger seg så får man forstoppelse. Før jeg fikk hund var jeg ganske lat. Hadde en fysisk krevende jobb, men det er ikke nok. I begynnelsen svei det i leggene da jeg gikk tur og bakkene var seige og tunge. Men dette ga seg fort og jeg gikk ned de overflødige kg på kort tid. Hunden må jo ha tur uansett hvordan form jeg er i og når man først er i gang med å gå så er det ikke så ille. Dørstokkmila er den værste. Husk at du kan få mindre energi av kaffe,  jeg blir slapp og trøtt om jeg drikker for mye av det.

Det er ikke så lenge siden...sent i høst jeg var til legen for å finne ut om jeg manglet noe, tok blodprøver men hørte ingenting. Han sa det var helst eldre mennesker som hadde mangel sykdommer. Må vel bare prøve å komme meg ut, gjøre det bare. Hund er nok godt å ha, da MÅ du jo ut...en fin motivasjon. Jeg får ta katten i band hehe. Dørstokkmila er vel den verste ja. Irriterrer meg at jeg har forstoppelse, vet om ei som bare sitter som ikke har det. Har nok med medisiner å gjøre også.

Skrevet

Det er ikke så lenge siden...sent i høst jeg var til legen for å finne ut om jeg manglet noe, tok blodprøver men hørte ingenting. Han sa det var helst eldre mennesker som hadde mangel sykdommer. Må vel bare prøve å komme meg ut, gjøre det bare. Hund er nok godt å ha, da MÅ du jo ut...en fin motivasjon. Jeg får ta katten i band hehe. Dørstokkmila er vel den verste ja. Irriterrer meg at jeg har forstoppelse, vet om ei som bare sitter som ikke har det. Har nok med medisiner å gjøre også.

Du får begynne å spise svisker ;) Mange unge som har mangelsykdommer. Spesielt D-vit og jern. Det kan jo være noe hormonelt også.Du bør kanskje ta det opp med legen igjen. Men uansett så blir man slapp av å ikke gjøre noe. Når jeg har vært syk og for det meste ligget på sofaen så føler jeg meg helt ødelagt etter bare et par dager. Selv etter at jeg har blitt frisk. Jeg må liksom gås igang igjen. Om du vil ha mer energi så slipper du ikke unna, du må ut da.

stjernestøv
Skrevet

Du får begynne å spise svisker ;) Mange unge som har mangelsykdommer. Spesielt D-vit og jern. Det kan jo være noe hormonelt også.Du bør kanskje ta det opp med legen igjen. Men uansett så blir man slapp av å ikke gjøre noe. Når jeg har vært syk og for det meste ligget på sofaen så føler jeg meg helt ødelagt etter bare et par dager. Selv etter at jeg har blitt frisk. Jeg må liksom gås igang igjen. Om du vil ha mer energi så slipper du ikke unna, du må ut da.

Svisker har jeg prøvd. Jeg har pleid å mangle jern fordi jeg blødde så mye under mensen, men nå tar jeg p.sprøyten. Men kan jo gå til legen igjen kanskje. Ja må vel ut i frisk luft, er bare ute og røyker nå.

Skrevet

Forskjellen mellom helmelk og skummet melk når det gjelder sukkerinnhold, er ubetydelig. 

Jeg vet at det er diskutabelt hvilken melketype som er "sunnest", det kommer helt an på hva man er mest opptatt av.  Men ikke framstill det som om skummet melk er nærmere brus enn melk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...