AnonymBruker Skrevet 11. januar 2015 Skrevet 11. januar 2015 Ja mener jeg. Jeg skammer meg.Anonymous poster hash: 803e6...6b5 0 Siter
Stormwind Skrevet 11. januar 2015 Skrevet 11. januar 2015 Rent mentalhelse-messig så vll jeg påstå at det er svært mye sunnere og føles også bedre å motta en lønnslipp et par ganger i måneden framfor å motta et skriv ifra NAV. Det som er så synd er at det er så få bedrifter som tar imot psykisk syke og andre med behov for ekstra oppfølging. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 11. januar 2015 Skrevet 11. januar 2015 Med " nave" forstår jeg å velge å gå på trygd selv om en kunne vært i arbeid. I det tilfellet er det en skam. For storparten av de som mottar ytelser fra NAV er det ikke et valg. 0 Siter
motorPrøysen Skrevet 11. januar 2015 Skrevet 11. januar 2015 Oppfatter "naving" på samme måte som NHD. Få vil vel si at de som mottar rettmessig trygd har grunn til å skamme seg, men desverre er det nok likevel skamfullt for mange. Jeg kan forestille meg hvor ubehagelig jeg selv ville synes det var å få spørsmål om hva jeg gjorde i en sosial sammenheng og måtte svare at jeg gikk på NAV. Slike situasjoner må være en ekstrabelastning for mennesker som allerede har det vanskelig. 0 Siter
skrevet Skrevet 11. januar 2015 Skrevet 11. januar 2015 "Å nave" er vel bare noe unge som sliter faglig og/eller sosialt sier de gjør når de mottar livsopphold fra NAV, når de skammer seg over å ikke "duge" eller være god/flink/bra. 0 Siter
Gjest Skrevet 11. januar 2015 Skrevet 11. januar 2015 Jeg "naver" ikke men nav- igerer dessverre fortiden . Ja det er skamfullt. Er ikke noe jeg skilter med ( 0 Siter
frosken Skrevet 11. januar 2015 Skrevet 11. januar 2015 Jeg "naver" ikke men nav- igerer dessverre fortiden . Ja det er skamfullt. Er ikke noe jeg skilter med ( Hva mener du med at nav ignorerer fortiden? 0 Siter
skrevet Skrevet 11. januar 2015 Skrevet 11. januar 2015 (endret) Hva mener du med at nav ignorerer fortiden? Navigerer... For tiden. Nei jeg aner ikke. Endret 11. januar 2015 av skrevet 0 Siter
Gjest Skrevet 11. januar 2015 Skrevet 11. januar 2015 Hva mener du med at nav ignorerer fortiden?mislykket ordlek.., og taste tull 0 Siter
Gjest Skrevet 11. januar 2015 Skrevet 11. januar 2015 Navigerer... For tiden. Nei jeg aner ikke.jepp:) 0 Siter
cilie Skrevet 11. januar 2015 Skrevet 11. januar 2015 Opprinnelsen til nyordet nave er som NHD beskriver det. - Jeg tror likevel ordet har utviklet seg på folkemunne til å innebefatte alle som mottar ytelser fra NAV. De aller fleste har selvfølgelig ikke et valg ifht til dette, men pga fordommer og stereotypier, oppleves det av mange som skamfullt. 0 Siter
Gjest Skrevet 11. januar 2015 Skrevet 11. januar 2015 (endret) 10 poeng til meg! du har tydeligvis kunnskap om språkets flertydighet Endret 11. januar 2015 av En namnlaus 0 Siter
skrevet Skrevet 11. januar 2015 Skrevet 11. januar 2015 Opprinnelsen til nyordet nave er som NHD beskriver det. - Jeg tror likevel ordet har utviklet seg på folkemunne til å innebefatte alle som mottar ytelser fra NAV. De aller fleste har selvfølgelig ikke et valg ifht til dette, men pga fordommer og stereotypier, oppleves det av mange som skamfullt. Etter hva jeg har lest er det unge folk som har funnet det opp, det hører man jo på formen og. Jeg tror det er noe de unge begynte å si fordi de ikke ville fremheve at de hadde problemer eller "svakheter" pga. samfunnets idealer. Men det har to andre betydninger etterhvert; "å motte livsopphold fra NAV", og "snylte på NAV". Tror jeg, da. du har tydeligvis kunnskap om språkets flertydighet Ikke rart det da, når jeg er geni... 0 Siter
Inner self Skrevet 11. januar 2015 Skrevet 11. januar 2015 Skammer meg egentlig ikke. Jeg navet da jeg var yngre. Det var ikke noe å leve av, det var en vond tid. Merkelig nok ble jeg bedre fungerende da navingen tok slutt og jeg fikk fast ung ufør. Jeg har en diagnose som er forbundet med uføretrygd hos mange av de som har diagnosen, nemlig schizofreni. Jeg ser ikke på å være ufør som å nave, kunne jeg velge så hadde jeg heller vært i jobb og hatt familie og ett a4 liv. Men det har jeg da ikke, da jeg har en alvorlig psykisk lidelse. De få gangene jeg føler skam, er da jeg tviler på om jeg schizofren, att jeg egentlig bare har noe annet, som jeg burde klare å jobbe med. 0 Siter
*skal* Skrevet 11. januar 2015 Skrevet 11. januar 2015 Nav-igerer var et genialt ord! *huske* 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2015 Skrevet 11. januar 2015 MeAnonymous poster hash: d4dfe...3b8 0 Siter
Trine Skrevet 11. januar 2015 Skrevet 11. januar 2015 Ikke rart det da, når jeg er geni... Ikke for å drepe tankene dine om at du er et geni, men den nav-iger var ikke akkurat vanskelig å forstå 0 Siter
skrevet Skrevet 11. januar 2015 Skrevet 11. januar 2015 Ikke for å drepe tankene dine om at du er et geni, men den nav-iger var ikke akkurat vanskelig å forstå Men men. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2015 Skrevet 11. januar 2015 Alle som får penger fra nav naver.Anonymous poster hash: d4dfe...3b8 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.