Gå til innhold

Går rett inn i gangen

Anbefalte innlegg

Selv går jeg ikke inn i gangen til noen når jeg henter ungene mine hos andre barn hvis de som bor der ikke sier jeg kan komme inn. Jeg står da på trappa og venter. Men jeg har et par foreldre som går rett inn til oss i gangen, uinvitert altså, når de skal hente barna sine. De går bare inn, lukker døra og blir stående der. Jeg har vært kjempestresset i det siste med mye jobb og jeg er litt flau over rotet som har hopet seg opp. Ungene er store og greier å kle på seg selv og alt. Foreldrene blir også ofte stående å skravle, mer enn jeg ønsker fordi jeg har mye å gjøre for tiden.

Er det ikke mangel på folkeskikk når noen går rett inn i gangen til noen når de som bor der ikke har sagt det er greit?

Anonymous poster hash: 40fbe...afc
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/403263-g%C3%A5r-rett-inn-i-gangen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når man skal hente unger på denne tiden av året er da godt å komme inn i gangen og slippe å stå ute og fryse. :) Jeg er temmelig sikker på at foreldrene ikke levner rotet ditt en tanke, de har det neppe helt strøkent selv, vi er så alt for opptatt av hva andre tror om oss.

Selv går jeg ikke inn i gangen til noen når jeg henter ungene mine hos andre barn hvis de som bor der ikke sier jeg kan komme inn. Jeg står da på trappa og venter. Men jeg har et par foreldre som går rett inn til oss i gangen, uinvitert altså, når de skal hente barna sine. De går bare inn, lukker døra og blir stående der. Jeg har vært kjempestresset i det siste med mye jobb og jeg er litt flau over rotet som har hopet seg opp. Ungene er store og greier å kle på seg selv og alt. Foreldrene blir også ofte stående å skravle, mer enn jeg ønsker fordi jeg har mye å gjøre for tiden.

Er det ikke mangel på folkeskikk når noen går rett inn i gangen til noen når de som bor der ikke har sagt det er greit?

Jeg syns det er helt ok at de står i gangen, må da ikke stå ute og fryse. og ikke alltid er det lett å få ungene til å gå ned til foreldrene, de vil kanskje gjemme seg osv... av og til vil de at mamma/pappa skal komme opp og hente de.... 

Men hold i alle fall gangen noen lunde ryddig da, de trenger ikke komme helt inn. Jeg vet akkurat hvordan du har det hehe :D 

men de fleste ganger er jo rotete når man har besøk av unger, de har gjerne slengt fra seg både jakker og sko utover gulvet...

Det du kan gjøre, er jo å åpne døren og si hei, bare vent her du, så skal jeg hente han/henne :) Da skjønner de at grensen er ved gangen. 

Det er ofte jeg vil at foreldrene skal bli med inn, men så blir de stående i gangen.... så de fleste foreldrene jeg kjenner skjønner jo at man ikke kan buse inn og invitere seg selv :) Men det hadde vært hyggelig om de tok seg tid til en kaffekopp når de hentet ungene om det ikke var for sent da, så vi kunne bli bedre kjent. 

Anonymous poster hash: fd37e...092

Når man skal hente unger på denne tiden av året er da godt å komme inn i gangen og slippe å stå ute og fryse. :) Jeg er temmelig sikker på at foreldrene ikke levner rotet ditt en tanke, de har det neppe helt strøkent selv, vi er så alt for opptatt av hva andre tror om oss.

Jepp, ang den så blir jeg faktisk lettet når jeg ser at andre ikke har det strøkent :) 

Husker jeg skulle hente datteren min på en vennegruppe: jeg hadde sett bilder fra facebook der de bodde og det så jo skikkelig strøkent ut... nye møbler og greier.

Da jeg kom, hadde jeg tenkt å vente i gangen, men hun sa - bare kom opp du, de var ikke helt ferdige. Kanskje jeg ville ha en kaffekopp?

