Trine Skrevet 11. januar 2015 Skrevet 11. januar 2015 Men men. Eller kanskje vi begge er genier 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2015 Skrevet 11. januar 2015 Kunne virkelig ikke de fleste trygdede jobbet dersom de hadde nok vilje ? Synes det høres rart ut, for alle diagnosene som ofte fører til trygd er det alltids noen med ekstrem vilje som klarer å være i arbeid med alikevel pga de har en ekstrem vilje og gjør det som trengs for å kunne bli til no nytte for arbeidsgiver (inkludert år med omskolering hvis fysikken svikter...) Men mulig jeg tar helt feil, og at alle trygdede er "veldig syke" og alle "navere" er "veldig friske" og bare kunne hoppet i en jobb Både trygdede og navere er vel folk som gir opp lettere enn andre... Jaja, brannfakkel sendt til trygdehuset Anonymous poster hash: 03918...b92 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2015 Skrevet 11. januar 2015 Kunne virkelig ikke de fleste trygdede jobbet dersom de hadde nok vilje ? Synes det høres rart ut, for alle diagnosene som ofte fører til trygd er det alltids noen med ekstrem vilje som klarer å være i arbeid med alikevel pga de har en ekstrem vilje og gjør det som trengs for å kunne bli til no nytte for arbeidsgiver (inkludert år med omskolering hvis fysikken svikter...) Men mulig jeg tar helt feil, og at alle trygdede er "veldig syke" og alle "navere" er "veldig friske" og bare kunne hoppet i en jobb Både trygdede og navere er vel folk som gir opp lettere enn andre... Jaja, brannfakkel sendt til trygdehuset Anonymous poster hash: 03918...b92 Det er bare ikke har like stor "vilje". For det finnes nemmelig ikke jobber til alle. Anonymous poster hash: 6f3f1...1f4 0 Siter
skrevet Skrevet 11. januar 2015 Skrevet 11. januar 2015 Jeg kunne absolutt jobbet hadde jeg nok viljestyrke. Jeg kunne nok blitt noe stort, og, fått til mye, mener jeg.Men kan bare snakke for meg selv, egentlig. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2015 Skrevet 11. januar 2015 Jeg kunne absolutt jobbet hadde jeg nok viljestyrke. Jeg kunne nok blitt noe stort, og, fått til mye, mener jeg.Men kan bare snakke for meg selv, egentlig. Regnes det som sykdom å ikke ha viljestyrke? Og hva mener du med stort?Anonymous poster hash: d4dfe...3b8 0 Siter
missmas Skrevet 11. januar 2015 Skrevet 11. januar 2015 Kunne jeg kurert det ekstreme søvnbehovet mitt med viljestyrke? 0 Siter
Trine Skrevet 11. januar 2015 Skrevet 11. januar 2015 Kunne virkelig ikke de fleste trygdede jobbet dersom de hadde nok vilje ? Synes det høres rart ut, for alle diagnosene som ofte fører til trygd er det alltids noen med ekstrem vilje som klarer å være i arbeid med alikevel pga de har en ekstrem vilje og gjør det som trengs for å kunne bli til no nytte for arbeidsgiver (inkludert år med omskolering hvis fysikken svikter...) Men mulig jeg tar helt feil, og at alle trygdede er "veldig syke" og alle "navere" er "veldig friske" og bare kunne hoppet i en jobb Både trygdede og navere er vel folk som gir opp lettere enn andre... Jaja, brannfakkel sendt til trygdehuset Anonymous poster hash: 03918...b92 Alle kunne sikkert jobbet, men neppe med noe samfunnsnyttig. "Både trygdede og navere er vel folk som gir opp lettere enn andre..." Det kommer vel an på hva du mener med andre. Om nan er syk og har store utfordringer så vil jeg ikke si at de gir opp lettere enn andre, men selvfølgelig er det noen som aldri gir opp. Selv tror jeg de heller er unntaket enn regelen. Om man lever for jobben er det nok lettere å stå på også, enn om man jobber for å leve. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2015 Skrevet 11. januar 2015 Kunne jeg kurert det ekstreme søvnbehovet mitt med viljestyrke? Sover du så mye?Anonymous poster hash: d4dfe...3b8 0 Siter
