Gå til innhold

Noen spørsmål om medisiner..NHD?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk en fiks idé om å slutte med zoloft og ble skikkelig syk. Startet derfor opp igjen på 50 mg og ble straks bedre. Det jeg nå lurer på er om jeg kan gå direkte fra 50 mg til 100 mg? Eller må jeg via 75 mg først?

Sitter her og lurer på hva jeg skal ta nå..

Det andre spørsmålet er mer generelt. Jeg har hørt at SSRI kan gi tidligere demens? Er det noe hold i dette? I såfall er det litt skremmende. Når får myndighetene en oversikt over skadevirkningene av AP og AD? Er vi ennå "forsøksdyr"? Beklager om jeg ikke er helt oppdatert.. men det er diskutert på dette forumet det at abilify bl.a kan gi kortere levetid (omdiskutert). Det med AD og demens var jeg ikke helt klar over.

Hvis det er sånn føler jeg det er synd at jeg trenger både zoloft og abilify...har prøvd meg uten begge, uten at det gikk særlig bra. Har aldri slitt med psykose, men MYE mistenksomhet. Finnes det da bedre alternativer enn abilify/zeldox/seroquel som ikke gir vektøkning....? Har eupf/mye ptsd, mye angst, problemer med å regulere følelser..skiftende og mye indre smerte/fortvilelse. Kanskje NHD kan anbefale noe? Går i metakognitiv terapi...og det har jeg gjort en stund...men TTT!

Litt hummer og kanari her, men håper likevel å få respons :D

Anonymous poster hash: 52e98...932

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

1. Du kan gå direkte til 100 mg.

2. Du får ikke demens av AD/SSRI

3. Du får ikke kortere levetid av Abilify

Skrevet

1. Du kan gå direkte til 100 mg.

2. Du får ikke demens av AD/SSRI

3. Du får ikke kortere levetid av Abilify

Puuh...ble letta nå. Takk for for svar :)

Anonymous poster hash: 52e98...932

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...