Stormwind Skrevet 10. januar 2015 Skrevet 10. januar 2015 Jeg går i samtaler til ergoterapeut. Samtalene synes jeg går tungt. Jeg har selv utdanning innenfor samfunnsvitenskap. Ergoterapeuter gjennomgår vel ikke det samme som psykologer i sin utdannelse med tanke på hva som skjer oppe i hodene våre? Jeg prøver å finne ut om jeg skal fortsette å gå dit eller ikke. Vi snakker liksom om de samme temaene hver gang. 0 Siter
frosken Skrevet 10. januar 2015 Skrevet 10. januar 2015 Jeg går i samtaler til ergoterapeut. Samtalene synes jeg går tungt. Jeg har selv utdanning innenfor samfunnsvitenskap. Ergoterapeuter gjennomgår vel ikke det samme som psykologer i sin utdannelse med tanke på hva som skjer oppe i hodene våre? Jeg prøver å finne ut om jeg skal fortsette å gå dit eller ikke. Vi snakker liksom om de samme temaene hver gang. Ergoterapeuter, sykepleiere og noen andre faggrupper, kan ta videreutdanning/master i psykisk helsearbeid. De har ikke dermed like omfattende kompetanse som psykologer, men det er vesentlig forskjell på en ergoterapeut som kun har grunnutdannelse eller en som har tatt utdanningen i psykiske helsearbeid i etterkant. Du kan jo spørre din behandler om hva slags faglig bakgrunn vedkommende har? Før du evt. slutter bør du gjøre et forsøk på å diskutere behandlingsopplegget, kanskje kan dere bruke tiden annerledes enn dere gjør i dag. 0 Siter
Stormwind Skrevet 10. januar 2015 Forfatter Skrevet 10. januar 2015 Jeg tror h*n har spesialistutdanning i psykisk helsearbeid. Jeg har tidligere gått til psykologspesialist og det opplevdes som om h*n oppfattet mer om hva som skjedde oppi mitt hode da vi hadde samtaler. Det var på en måte mer befriende. Jeg trengte ikke å forklare så mye hvorfor jeg sa om mente det jeg gjorde. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.