Gå til innhold

Finnes ikke "voldsomme følelser"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bare lurer, siden ingen forstår meg.

Kanskje det er jeg som er svak og har for lav smerteterskel - at det er derfor jeg ikke holder ut normale følelser.

Skrevet

Kanskje det er jeg som er svak og har for lav smerteterskel - at det er derfor jeg ikke holder ut normale følelser.

Hvordan kjennes det ut å ha en voldsom følelse? Hvis du plukker dette litt i stykker og beskriver det mere konkret blir det nok også mere forståelig. Jeg kjenner en smerte som er ille akkurat nå, men er usikker på om jeg kan kalle den voldsom? Den er uansett lite hyggelig å ha med å gjøre.

Skrevet

"Problemet" er at du uttrykker deg som om det ikke finnes noe i mellom "alt og ingenting". For mange så gjør det nettopp det. Reaksjoner/følelser uttrykkes derfor oftest hos "mange" som noe som matcher opplevelsen de har hatt/har. Og er derfor langt lettere for folk flest å relatere seg til. Men det er nå bare min subjektive mening. 

Anonymous poster hash: c5449...680
Skrevet

Jeg personlig tror det finnes "voldsomme følelser". Ut ifra slik jeg har forstått at din situasjon er nå, synes jeg ikke det er rart at du føler at du ikke holder ut dine "voldsomme følelser".

Likevel er vi mennesker, selv om det kjennes vanskelig å tro noen ganger, mye sterkere enn vi forestiller oss og vi kan romme sterkere følelser enn det vi trodde var mulig. Du revner ikke, selv om det kanskje kjennes slik.

Hva som kan gjøres for å klare å romme de verste følelsene på en best mulig måte, har jeg dessverre ikke funnet noe svar på. Forsøk kanskje å distrahere deg selv en liten periode dersom du klarer det. Pust dypt. Jeg sender deg noen lykkeønskninger om bedre dager fremover.

Gjest Gargamel
Skrevet

Hvorfor tror du ingen forstår deg? Jeg synes det du skriver er lett å fortså og lett å leve seg inn i.

Skrevet

Jo, jeg forstår deg veldig godt. Det er bare besswiterne her som ikke gjør det.

Anonymous poster hash: d3ede...026

Gjest Gargamel
Skrevet

Vil legge til at "hjernen er alene" og at ingen fullt ut kan ta andre sin smerte inn over seg. I alle fall går verden videre, og man kan jo føle at det i seg selv er en lite adekvat reaksjon fra verdens side.

(Det siste høres kanskje spydig ut, men jeg er først og fremst spydig mot meg selv.)

Skrevet

Hvorfor tror du ingen forstår deg? Jeg synes det du skriver er lett å fortså og lett å leve seg inn i.

Jeg føler at folk tror jeg overdriver og kanskje også synes synd på meg selv.

Det jeg prøver på er å beskrive at dette er mer enn "bare" ubehagelige og/eller vonde følelser som man bl.a takler ved å tenke at følelser ikke er farlige osv. Jeg vet utmerket godt at følelser ikke er farlige og at jeg ikke dør av det. i tillegg dempes det voldsomme trykket inni meg ved å skrive om det med noen.

Jeg tror ingen kan hjelpe meg med å lære meg å mestre dette, så jeg må nå finne andre måter å takle de på, og beroligende meds er en slik måte. Det er siste utvei. Jeg prøvde det et par gsnger for noen år siden, og de hjalp meg i den forstand at jeg klarte å roe meg ned (det indre trykket ble redusert). Det er hendigvis ikke så ofte jeg har det slik, så jeg tror nok at jeg vil klare meg med en 10-pk i året.

Jeg ønsker ikke at noen skal synes synd på meg, for det hjelper meg ikke. Jeg ønsker å takle det som er det største problemet jeg har. Så langt har jeg ikke lært meg å takle det bortsett fra at jeg klarer å stoppe meg selv i å utagere så mye som før.

Skrevet (endret)

Det fins, jeg har hatt det særlig under mani!! og da moren min døde!

Endret av missmas
Skrevet

Voldsomme følelser finnes ikke for meg, ta ap hvis du vil bli kvitt voldsomme følelser og følelser.

Skrevet

Hvordan er det mulig at følelser (som ikke er farlige) tar knekken på en mens alvorlige og farlige ytre ting derimot ikke tar knekken på en?

Det henger ikke på greip for meg.

Hvorfor er jeg sterk på den ytre delen og svak på den indre delen?

Er det noen som har en teori?

Skrevet

Hvordan er det mulig at følelser (som ikke er farlige) tar knekken på en mens alvorlige og farlige ytre ting derimot ikke tar knekken på en?

Det henger ikke på greip for meg.

Hvorfor er jeg sterk på den ytre delen og svak på den indre delen?

Er det noen som har en teori?

Kanskje fordi reelt sett farlige situasjoner aktiverer dine sunne sider, mens sterke følelser ser ut til å aktivere dine mer regressive sider? Til syvende og sist så handler dette litt om hva du tillater deg selv når følelser blir sterke. Du har mer kontroll enn du hadde for noen år siden, men har fortsatt et stykke å gå før du klarer å stå stille i stormen og vente på at det roer seg litt.

Skrevet

Jeg har såvisst voldsomme følelser, bobler og koker som en varm kilde og eksploderer som en geysir av og til. Flott å være menneske gitt, men intellekt og disiplin må en også ha. 

Skrevet

Voldsomme følelser finnes ikke for meg, ta ap hvis du vil bli kvitt voldsomme følelser og følelser.

Hadde du det slik før AP?

Skrevet

Jeg har såvisst voldsomme følelser, bobler og koker som en varm kilde og eksploderer som en geysir av og til. Flott å være menneske gitt, men intellekt og disiplin må en også ha. 

Det er godt du har følelser og ikke bare lyst ;)

Skrevet

Hadde du det slik før AP?

Ja da hadde jeg voldsomme følelser....

Skrevet

Ja da hadde jeg voldsomme følelser....

Ok... Kanskje AP er det jeg også skulle hatt da.. For jeg klarer jo ikke å lære meg å mestre dette. Noe må iallefall gjøres, for slik kan jeg ikke ha det - iallefall ikke nå da jeg har ekstra mye å ta meg av. Dette slår meg helt ut.

Skrevet

Det er godt du har følelser og ikke bare lyst ;)

Du skulle bare ha visst ;)

Skrevet

Ok... Kanskje AP er det jeg også skulle hatt da.. For jeg klarer jo ikke å lære meg å mestre dette. Noe må iallefall gjøres, for slik kan jeg ikke ha det - iallefall ikke nå da jeg har ekstra mye å ta meg av. Dette slår meg helt ut.

Det forstår jeg, kan bli for mye følelser. Kanskje du kunne prøvd en liten dose? Selv savner jeg følelsene mine.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...