Gå til innhold

Er så lei meg. Jeg vil ha fred i verden

Anbefalte innlegg

Skrevet

"We are one"? HUFF! Ateister er uteglemt der så langt jeg kan se. Vis gjerne omtanke overfor alle uansett hva de tror på.

Samtidig skal man ikke omfavne andres villfarelser.

Anonymous poster hash: 1b011...f03

fornøyd nå?ms185_weareallone.png

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

16

• Caylee

13

• stjernestøv

4

• slabbedask

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ateister tror ikke.

Hehe. Ateister som tror at det ikke går an å tro på noe. En selvmotsigelse.

Skrevet

Ja, ateister tror man bør ha beviser... :rolleyes:

Nesten det samme gitt.

Skrevet

fornøyd nå?ms185_weareallone.png

Egentlig ikke. Skal forklare deg hvorfor jeg reagerte.

For det du kom med nå, er egentlig bare en bitteliten av en spesiell type propaganda. Du ser det ikke fordi dette pakket inn i sympatiske forestillinger. Likevel er akkurat dette en grunn til at både ateister og kristne burde reagere veldig sterkt.

Det foregår helt åpent. Problemet er at få skjønner de farlige konsekvensene fullt ut. Det kommer av at de står bak pakker inn budskapet i slikt som fred, forsoning, samhold, solidaritet, dialog, forståelse, harmoni mellom folk med ulike religioner. De vil ha en "ny verdensorden". Hva budskapet konkret betyr, er vere å finne ut av. Med de positive slagordene glir budskapet lett inn hos mange. Og når det kommer fra statssjefer, presidenter og statsministere og tidlige sådanne på FN talerstol, svelger mange budskapet helt ukritisk. For der er kilden, årlige konferanser med dette som tema. Det kaller dette aith og "relious harmony" osv. Ingen burde tro et ord av det skvalderet! Så skal jeg forklare hvorfor.

Man må faktisk høre en god del av det før "tegningen blir tydelig". Denne Interfaith -greia er egentlig å gå fra dialog og "gjensidig forståelse" til å bli tvunget inn i en ny type religionsblanding. Den blandingen består av islam, jødedom og kristendom. Noen kaller sånt krislam. Innføringen av denne religionen skal skje globalt, gradvis og med økende press.

De tror oppriktig at når alle har samme religion, blir ikke religion grunn til konflikter og ufred og kriger avskaffet permanent. Vil ikke folk ha samme relgion, blir de tvunget! De sier rett ut at avvik den nye religionen ikke vil blir tolerert og straffet hardt! Mer var ikke det hykleriet om toleranse deres verdt! Sånne ord kom blant annet fra Indonesias president. Tidligere statsminister i Storbritannia, Tony Blair som utgir seg for å være kristen, er også med på dette tøvet. Sanksjonene nevnes bare i så få ordelag, så de drukner nesten i alt det der våset om fred. De er ikke ute etter fred, men mer makt til seg selv.

Med bare en religion på kloden, forsvinner mulig mangfold, og blir det ensretting og meningstyranni. Uunngåelig! Mange forstår ikke dette. Dette er avansert og grov maktmanipulering. Stakkars ateister og oppriktige kristne. De får gjennomgå.

Høres dette merkelig ut. Du får lytte selv:

http://worldinterfaithharmonyweek.com/newspost/seminar-on-peace-through-interfaith-harmony-to-celebrate-the-world-interfaith-harmony-week-2013/

http://www.upf.org/united-nations/interfaith-harmony-week

https://www.youtube.com/watch?v=fru0vljH3X4

Skrevet

Har sluttet å lese nyheter jeg. Verden er gal og jeg blir bare mer deprimert av å vite alt som skjer.

jeg har det litt på samme måte, jeg får med meg nyhets overskriftene på morgenen, så leser jeg som oftest utfallet når det går mot en slutt, jeg følger lite med underveis. det er så mye galskap og den vil jeg ikke bruke krefter på å gruble på.

hovedtrekkene holder.

jeg er imidlertid glad flere vil trykke karikaturene nå, for yttringsfrihet er viktig og man kan ikke sette en religion i særstilling.

Skrevet

jeg har det litt på samme måte, jeg får med meg nyhets overskriftene på morgenen, så leser jeg som oftest utfallet når det går mot en slutt, jeg følger lite med underveis. det er så mye galskap og den vil jeg ikke bruke krefter på å gruble på.

hovedtrekkene holder.

jeg er imidlertid glad flere vil trykke karikaturene nå, for yttringsfrihet er viktig og man kan ikke sette en religion i særstilling.

Det var jo litt smart, å bare lese overskriftene og la det være med det. Og vente med å lese mer til det går mot en slutt. Det skal jeg prøve. Jeg hang meg litt opp i nyheter en periode, skulle lese alt, men en dag orket jeg ikke mer. Jeg forsto at det bare ga meg bekymringer. Så etter det har jeg ikke lest nyheter.

Enig, man skal ikke sette en relgion i særstilling, ytringsfriheten er viktig.

Skrevet

Bare se i Paris :-(

Syns så synd på gislene.

Kan ikke alle bare være venner? 

