Gå til innhold

Hvis Norge ble et kristen teokrati og baserte loven på bibelen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvordan vil vi steine homofile, ulydige barn og andre vi skal drepe i følge bibelen? Jeg har alltid antatt at steining er valgt fordi det er en veldig brutal og smertefull måte å drepe noen på, så spørsmålet er den ideelle måten å drepe en homse på? Hvor mye burde han (sier han siden bibelen ikke nevner noe om å drepe lesbiske) lide før han dør? Hvilken størrelse steiner er best å bruke slik at han ikke dør for fort? Burde vi være mildere eller strengere når vi dreper ulydige barn med steining? Hva med de som jobber på en sabbat?

Dette er bare et av mange problemstillinger vi må tenke over hvis vi skal ha en skikkelig kristen nasjon. Jesus sa at ikke en tøddel av loven er borte og NT gjentar flere steder at lovene i GT gjelder fortsatt, og GT selv sier flere steder disse lovene er evige.

Anonymous poster hash: b8bb8...14a

Fortsetter under...

Du kan tydeligvis ikke nok om kristendommen. Det du skriver er ikke slik det er.

Ifølge kristendommen var det den "gamle pakten" og den "nye pakten". I den gamle pakten måtte man ofre dyr som lam for å få synder tilgitt, og det var slike lover du skriver om hvis man brøt dem. Men så ifølge kristendommen fant ut gud at ingen var gode nok, alle syndet. Så han valgte å komme til jorden som menneske og være selv det ultimate "offer lammet" mot synder. Alle de gamle reglene gjelder ikke lenger ifølge kristne.

Jeg vet hvilken steder du mener. Mener du dette? Matt.5.17-18: Tro ikke at jeg er kommet for å oppheve loven eller profetene!
Jeg er ikke kommet for å oppheve, men for å oppfylle
18 Sannelig, jeg sier dere: Før himmel og jord forgår,
skal ikke den minste bokstav eller en eneste prikk i loven forgå – før alt er skjedd.

Ifølge kristne så betydde dette at ingenting ble annerledes FØR han døde. Altså:

Joh.19.30: Da Jesus hadde fått vineddiken, sa han: «Det er fullbrakt
Så bøyde han hodet og utåndet.

Jeg har lest om religioner siden jeg var 13. Og leste mye om kristendommen 15-16 års alderen. Hvis du lurte.

Det er også mange steder det viser lovene ikke gjelder som for eksempel:

Men da de fortsatte å spørre, rettet han seg opp og sa: «Den av dere som er uten synd, kan kaste den første steinen på henne.» Så bøyde han seg ned igjen og skrev på jorden. Da de hørte dette, gikk de bort, én etter én, de eldste først. Til slutt var Jesus alene igjen, og kvinnen sto foran ham. Da rettet han seg opp og spurte: «Kvinne, hvor er de? Har ingen fordømt deg?» Hun svarte: «Nei, Herre, ingen.» Da sa Jesus: «Heller ikke jeg fordømmer deg. Gå bort, og synd ikke mer fra nå av!»

Så det hadde ikke vært slikt du sier. Foreksempel: 28 En av de skriftlærde, som hadde hørt på dette ordskiftet og lagt merke til hvor godt Jesus svarte, gikk bort til ham og spurte: «Hvilket bud er det første av alle?» 29 Jesus svarte: «Det første budet er dette: ‘ Hør, Israel! Herren vår Gud, Herren er én. 30  Du skal elske Herren din Gud av hele ditt hjerte og av hele din sjel og av hele ditt sinn og av all din kraft. 31 Det andre er dette: ‘ Du skal elske din neste som deg selv.’ Ikke noe annet bud er større enn disse.»

Vis gjerne hvor det står. Er bare så lei av at folk tror noe helt annet, enn det faktisk er

Jesus sa at ikke en tøddel av loven er borte og NT gjentar flere steder at lovene i GT gjelder fortsatt, og GT selv sier flere steder disse lovene er evige.

Anonymous poster hash: b8bb8...14a

Enig med Caylee. De lovene for rett og galt gjelder fortsatt, men med den nye pakten med Jesus er det er ikke lenger tillatt å sanksjonere/straffe avvik på grunnlag av Bibelen. Den nye pakten har dåp i stedet for omskjæring. Noen andre forskjeller finnes også.

Anonymous poster hash: 8c662...36f

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...