skrevet Skrevet 11. januar 2015 Skrevet 11. januar 2015 Regnes det som sykdom å ikke ha viljestyrke? Og hva mener du med stort?Anonymous poster hash: d4dfe...3b8 Nei det regnes ikke som sykdom i seg selv i alle fall. Jeg mener fått til mye, f.eks. gjort mange nyttige oppfinnelser. 0 Siter
Trine Skrevet 11. januar 2015 Skrevet 11. januar 2015 Kunne jeg kurert det ekstreme søvnbehovet mitt med viljestyrke? Kanskje, det kommer jo an på årsaken til det ekstreme søvnbehovet. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2015 Skrevet 11. januar 2015 Alle kunne sikkert jobbet, men neppe med noe samfunnsnyttig. "Både trygdede og navere er vel folk som gir opp lettere enn andre..." Det kommer vel an på hva du mener med andre. Om nan er syk og har store utfordringer så vil jeg ikke si at de gir opp lettere enn andre, men selvfølgelig er det noen som aldri gir opp. Selv tror jeg de heller er unntaket enn regelen. Om man lever for jobben er det nok lettere å stå på også, enn om man jobber for å leve. Hvis man bruker alle krefter på komme gjennom dagen, tror jeg det er vanskelig å ha en jobb hvor det forventes man skal yte hundre prosent.Anonymous poster hash: d4dfe...3b8 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2015 Skrevet 11. januar 2015 Jeg mener fått til mye, f.eks. gjort mange nyttige oppfinnelser. Og nå er du helt realistisk?Anonymous poster hash: d4dfe...3b8 0 Siter
missmas Skrevet 11. januar 2015 Skrevet 11. januar 2015 Kanskje, det kommer jo an på årsaken til det ekstreme søvnbehovet. bipolar lidelse med psykose 0 Siter
skrevet Skrevet 11. januar 2015 Skrevet 11. januar 2015 Og nå er du helt realistisk?Anonymous poster hash: d4dfe...3b8 Ja, det tror jeg. Jeg er intelligent nok, og jeg er interessert. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2015 Skrevet 11. januar 2015 bipolar lidelse med psykose Det finnes det behandling for tror jeg.Anonymous poster hash: d4dfe...3b8 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2015 Skrevet 11. januar 2015 Ja, det tror jeg. :)Jeg er intelligent nok, og jeg er interessert. Da er det rart du ikke bruker dine gode evner og interesser til noe konstruktivt.Anonymous poster hash: d4dfe...3b8 0 Siter
missmas Skrevet 11. januar 2015 Skrevet 11. januar 2015 Det finnes det behandling for tror jeg.Anonymous poster hash: d4dfe...3b8 Hva slags behandling fins mot det ekstreme søvnbehovet da? Legene mine vet iallfall ikke. 0 Siter
Trine Skrevet 11. januar 2015 Skrevet 11. januar 2015 Hvis man bruker alle krefter på komme gjennom dagen, tror jeg det er vanskelig å ha en jobb hvor det forventes man skal yte hundre prosent.Anonymous poster hash: d4dfe...3b8 Jepp, men noe kunne man gjort dersom den rette jobben hadde eksistert. Men det er ikke tilfelle så da kan ikke alle jobbe. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2015 Skrevet 11. januar 2015 Hva slags behandling fins mot det ekstreme søvnbehovet da? Legene mine vet iallfall ikke. Man må tvinge seg opp, og supplere med masse kaffe.Anonymous poster hash: d4dfe...3b8 0 Siter
missmas Skrevet 11. januar 2015 Skrevet 11. januar 2015 Man må tvinge seg opp, og supplere med masse kaffe.Anonymous poster hash: d4dfe...3b8 Ja de som har viljestyrke gjør det 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.