Jeg har en stor drøm, om fred på jord....

men så lenge vi har all verdens religioner og dertil tolkninger av disse,  

og man blander inn politikk - så vil det ikke bli fred.

jorden er visst for liten for oss. Vi skulle hatt hver vår planet.

Eller hvorfor ikke holde seg i sitt eget land og leve i fred og harmoni der? 

Så kan vi heller sende litt u-hjelp om man blir nøden...

Det minner meg litt om søskenkrangling... 

bare på et større plan.

Allah - jeg trodde han var en snill gud. Hvilken snill gud er hevngjerrig og ønsker å drepe?

En god god tilgir og vil at alle skal være venner og leve i fred og harmoni. ikke slik - den som ikke tror på meg eller som håner meg skal dø!

Da er det bedre å være ateist. 

Jeg tror på det gode i menneske. At man skal være god mot andre mennesker og dyr, og man skal behandle miljøet bra - ta vare på planter og trær, ikke forurense.........

og hvorfor får snille folk kreft? Kan ikke de IS-terroristene få det - og virkelig få seg en tankevekker? 

Anonymous poster hash: 3fcbb...06e

Gjest Gargamel
Skrevet

Kjærligheten må jo være fraværende hos disse terroristene, det er skummelt når kjærligheten ikke er der.

Det er typisk at de har karriere som ranere og voldsmenn før de ble radikale islamister.

Skrevet

Det er typisk at de har karriere som ranere og voldsmenn før de ble radikale islamister.

Skummelt er det iallefall.

Skrevet

Det er ikke bare ulike religioner som har skapt dype konflikter og kriger. De ateistiske filosofiene slik som marxisme og maoisme er årsak til langt flere døde enn noen religion. Konflikter og kriger har egentlig langt dypere årsaker enn bare ulike tankesett. Ulike økonomiske interesser er veldig framtredende årsak til konflikt og kriger. F.eks. ble Tyskland etter første verdenskrig pålagt en så stor krigsskadeerstatning av økonomien der kollapset og skapte uro, hvilket banet veien for Hitler og hans tragedie.

Akkurat det argumentet der er noen som vil utnytte. Fordi folk ikke skjønner hvor farlig en slik ensretting er. Se mitt forrige innleg. Statsledere lokker med ditt argument og lyver. De vil bare ha enda mer makt. Resultatet blir mer konflikt, flere brudd på menneskerttighetene.

Allah - jeg trodde han var en snill gud. Hvilken snill gud er hevngjerrig og ønsker å drepe?

Les litt Koranen så ser du hvorfor mye går galt. Den såkalte fredens religion er ikke hva noen påstår den er.

Nei, det blir bare verre for deg. Mange skjønner ikke hvordan det er å leve som kristen. De tror ikke at det finnes noe mer ann bare ordene og kulturen og ritualene. Hvis du virkelig får oppleve nærhet til Gud, vil så få en nokså merkbar fred i hjertet ditt, helt bokstavelig slik som det står i Bibelen:

Fred etterlater jeg dere. Min fred gir jeg dere, ikke den fred som verden gir. La ikke hjertet bli grepet av angst og motløshet. (Joh 14,27)

Den freden gjør at du ikke trenger å engste deg og la deg bli overmannet av frustrasjon. Den gjør veldig godt både fysisk og mentalt.

Jeg tror på det gode i menneske. At man skal være god mot andre mennesker og dyr, og man skal behandle miljøet bra - ta vare på planter og trær, ikke forurense.........

og hvorfor får snille folk kreft? Kan ikke de IS-terroristene få det - og virkelig få seg en tankevekker?

Noen velger å gjøre ondt. Så går det ut over naturen og folk rundt dem. Sånn er det bare.

Du får ikke full rettferdighet og fred og harmoni i tilværelsen nå. Men du kan få en veldig god fred i hjertet ditt.

Så godt som alle mennesker blir prøvet i dette livet. Noen opplever grov urett selv om de er uskyldige.

Så lenge dette fortsetter, dras mennesker mellom godt og ondt. Den minste bekymringen er hvordan det går med de onde. For de betaler en høy pris før eller senere. Den viktigste utfordringen er å holde ro i eget sinn og gjøre vel mot andre. Så får alt annet vi ikke kan gjøre noe med, bare seile i sin egen sjø.

Skrevet

Verden er ond. Deal with it. Anonymous poster hash: efd52...f24

Hvis det var sant, ville verden sett helt annerledes ut. Ondskap er avvik fra normalen.

Skrevet

For det du kom med nå, er egentlig bare en bitteliten av en spesiell type propaganda. Du ser det ikke fordi dette pakket inn i sympatiske forestillinger. Likevel er akkurat dette en grunn til at både ateister og kristne burde reagere veldig sterkt.

