Gå til innhold

Er det en skam å "nave"?

Anbefalte innlegg

• Svar 100
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• skrevet

29

• AnonymBruker

21

• Madelenemie

12

• missmas

10

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Kunne virkelig ikke de fleste trygdede jobbet dersom de hadde nok vilje ? Synes det høres rart ut, for alle diagnosene som ofte fører til trygd er det alltids noen med ekstrem vilje som klarer å være i arbeid med alikevel pga de har en ekstrem vilje og gjør det som trengs for å kunne bli til no nytte for arbeidsgiver (inkludert år med omskolering hvis fysikken svikter...)

Men mulig jeg tar helt feil, og at alle trygdede er "veldig syke" og alle "navere" er "veldig friske" og bare kunne hoppet i en jobb

Både trygdede og navere er vel folk som gir opp lettere enn andre...

Jaja, brannfakkel sendt til trygdehuset  :ph34r:

Anonymous poster hash: 03918...b92
Skrevet

Kunne virkelig ikke de fleste trygdede jobbet dersom de hadde nok vilje ? Synes det høres rart ut, for alle diagnosene som ofte fører til trygd er det alltids noen med ekstrem vilje som klarer å være i arbeid med alikevel pga de har en ekstrem vilje og gjør det som trengs for å kunne bli til no nytte for arbeidsgiver (inkludert år med omskolering hvis fysikken svikter...)

Men mulig jeg tar helt feil, og at alle trygdede er "veldig syke" og alle "navere" er "veldig friske" og bare kunne hoppet i en jobb

Det er bare ikke har like stor "vilje". For det finnes nemmelig ikke jobber til alle.  :ph34r:

Anonymous poster hash: 6f3f1...1f4

Skrevet

Jeg kunne absolutt jobbet hadde jeg nok viljestyrke. Jeg kunne nok blitt noe stort, og, fått til mye, mener jeg.

Men kan bare snakke for meg selv, egentlig.

Skrevet

Jeg kunne absolutt jobbet hadde jeg nok viljestyrke. Jeg kunne nok blitt noe stort, og, fått til mye, mener jeg.Men kan bare snakke for meg selv, egentlig.

Regnes det som sykdom å ikke ha viljestyrke? Og hva mener du med stort?

Anonymous poster hash: d4dfe...3b8

Skrevet

Kunne jeg kurert det ekstreme søvnbehovet mitt med viljestyrke?

Skrevet

Alle kunne sikkert jobbet, men neppe med noe samfunnsnyttig.

"Både trygdede og navere er vel folk som gir opp lettere enn andre..." Det kommer vel an på hva du mener med andre. Om nan er syk og har store utfordringer så vil jeg ikke si at de gir opp lettere enn andre, men selvfølgelig er det noen som aldri gir opp. Selv tror jeg de heller er unntaket enn regelen. Om man lever for jobben er det nok lettere å stå på også, enn om man jobber for å leve.

Skrevet

Sover du så mye?

Skrevet

Regnes det som sykdom å ikke ha viljestyrke? Og hva mener du med stort?

Nei det regnes ikke som sykdom i seg selv i alle fall. Jeg mener fått til mye, f.eks. gjort mange nyttige oppfinnelser.

Skrevet

Kanskje, det kommer jo an på årsaken til det ekstreme søvnbehovet.

Skrevet

Alle kunne sikkert jobbet, men neppe med noe samfunnsnyttig.

"Både trygdede og navere er vel folk som gir opp lettere enn andre..." Det kommer vel an på hva du mener med andre. Om nan er syk og har store utfordringer så vil jeg ikke si at de gir opp lettere enn andre, men selvfølgelig er det noen som aldri gir opp. Selv tror jeg de heller er unntaket enn regelen. Om man lever for jobben er det nok lettere å stå på også, enn om man jobber for å leve.

Hvis man bruker alle krefter på komme gjennom dagen, tror jeg det er vanskelig å ha en jobb hvor det forventes man skal yte hundre prosent.

Skrevet

Jeg mener fått til mye, f.eks. gjort mange nyttige oppfinnelser.

Og nå er du helt realistisk?

Skrevet

Kanskje, det kommer jo an på årsaken til det ekstreme søvnbehovet.

bipolar lidelse med psykose

Skrevet

Og nå er du helt realistisk?

Ja, det tror jeg. :)

Jeg er intelligent nok, og jeg er interessert.

Skrevet

bipolar lidelse med psykose

Det finnes det behandling for tror jeg.

Skrevet

Ja, det tror jeg. :)Jeg er intelligent nok, og jeg er interessert.

Da er det rart du ikke bruker dine gode evner og interesser til noe konstruktivt.

Skrevet

Det finnes det behandling for tror jeg.

Hva slags behandling fins mot  det ekstreme søvnbehovet da? Legene mine vet iallfall ikke.

Skrevet

Hvis man bruker alle krefter på komme gjennom dagen, tror jeg det er vanskelig å ha en jobb hvor det forventes man skal yte hundre prosent.

Jepp, men noe kunne man gjort dersom den rette jobben hadde eksistert. Men det er ikke tilfelle så da kan ikke alle jobbe.

Skrevet

Hva slags behandling fins mot  det ekstreme søvnbehovet da? Legene mine vet iallfall ikke.

Man må tvinge seg opp, og supplere med masse kaffe.

Skrevet

Man må tvinge seg opp, og supplere med masse kaffe.

Ja de som har viljestyrke gjør det

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...