AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 Skrevet 12. januar 2015 Bare hyggelig Bra du likte artikkelen. Jeg tror ganske mange, både i helsevesenet og utenfor, har en tendens til å bli veldig skremt over akkurat dette fenomenet. Men det er nok vanligere enn folk tror å ha slike tanker. Det er jo også ganske stor forskjell på tanker og handlinger når det kommer til dette tema. Jeg kan gjerne dele en link til. Det er et spørsmål jeg sendte Lommelegen for lang tid siden, da jeg hadde tvangstanker om dette tema og var meget redd. Synes legen der svarte meg meget klokt. Kanskje det kan hjelpe deg litt også http://www.lommelegen.no/legesvar/selvmordstanker-er-ikke-ensbetydende-med-sykdom Tusen hjertelig takk for at du delte. Det kom mange interessante synsvinkler frem også i det spørsmålet og svaret. Da tenker jeg at så lenge jeg ikke begynner med aktive handlinger, men kun tenker på dette som en vei ut, så er det ikke fare på ferde for min del. Bra du har fått så gode svar som har hjulpet deg, og veldig kjekt at du deler disse med meg og andre. Anonymous poster hash: 7fa95...722 0 Siter
missmas Skrevet 12. januar 2015 Skrevet 12. januar 2015 jeg har masse selvmordstanker når jeg er deprimert. det hjelper å snakke om selvmord, det løsner på trykket liksom, men ikke helt sosialt akseptabelt 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 Skrevet 12. januar 2015 jeg har masse selvmordstanker når jeg er deprimert. det hjelper å snakke om selvmord, det løsner på trykket liksom, men ikke helt sosialt akseptabelt Det har jeg aldri gjort, og jeg hadde kanskje blitt ganske bekymret for andre dersom de hadde fortalt meg at de hadde selvmordstanker. Men tror kanskje det er lurt å ta det opp med behandler dersom man er deprimert og har selvmordstanker. Anonymous poster hash: 7fa95...722 0 Siter
missmas Skrevet 12. januar 2015 Skrevet 12. januar 2015 Det har jeg aldri gjort, og jeg hadde kanskje blitt ganske bekymret for andre dersom de hadde fortalt meg at de hadde selvmordstanker. Men tror kanskje det er lurt å ta det opp med behandler dersom man er deprimert og har selvmordstanker. Anonymous poster hash: 7fa95...722 ja problemet er at det bekymrer folk veldig eller at man blir sett på som attention whore osv. 0 Siter
missmas Skrevet 12. januar 2015 Skrevet 12. januar 2015 så man får bare svelge litiumen så slipper man ha det sånn 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 Skrevet 12. januar 2015 ja problemet er at det bekymrer folk veldig eller at man blir sett på som attention whore osv. Tror folk er best bekymra. Tror det er lurt å fortsette å ta medisin slik at du slipper å ha det slik. Anonymous poster hash: 7fa95...722 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 Skrevet 12. januar 2015 mest, mente jeg. Jeg kan jo egentlig ikke si det sikkert, men føler det er stor forskjell på om man er alvorlig deprimert og har selvmordstanker, eller om man bare har stor angst og har selvmordstanker for å klare å roe seg ned, tenke at man har en vei ut, man har selv en viss kontroll eller lignende. Pr. nå føler jeg at jeg trenger dem, men tror likevel ikke på noen måte at jeg kommer til å handle på dem. Anonymous poster hash: 7fa95...722 0 Siter
ISW Skrevet 12. januar 2015 Skrevet 12. januar 2015 Vissheten om at man i verste fall kan ta livet sitt er ikke "skumle" selvmordstanker. Det er skummelt når man genuint enten tror at verden er et bedre sted uten en selv til stede, eller at man genuint ønsker å dø og har en plan for hvordan. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 Skrevet 12. januar 2015 Vissheten om at man i verste fall kan ta livet sitt er ikke "skumle" selvmordstanker. Det er skummelt når man genuint enten tror at verden er et bedre sted uten en selv til stede, eller at man genuint ønsker å dø og har en plan for hvordan. Enig, men jeg tror også det finnes en del i mellom disse to ytterpunktene. Jeg tror kanskje at i noen tilfeller kan også det å tenke litt på hvordan man kunne ha forsvunnet fra denne verden, tenke litt på hvordan det hadde vært herlig å slippe, for å klare å roe seg litt ned, være greit. Det er på en måte litt "positive" selvmordstanker, hvis situasjonen ellers tilsier at man er langt fra å gjennomføre handlingen, er kanskje tankene i seg selv ok. Men hvis noen tenker at det ikke er så langt fra deres tanker til handling, mener jeg virkelig at det burde tas tak i. Også hvis man er deprimert. Anonymous poster hash: 7fa95...722 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.