Det foregår helt åpent. Problemet er at få skjønner de farlige konsekvensene fullt ut. Det kommer av at de står bak pakker inn budskapet i slikt som fred, forsoning, samhold, solidaritet, dialog, forståelse, harmoni mellom folk med ulike religioner. De vil ha en "ny verdensorden". Hva budskapet konkret betyr, er vere å finne ut av. Med de positive slagordene glir budskapet lett inn hos mange. Og når det kommer fra statssjefer, presidenter og statsministere og tidlige sådanne på FN talerstol, svelger mange budskapet helt ukritisk. For der er kilden, årlige konferanser med dette som tema. Det kaller dette aith og "relious harmony" osv. Ingen burde tro et ord av det skvalderet! Så skal jeg forklare hvorfor.

Man må faktisk høre en god del av det før "tegningen blir tydelig". Denne Interfaith -greia er egentlig å gå fra dialog og "gjensidig forståelse" til å bli tvunget inn i en ny type religionsblanding. Den blandingen består av islam, jødedom og kristendom. Noen kaller sånt krislam. Innføringen av denne religionen skal skje globalt, gradvis og med økende press.

Kan ikke dere nyhetsspeilere få en egen gruppe her på DOL så vi andre kan bli fri for dette idiotiske svineriet?

Anonymous poster hash: efd52...f24

Skrevet

Man må faktisk høre en god del av det før "tegningen blir tydelig". Denne Interfaith -greia er egentlig å gå fra dialog og "gjensidig forståelse" til å bli tvunget inn i en ny type religionsblanding. Den blandingen består av islam, jødedom og kristendom. Noen kaller sånt krislam. 

Dere tro på samme guden, så hva er problemet? 

Anonymous poster hash: c0cf6...fb0

Skrevet

Ja, ateister tror man bør ha beviser... :rolleyes:

Nesten det samme gitt.

Ingen er helt ateister. For sannheten er de tror på noe selv.

Skrevet (endret)

Ingen er helt ateister. For sannheten er de tror på noe selv.

Ingen ateister tror på "guder".

Endret av slabbedask
Skrevet

De tror oppriktig at når alle har samme religion, blir ikke religion grunn til konflikter og ufred og kriger avskaffet permanent. Vil ikke folk ha samme relgion, blir de tvunget! De sier rett ut at avvik den nye religionen ikke vil blir tolerert og straffet hardt! Mer var ikke det hykleriet om toleranse deres verdt! Sånne ord kom blant annet fra Indonesias president. Tidligere statsminister i Storbritannia, Tony Blair som utgir seg for å være kristen, er også med på dette tøvet. Sanksjonene nevnes bare i så få ordelag, så de drukner nesten i alt det der våset om fred. De er ikke ute etter fred, men mer makt til seg selv.

Med bare en religion på kloden, forsvinner mulig mangfold, og blir det ensretting og meningstyranni. Uunngåelig! Mange forstår ikke dette. Dette er avansert og grov maktmanipulering. Stakkars ateister og oppriktige kristne. De får gjennomgå.

i-dont-want-to-live-on-this-planet-anymo

Skrevet

Høres dette merkelig ut. Du får lytte selv:

http://worldinterfaithharmonyweek.com/newspost/seminar-on-peace-through-interfaith-harmony-to-celebrate-the-world-interfaith-harmony-week-2013/

http://www.upf.org/united-nations/interfaith-harmony-week

https://www.youtube.com/watch?v=fru0vljH3X4

Du skjønte ikke poenget mitt. Hvor kommer alle mennesker fra uansett? Det samme stedet.

Men slik verden er idag er det mange som ikke mener vi er ett, men hadde alle skjønt det så hadde ikke verden vært sånn den er nå. Og nei, jeg syns ikke terrorisme er greit uansett hva. Det burde aldri bagataliseres.

Skrevet

Ingen ateister tror på "guder".

Nei,men de fleste ateister tror på noe som ingn er sikker på. Som at 13 er et ulykkestall

Skrevet

Nei,men de fleste ateister tror på noe som ingn er sikker på. Som at 13 er et ulykkestall

Hvorfor kan vi ikke være sikker på at 13 ikke er noe mer "ulykkestall" enn f.eks. 15. Hva er egentlig et "ulykkestall"?

Skrevet

Eller hvorfor ikke holde seg i sitt eget land og leve i fred og harmoni der? 

Så kan vi heller sende litt u-hjelp om man blir nøden...

Det minner meg litt om søskenkrangling... 

bare på et større plan.

En god god tilgir og vil at alle skal være venner og leve i fred og harmoni. ikke slik - den som ikke tror på meg eller som håner meg skal dø!

Hvis alle folk hadde skjønt den dype meningen i alle religioner, og også ikke religioner som ateisme osv ville det ikke vært noen motsigelse uansett hvilken religion man har. De fleste religioner har mystikk, altså det dypere meningen. Hadde alle skjønt det er det viktigste ville ting sett annerledes ut.

Hvordan vet du det? Alt spørs helt hvordan man tolker ting. I sufismen tolker de helt annerledes. Det første skrittet mot at folk skal føle seg mer samlet er å vite at ingen er onde innerst inne. Hvis man deler inn mennesker etter "ond" og "snill" så blir det ulikheter. Foreksempel hvis en person havner i fengsel, så kommer han ut igjen og ingen vil ansette eller tilgi han så blir det slik at det blir en ond sirkel og man får ikke fred inni seg. Dette erogså fra sosiolooigi på skolen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...