Så kom jeg opp, og der var det slettes ikke strøkent. Der var to tørkestativ fulle av klær, der var en bunke med usortere klær i sofaen, der var mel  utover bordet og leker strødd....

Jeg tenkte ikke - for et rot, men åh, hun er et menneske hun og! Og jeg fikk faktisk et mye bedre inntrykk av henne. jeg husker jeg kvidde meg til å invitere datteren hjem i frykt for at moren skulle komme inn og se at jeg ikke hadde det like strøkent, men nå så jeg at hun var jo helt vanlig som meg :D 

Og jeg som trodde møblene var nye og dyre... stolene var temmelig slitte og så verken dyre eller nye ut. 

Der ser man hvor bilder kan lyge :) 

Når vi har det noelunde ryddig sier jeg de kan komme inn. Men når jeg ikke sier det, så vil jeg ikke de skal komme inn. Men de går inn likevel altså. Jeg skjønner ikke helt at noen kan få seg til sånt, men det er nå meg:-)

Da jeg kom, hadde jeg tenkt å vente i gangen, men hun sa - bare kom opp du, de var ikke helt ferdige. Kanskje jeg ville ha en kaffekopp?

Så kom jeg opp, og der var det slettes ikke strøkent. Der var to tørkestativ fulle av klær, der var en bunke med usortere klær i sofaen, der var mel  utover bordet og leker strødd....

:D Hos meg bærer det godt preg av at jeg ikke er verdens ryddigste + at jeg har to tenåringer hvorav den ene etterlater seg en sti av rot når hun går gjennom et rom. En gang kom en venninne av meg innom når ungene var borte og jeg hadde faktisk ryddet til hun kom. Hun ble stående og se seg rundt da hun kom inn i stua og så forundret ut, "Jo, nå vet jeg hva det er! Det er så ryddig her, det ligger ingenting på bordene og skapene!" :D Sånn er det hos meg. :) Vi to er veldig nære da, hun er nærere meg enn mine søsken til og med så jeg bare lo godt. :)

Annonse

Har ikke barn, men her har det i grunn begynt å komme og gå folk stadig vekk. De ringer på, og går inn, og de stopper ikke bare i gangen, men tar av seg, eller ikke tar av seg på beina, og labber inn i stua og setter seg. Det tok litt tid å venne meg til, siden jeg i begynnelsen ikke likte besøk i det hele tatt, men nå synes jeg egentlig mest det er koselig. Jeg har gitt opp å leke perfekt vertinne, så noen ganger får de kaffe, men like mange ganger ikke, det spørs litt hva jeg holder på med, og som regel fortsetter jeg bare med det jeg holder på med hvis jeg har litt knapp tid og må få unna litt, såfremt jeg ikke sitter å surfer internett e.l. Kommer de midt i middagen får de kanskje litt middag hvis vi har ekstra, eller så spiser vi bare opp og rydder unna. Jeg liker å ha det passe ryddig for egen del, men det er langt fra strøkent her til enhver tid. 

Har ikke barn, men her har det i grunn begynt å komme og gå folk stadig vekk. De ringer på, og går inn, og de stopper ikke bare i gangen, men tar av seg, eller ikke tar av seg på beina, og labber inn i stua og setter seg. Det tok litt tid å venne meg til, siden jeg i begynnelsen ikke likte besøk i det hele tatt, men nå synes jeg egentlig mest det er koselig. Jeg har gitt opp å leke perfekt vertinne, så noen ganger får de kaffe, men like mange ganger ikke, det spørs litt hva jeg holder på med, og som regel fortsetter jeg bare med det jeg holder på med hvis jeg har litt knapp tid og må få unna litt, såfremt jeg ikke sitter å surfer internett e.l. Kommer de midt i middagen får de kanskje litt middag hvis vi har ekstra, eller så spiser vi bare opp og rydder unna. Jeg liker å ha det passe ryddig for egen del, men det er langt fra strøkent her til enhver tid.

Bor du på landet?

Anonymous poster hash: f1287...e67

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...