Gå til innhold

Vil massepublisere Muhammed-tegninger

Anbefalte innlegg

Påtroppende Riksteatret-sjef Tom Remlov synes pressen i Norge nå bør gå sammen og trykke de islamkritiske tegningene til magasinet.

– Jeg synes det er en genial løsning, sier Remlov.

– I det øyeblikk alle gjør det, får terroristene et stort problem. Det synes jeg er det eneste rette å gjøre, fortsetter han.

Han får støtte fra forfatterne Anne B. Ragde og Lars Saabye Christensen.

– Så mange som mulig, hver minste lokalblekke, må få tegningene på trykk. Og det gjelder ikke bare Muhammed-tegningene, men tegninger hvor alle religioner møter bladets satiriske penn, sier Ragde.

– Jeg synes det absolutt er på sin plass. Både fordi det er viktig å se hva denne satiren dreier seg om, men også som en solidarisk handling, rett og slett, sier Saabye Christensen.

Formann i den norske PEN-klubben, William Nygaard, ble forsøkt drept i 1993, trolig i sammenheng med at han trykket tegninger av Muhammed i boka «Sataniske vers»

– Det vil alminneliggjøre, markere og vise, i demokratisk forstand, hva som for oss er «hellig», sier Nygaard.

http://www.nrk.no/kultur/vil-massepublisere-muhammed-tegninger-1.12137898

Er virker som en god ide. Her må vi så sammen mot barbariet.

Anonymous poster hash: 6be2f...982
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/403243-vil-massepublisere-muhammed-tegninger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...