Gå til innhold

"Jobbe med seg selv"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan det være tvangstanker?

Anonymous poster hash: e13be...f84

Tror du ikke det da?

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• skrevet

20

• stjernestøv

13

• AnonymBruker

6

• umakenverdt

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Tror du ikke det da?

KatAstofetanker vel vel basert på fakta?

Skrevet

Du fremstår ikke som slem her inne iallefall, og du er ikke slem pga noen tanker. Det er handlingene dine som betyr noe.

Syns jeg er ganske råtten jeg, men men. frosken sier jeg er umoralsk. Og hun er klok...

Gjest Gargamel
Skrevet

Nei, jeg forholder meg bare til vitenskapen jeg, og der har man "nature and nurture". Fra det deduserer jeg at fri vilje er en vrangforestilling, og at det ikke nytter å jobbe med seg selv med mindre det er slik det automatisk utvikler seg for deg.

Du har tydeligvis tenkt mye på det her, men logikken brister når du konkluderer med at det ikke nytter å jobbe med seg selv.

Du kan velge å sammenligne hjernen med en autopilot, men det er en dum autopilot hvis den slår av seg selv siden kursen uansett er forhåndsprogrammert.

Skrevet

KatAstofetanker vel vel basert på fakta?

Noen er jo det.

Skrevet

Syns jeg er ganske råtten jeg, men men. frosken sier jeg er umoralsk. Og hun er klok...

Ja hun er klok.

Skrevet

Tviler at hun har sagt det.

Skrevet

Du har tydeligvis tenkt mye på det her, men logikken brister når du konkluderer med at det ikke nytter å jobbe med seg selv.

Du kan velge å sammenligne hjernen med en autopilot, men det er en dum autopilot hvis den slår av seg selv siden kursen uansett er forhåndsprogrammert.

Hjernen kan jobbe med seg selv, etter min mening, men det har ikke noe med "meg" å gjøre... fordi det ikke finnes noe "meg"...

Det er ingen som styrer, det er bare krefter og materie.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...